Презентація про різні дистанційні платформи на уроках історії, їх практичне застосування
Перед сучасною освітою стоїть безліч завдань, які передбачають не просто забезпечення учнів якісними знаннями, а й формування компетентної особистості, здатної до адекватної оцінки оточуючих подій, спроможної творчо вирішувати поставлені перед нею завдання, а головне – не стати знівельованою особистістю у вирі асоціативних проявів суспільства.
Відомий вислів «Хто володіє інформацією, той володіє світом» на початку ХХІ століття втрачає свою актуальність. Потік інформації, який сьогодні отримує пересічна людина, настільки об'ємний, що його інколи навіть важко осягнути, розібратися, що є дійсно важливою інформацією, а що є «сміттям», чи взагалі – містифікацією, фальсифікацією тощо.
Що таке медіаграмотність? Що означає – бути медіаграмотним? Медіаграмотність – складова медіакультури, яка: -стосується вміння користуватися інформаційно-комунікативною технікою; -виражати себе і спілкуватися за допомогою медіазасобів, -успішно здобувати та критично тлумачити необхідну інформацію, отриману з різних медіа; -це сформована якість особистості та необхідна умова грамотної та ефективної поведінки, спосіб мислення в умовах сучасного інформаційного суспільства.
«Лише наївний історик сліпо вірить джерелу, натомість фахово зрілий – ніколи» На уроках історії мають бути сформовані специфічні навички роботи з медіатекстами:проводити пошук інформації в джерелах різного типу;аналізувати інформацію, розповсюджену в різних знакових системах (текст, карту, таблицю, схему, аудіовізуальний ряд);- брати участь у дискусіях з історичних проблем, пов‟язаних з висвітленням у медіа, формулювати власну позицію з обговорюваних питань, використовуючи для аргументації історичні відомості. розрізняти в медіаінформації факти і думки, історичні маніпуляції та історичні пояснення;критично аналізувати джерело історичної інформації (характеризувати авторство джерела, час, обставини і мету його створення);
Медіатексти - джерела цікавої інформації для проведення дискусій. Вправа «Подвійний щоденник» - ефективна форма самостійної роботи учнів. Переглядаючи фільм, телепередачу, сайт, учень записує в ліву колонку, що найбільше його вразило, здивувало в медіатексті, у праву колонку – які думки у нього виникли. Лише глибокий аналіз медіатекстів дає змогу розпізнати спробу маніпуляцій, оцінити достовірність інформації.
Ментальна мапа - це самостійно створена діаграма, на якій відображають слова, ідеї, завдання або інші елементи, розташовані навколо основного слова або поняття. Ментальні мапи використовують для наступних цілей:- ґенерування нових ідей; - запис та сортування даних;-створення послідовних блоків інформації;-чітке бачення всіх «за» та «проти»;- створення чітких і зрозумілих конспектів;- аналізу історичних документів.
Створення сторінок в Instagram та Facebook видатних історичних особистостей, героїв української історії з подальшим груповим аналізом.Інтернет нічого не “забуває”. Під час створення сторінки вчаться:-яку інформацію варто вказувати; -що коректно постити; -як коментувати, щоб потім не було соромно.
Вправа 1. Аналіз історичної постаті Івана Виговського. 1. Чому, на вашу думку, Іван Виговський прагнув досягти цілковитої незалежності Української козацької держави? 2. Як ви вважаєте, чи може правитель держави швидко змінювати свої зовнішньополітичні погляди і часто міняти спільників на міждержавній арені? 3. Як би ви вчинили на місці Івана Виговського? Чому?Зразки завдань, які застосовуються на уроках з метою формування інфомедійної грамотності та критичного мислення учнів. Тема уроку «Гетьманщина в роки правління Івана Виговського»
Вправа 3. Історичні події: Повстання 1658 року. Головна мета вправи – критичний аналіз події та мотивів історичних персонажів. Завдання для першої групи «Опозиція»: наведіть якомога більше причин, підстав і передумов, заради яких ви могли би організувати повстання проти гетьмана. Завдання для другої групи «Влада»: наведіть якомога більше способів подолати повстання
Огляд онлайн сервісу Google Meet ПЕРЕВАГИ ГУГЛ МІТ Синхронізація з контактами в гугл-акаунті. Прив’язка до гугл-календаря. Ви побачили важливу подію і тут же можете створити конференцію з цього приводу, запросивши людей зі списку контактів. Дзвонити тепер можна в один клік. Приєднуватися можна як через браузер, так і через додаток для Android або i. OS. Спільне використання екрану для надання документів, електронних таблиць або презентацій. Зашифровані дзвінки між всіма користувачами. Оскільки Meet запускається в Chrome і інших браузерах, в ньому менше неточностей, ніж в сервісах відеоконференцій, що вимагають настільного додатку. На екрані можуть відображатися 16 учасників в режимі «Мозаїка».
Майндмеппінг - дієвий помічник на уроках історії.Інтерактивні інструменти формувального оцінювання. Простий та корисний інструмент «хмара слів або хмара тегів». Edpuzzle - навчання через відео. Blendspase – зручний інструмент для дистанційного уроку. Таймлайни, або як створити ідеальну хроніку.
Що таке Google Classroom. Безкоштовна платформа Google Classroom об’єднує корисні сервіси Google, організовані спеціально для навчання. Сьогодні вона як ніколи актуальна та популярна. По суті це інтерактивна платформа від Google, яка дає змогу командам некомерційних проєктів ділитися досвідом, підвищувати кваліфікацію, спілкуватися з колегами, учнями та студентами у «віртуальних аудиторіях».
Що таке Google Classroom. Google Classroom доступний для всіх власників особистого облікового запису Google. На ній викладач або вчитель може організувати роботу з кількома класами, курсами, розподілити завдання, у тому числі індивідуальні. Також платформа дає змогу перевіряти завдання й оцінювати їх.
Як організовувати навчання в Google Classroom. Перш за все вам потрібно створити клас, вказавши його назву, розділ, тему та аудиторію. Кожен курс автоматично отримує код, за яким учні згодом зможуть знайти свою «віртуальну аудиторію». Доступ відкритий також у мобільному додатку Google Клас для Android та i. OS.
Як контролювати вивчення матеріалу. За замовчуванням усі роботи оцінюються за стобальною шкалою, а терміни виконання залишаються відкритими. Однак ці опції легко налаштувати: вибрати п’ятибальну систему або вказати дедлайни аж до хвилин і секунд. Учні можуть переглядати завдання в стрічці або календарі курсу чи на сторінці «Список справ». Буде видно, які завдання призначені, які ще не здані, які завершені.
Важливі моменти. Google Classroom доступний скрізь, де є інтернет. У Клас можна зайти на комп’ютері в будь-якому браузері, а також з мобільних пристроїв на базі Android і Apple i. OS. Google Classroom можуть використовувати люди з повним і частковим порушенням зору — для них передбачені програми читання з екрана. Google особливо уважно ставиться до безпеки інформаційного простору: в Класі немає реклами, а всі розміщені матеріали не можуть бути використані в комерційних цілях.
Інтерактивні інструменти формувального оцінювання Формувальне оцінювання розуміється як інтерактивне оцінювання учнівського прогресу, що дає змогу викладачу визначати потреби здобувачів освіти, адаптуючи до них процес навчання. В сучасній системі освіти все більше використовується гейміфікаціяяк інноваційний процес навчання. Гейміфікація – це використання ігрових практик та механізмів у неігровому контексті, допоміжний інструмент, що дозволяєпідвищити пізнавальну активність і мотивацію здобувачів освіти. ОЦІНИТИ НЕ МОЖНА ЗАБУТИ. Де поставити кому?
Edpuzzle/ - це безкоштовний сервіс для створеннявідеофрагментів з аудіо та текстовими коментарями та вбудованимизапитаннями різного типу. За допомогою цього відеоролик з популярних відеохостингів засервісу ліченібудь-який хвилиниперетворюється у справжній відеоурок з вправами, вікторинами та додатковими питаннями. Крім цього, можна самому озвучити будь-яке відео, записавши власне пояснення чи переклад тексту. Також єможливістьвпоравсявідслідковувати, хто з учнів вже переглянувіз запропонованимивідео і якзавданнями. З сервісом можна працювати з будь-якого девайсу. До того ж EDpuzzle інтегрований з Google Classroom. Edpuzzle - навчання через відео
Сервіс Blendspace дає можливість зібрати «в одному місці» необхідні ресурси для уроку: тексти, відео, зображення, веб-сайти, google документи, вбудувати потрібні файли та онлайнові вправи, створити вбудований в середовище опитувальник у вигляді вибору правильної відповіді. Створений урок можна розмістити у себе в блозі, отримавши відповідний код, створити до уроку QR-код, який можна надіслати, розмістити в соціальних мережах. Blendspase – зручний інструмент для дистанційного уроку
Таймлайни, або як створити ідеальну хронікубезкоштовний онлайн-сервіс, який. Time. Graphics –призначений длястворення інтерактивних часовихhttps://time.graphics/line/464324стрічок із додаванням фото, аудіо та відеоматеріалів.Історія неможлива поза часом. За допомогою зручного сервісу Time. Graphics можна унаочнитипевний показатипроміжок часу і хронологію. Візуальний контент,супроводжує стрічкуподій. який часу,допомагає дітям послідовно все запам’ятовувати.