До розіграшу
залишилось:
13 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Урок літературного читання у 2 класі. " Порівняння. О. Олесь" Ліс восени" "

Про матеріал

Як сказано в Концепції НУШ:" Уміння читати і розуміти прочитане • уміння висловлювати думку усно і письмово • критичне мислення • здатність логічно обґрунто- вувати позицію • ініціативність • творчість • уміння вирішувати проблеми, оцінювати ризики та приймати рішення • уміння конструктивно керувати емоціями, застосовувати емоційний інтелект • здатність до співпраці в команді - це спільні вміння для всіх компетентностей". На мою думку, ці вміння діти набувають на даному уроці.

Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Девіз уроку. «Поезія-це завжди неповторність, якийсь безсмертний дотик до душі» Л. Костенко

Номер слайду 2

Чи то лис , чи то ліс чи то кинь, чи то кінь, чи то кит, чи то кіт – звуки плутати не слід.

Номер слайду 3

Скоромовка Лис малий і більший лис По гриби ходили в ліс. Заздрить білка в лісі лису – Лис лисички ніс із лісу.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

ТЕМА Порівняння. Олександр Олесь “Ліс восени”

Номер слайду 9

ЗАВДАННЯ: продовжити вчитись знати вміти розвивати

Номер слайду 10

Свій творчий шлях Олександр Олесь почав в 15 років. Він брав участь у випуску рукописного журналу, де й з'явилися його перші вірші.

Номер слайду 11

Багато творів Олесь написав для дітей: «Ялинка», «Поєдинок», «Рак-рибалка», «Вовченя», «Іменини», поеми «Грицеві курчата», «Водяничок»; драми-казки, інсценізації за українськими народними казками. Відомий Олександр Олесь і як перекладач.

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Які незвичайні слова та вислови ви помітили?

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Робота в групах Скласти розповідь (від їх імені) про те, яким побачили ліс: І група – заєць ІІ група – лис ІІІ група – шпак ІУ – група – сорока

Номер слайду 18

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Виразно читати вірш. Скласти розповідь “ Ліс восени”

Номер слайду 19

ЗАВДАННЯ: продовжити вчитись знати вміти розвивати

Номер слайду 20

Вірші вірші-роздуми жартівливі ліричні веселі

Номер слайду 21

Порівняння. Олександр Олесь “Ліс восени"”

Перегляд файлу

ПОРІВНЯННЯ. ОЛЕКСАНДР ОЛЕСЬ «ЛІС ВОСЕНИ»

 

Мета:вчити читати й розуміти пейзажну лірику Олександра Олеся;  відчувати мелодійність звучання , світлий настрій віршів, художні засоби змалювання картин,захоплення автором красою природи. Формувати вміння вибирати тон, темп, виразність читання; вміння аналізувати, узагальнювати, знаходити порівняння, робити висновки з прочитаного; розвивати зв'язне мовлення учнів, образне мислення; виховувати любов до прекрасного.

 

Хід уроку

 

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Поезія-це завжди

неповторність,

якийсь безсмертний

дотик до душі»

                            Л. Костенко

 

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

 

Учні в групах розказують складені розповіді «Світ очима пролісків» та «Як співає жайворонок». Найкращу розповідь від кожної групи презентують усьому класу.

Декламують вірш « В небі жайворонки в’ються”

III. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1. Робота над чистомовкою

Чи то лис, чи то ліс,

 Чи то кинь, чи то кінь,

 Чи то кит, чи то кіт –

 Звуки плутати не слід.

 

2. Робота над скоромовкою

 

Лис малий і більший лис

По гриби ходили в ліс.

Заздрить білка в лісі лису —

Лис лисички ніс із лісу.

 

3. Розчитка

4. Гра «Хто це? Що це?»

Різнобарвна, дощова, прохолодна… (осінь)

Зелений, дрімучий, хвойний …(ліс)

 

ІV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

Об’єднайте відгадки в одне словосполучення

Підказкою буде також тема мовленнєвої розминки

Отже, вірш називається « Ліс восени»

— З творчістю якого поета почали знайомитися на попередньому уроці?

 - То хто автор цього вірша?

V. Постановка завдань

 

VІ. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

І етап « До читання»

1. Розширення знань про творчість О. Олеся

2. а)Таблиця 1 с.38.

- Чи були ці слова у вірші « В небі жайворонки вються»

б) Робота з таблицею 2

- Запамятати слова, дослідити , чи будуть вони у вірші сьогодні?

ІІ етап « Під час читання»

1. Робота за підручником (с. 61- 63). Виразне читання вірша вчителем

а) настанова перед читанням.

Послухайте вірш « Ліс восени». Вслухайтесь в музику звучання, намагайтесь побачити красу осіннього лісу, і те, що робить ліс восени особливо гарним, незвичайним. Що привернуло увагу поета?

Б) перевірка сприймання

 - Що вас вразило, захопило?

— Який настрій у вас викликав вірш?

- Що привернуло увагу поета?

- Що робить ліс восени особливо гарним, незвичайним?

2. Словникова робота

1) Довідкове бюро.

Шум — тут: те саме, що піна.

Вколо — навколо, навкруги.

3) Читання слів «луною» за вчителем.

Скошені, похило, тріпоче, осінніми, зайнялися, пройнялися, брехеньки, стрепенувся, неначе.

4). Гра «Бджілки»

а) Самостійне напівголосне читання вірша учнями, кожен — у своєму темпі.

- Читаємо під «лінгвістичним мікроскопом»

- Чи були у вірші  слова з табл.. 1?

Фізкультхвилинка

5). Читання вірша учнями за строфами. Аналіз змісту вірша

Прочитайте 1 строфу.

- Які пейзажі протиставляє поет?( Степи стоять похило, а в лісі любо ще, так мило)

- Що він хотів сказати, вживши слово ще?

 - Як поет розкриває висловлену в першій строфі думку?

 - Що викликає замилування?

 - Прочитайте 2 строфу

 - У якому значенні вжито слово золоте?

-  Із чим поет порівнює золото лип?

Прочитайте 3 строфу

 -З якими квітами порівнюється гілка?

Прочитайте 4 строфу

 - Що нагадало поету шум моря?

Прочитайте 5 строфу

- Як почувають себе птахи в осінньому лісі?

- Поміркуйте над  значенням слів шпак всю душу виливає.

Прочитайте 6 ,7 строфу

- Як передано полохливість зайця, обережність лиса?

- У яких рядках поет ще раз згадує про золоте листя? (8 строфа)

 - Які образні засоби поет використовує найчастіше?

 Повторення про порівняння

- Що таке порівняння?

Правило в зошиті

 - Які слова допомагають знайти порівняння?

 -  Наведіть приклади.

Знайдіть і прочитайте порівняння.

Робота в зошитах ( З. с. 6)

6. Гра «Диктор телебачення»

Читати вірш, періодично відриваючи погляд від тексту, щоб подивитися на глядачів.

7. Робота за ілюстрацією

— Розгляньте малюнок. Знайдіть рядки вірша, які проілюстрував художник.

8. Гра «Хвиля»

Ведучий задає «тон» і «темп» гри. Вірш читається так, ніби хвиля прибивається до берега і відходить від нього: тихо — голосніше — голосно — тихіше — тихо — голосніше тощо.

9. Гра «Знайдіть риму»

Лани — ... (восени);

похило — ... (мило);

золоте — ... (цвіте);

вами — ... (квітками);

квітки — ... (нагідки);

зайнялися — ... (пройнялися).

ІІІ етап « Після читання»

Робота в зошитах (з. 5) – в парах

Робота в групах

Складіть розповідь про те, яким побачив осінній ліс:

І група – заєць

ІІ група – лис

ІІІ група – шпак

ІУ група - сорока

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Виразно читати вірш. Скласти розповідь « Ліс восени»

VII.  ПІДСУМОК УРОКУ

— З яким віршем ознайомились на сьогоднішньому уроці?

  • Хто його автор?
  • Чи всі поставлені завдання були виконані?
  • Як би ви оцінили свою роботу оплесками?

 Гра « Комплімент» ( використовуючи порівняння)

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шендрик Світлана Степанівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
zip
Додано
14 лютого
Переглядів
468
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку