Урок літературного читання у 2 класі. " Порівняння. О. Олесь" Ліс восени" "

Про матеріал

Як сказано в Концепції НУШ:" Уміння читати і розуміти прочитане • уміння висловлювати думку усно і письмово • критичне мислення • здатність логічно обґрунто- вувати позицію • ініціативність • творчість • уміння вирішувати проблеми, оцінювати ризики та приймати рішення • уміння конструктивно керувати емоціями, застосовувати емоційний інтелект • здатність до співпраці в команді - це спільні вміння для всіх компетентностей". На мою думку, ці вміння діти набувають на даному уроці.

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шендрик Світлана Степанівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Девіз уроку. «Поезія-це завжди неповторність, якийсь безсмертний дотик до душі» Л. Костенко

Номер слайду 2

Чи то лис , чи то ліс чи то кинь, чи то кінь, чи то кит, чи то кіт – звуки плутати не слід.

Номер слайду 3

Скоромовка Лис малий і більший лис По гриби ходили в ліс. Заздрить білка в лісі лису – Лис лисички ніс із лісу.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

ТЕМА Порівняння. Олександр Олесь “Ліс восени”

Номер слайду 9

ЗАВДАННЯ: продовжити вчитись знати вміти розвивати

Номер слайду 10

Свій творчий шлях Олександр Олесь почав в 15 років. Він брав участь у випуску рукописного журналу, де й з'явилися його перші вірші.

Номер слайду 11

Багато творів Олесь написав для дітей: «Ялинка», «Поєдинок», «Рак-рибалка», «Вовченя», «Іменини», поеми «Грицеві курчата», «Водяничок»; драми-казки, інсценізації за українськими народними казками. Відомий Олександр Олесь і як перекладач.

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Які незвичайні слова та вислови ви помітили?

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Робота в групах Скласти розповідь (від їх імені) про те, яким побачили ліс: І група – заєць ІІ група – лис ІІІ група – шпак ІУ – група – сорока

Номер слайду 18

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Виразно читати вірш. Скласти розповідь “ Ліс восени”

Номер слайду 19

ЗАВДАННЯ: продовжити вчитись знати вміти розвивати

Номер слайду 20

Вірші вірші-роздуми жартівливі ліричні веселі

Номер слайду 21

Порівняння. Олександр Олесь “Ліс восени"”

Перегляд файлу

ПОРІВНЯННЯ. ОЛЕКСАНДР ОЛЕСЬ «ЛІС ВОСЕНИ»

 

Мета:вчити читати й розуміти пейзажну лірику Олександра Олеся;  відчувати мелодійність звучання , світлий настрій віршів, художні засоби змалювання картин,захоплення автором красою природи. Формувати вміння вибирати тон, темп, виразність читання; вміння аналізувати, узагальнювати, знаходити порівняння, робити висновки з прочитаного; розвивати зв'язне мовлення учнів, образне мислення; виховувати любов до прекрасного.

 

Хід уроку

 

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Поезія-це завжди

неповторність,

якийсь безсмертний

дотик до душі»

                            Л. Костенко

 

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

 

Учні в групах розказують складені розповіді «Світ очима пролісків» та «Як співає жайворонок». Найкращу розповідь від кожної групи презентують усьому класу.

Декламують вірш « В небі жайворонки в’ються”

III. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1. Робота над чистомовкою

Чи то лис, чи то ліс,

 Чи то кинь, чи то кінь,

 Чи то кит, чи то кіт –

 Звуки плутати не слід.

 

2. Робота над скоромовкою

 

Лис малий і більший лис

По гриби ходили в ліс.

Заздрить білка в лісі лису —

Лис лисички ніс із лісу.

 

3. Розчитка

4. Гра «Хто це? Що це?»

Різнобарвна, дощова, прохолодна… (осінь)

Зелений, дрімучий, хвойний …(ліс)

 

ІV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

Об’єднайте відгадки в одне словосполучення

Підказкою буде також тема мовленнєвої розминки

Отже, вірш називається « Ліс восени»

— З творчістю якого поета почали знайомитися на попередньому уроці?

 - То хто автор цього вірша?

V. Постановка завдань

 

VІ. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

І етап « До читання»

1. Розширення знань про творчість О. Олеся

2. а)Таблиця 1 с.38.

- Чи були ці слова у вірші « В небі жайворонки вються»

б) Робота з таблицею 2

- Запамятати слова, дослідити , чи будуть вони у вірші сьогодні?

ІІ етап « Під час читання»

1. Робота за підручником (с. 61- 63). Виразне читання вірша вчителем

а) настанова перед читанням.

Послухайте вірш « Ліс восени». Вслухайтесь в музику звучання, намагайтесь побачити красу осіннього лісу, і те, що робить ліс восени особливо гарним, незвичайним. Що привернуло увагу поета?

Б) перевірка сприймання

 - Що вас вразило, захопило?

— Який настрій у вас викликав вірш?

- Що привернуло увагу поета?

- Що робить ліс восени особливо гарним, незвичайним?

2. Словникова робота

1) Довідкове бюро.

Шум — тут: те саме, що піна.

Вколо — навколо, навкруги.

3) Читання слів «луною» за вчителем.

Скошені, похило, тріпоче, осінніми, зайнялися, пройнялися, брехеньки, стрепенувся, неначе.

4). Гра «Бджілки»

а) Самостійне напівголосне читання вірша учнями, кожен — у своєму темпі.

- Читаємо під «лінгвістичним мікроскопом»

- Чи були у вірші  слова з табл.. 1?

Фізкультхвилинка

5). Читання вірша учнями за строфами. Аналіз змісту вірша

Прочитайте 1 строфу.

- Які пейзажі протиставляє поет?( Степи стоять похило, а в лісі любо ще, так мило)

- Що він хотів сказати, вживши слово ще?

 - Як поет розкриває висловлену в першій строфі думку?

 - Що викликає замилування?

 - Прочитайте 2 строфу

 - У якому значенні вжито слово золоте?

-  Із чим поет порівнює золото лип?

Прочитайте 3 строфу

 -З якими квітами порівнюється гілка?

Прочитайте 4 строфу

 - Що нагадало поету шум моря?

Прочитайте 5 строфу

- Як почувають себе птахи в осінньому лісі?

- Поміркуйте над  значенням слів шпак всю душу виливає.

Прочитайте 6 ,7 строфу

- Як передано полохливість зайця, обережність лиса?

- У яких рядках поет ще раз згадує про золоте листя? (8 строфа)

 - Які образні засоби поет використовує найчастіше?

 Повторення про порівняння

- Що таке порівняння?

Правило в зошиті

 - Які слова допомагають знайти порівняння?

 -  Наведіть приклади.

Знайдіть і прочитайте порівняння.

Робота в зошитах ( З. с. 6)

6. Гра «Диктор телебачення»

Читати вірш, періодично відриваючи погляд від тексту, щоб подивитися на глядачів.

7. Робота за ілюстрацією

— Розгляньте малюнок. Знайдіть рядки вірша, які проілюстрував художник.

8. Гра «Хвиля»

Ведучий задає «тон» і «темп» гри. Вірш читається так, ніби хвиля прибивається до берега і відходить від нього: тихо — голосніше — голосно — тихіше — тихо — голосніше тощо.

9. Гра «Знайдіть риму»

Лани — ... (восени);

похило — ... (мило);

золоте — ... (цвіте);

вами — ... (квітками);

квітки — ... (нагідки);

зайнялися — ... (пройнялися).

ІІІ етап « Після читання»

Робота в зошитах (з. 5) – в парах

Робота в групах

Складіть розповідь про те, яким побачив осінній ліс:

І група – заєць

ІІ група – лис

ІІІ група – шпак

ІУ група - сорока

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Виразно читати вірш. Скласти розповідь « Ліс восени»

VII.  ПІДСУМОК УРОКУ

— З яким віршем ознайомились на сьогоднішньому уроці?

  • Хто його автор?
  • Чи всі поставлені завдання були виконані?
  • Як би ви оцінили свою роботу оплесками?

 Гра « Комплімент» ( використовуючи порівняння)

zip
Додано
14 лютого
Переглядів
14
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)

Отримайте безкоштовний сертифікат про публікацію авторської розробки

Кожна публікація гарантує участь у конкурсі для вчителів

Додати розробку