Вчитель мистецтва Вікторійської зош І-ІІІ ступенів Завалій Ірина Петрівна. Французький живопис
Номер слайду 2
У Франції під впливом різнихсвітоглядних і художніх ідейвиникли різні напрями живопису. Вони поступово сформувалисяу школи, які існували протягом. ХІХ ст. іноді майже паралельно:класична, романтична і реалістична.
Номер слайду 3
Яскравим представником класичної школи був Жак-Луї Давід (1748—1825), а його знаковим творомстала картина «Присяга Гораціїв». Художники цієї школи звертаються до історичної тематики, образів античності та Ренесансу. Жак-Луї Давід. Автопортрет. Присяга Гораціїв. Портрет мадам де Вернінак
Номер слайду 4
Романтична школа представлена творчістю її засновника і лідера Ежена Делакруа (1798—1863). Його картина «Свобода на барикадах» є своєрідним символом свободи. У романтичних пейзажах (улюблений — марина) вони відступають від точності академічного малюнка, дають волю фантазії.. Свобода на барикадах (фрагмент). Христос у Галілейському моріПорівняйте картини. Ежен Делакруа. Автопортрт
Номер слайду 5
Г. Курбе. Молоді жінки з села Дівчина з чайками. Віолончеліст (автопортрет). (фрагмент). Третя реалістична школа відома під назвою «натуралістична». Її представники намагалися не ідеалізувати дійсність, а передавати її такою, як вона є. Їх цікавить не минуле, а сучасність, насамперед буденне життя простих людей, часто знедолених. Засновникомшколи критичного реалізму у західноєвропейському мистецтві став Густав Курбе (1819—1877).
Номер слайду 6
Клод Моне. Водяні лілії Едуард Мане. Аржантей. Актуалізуйте свої знання: що вам відомо про імпресіонізм у мистецтві? Де він виник і які мав інновації? Хто з митців належав до цього стилю? Наведіть приклади.
Номер слайду 7
У Франції в останній третині XIX — на початку XX ст. виникло нове мистецьке явище, яке назвали імпресіонізмом. Зазвичай під цим терміном мається на увазі напрям або стиль у живописі, хоча його ідеї та методи знайшли своє втілення в літературі та музиці. Історію виникнення об’єднання молодих художників, їхніх паризьких виставок, які спричинили ажіотаж і скандали, ви знаєте з попередніх класів, як і роль у цому картини Клода Моне «Враження. Схід сонця» (1872) для виникнення терміну, який випадково став назвою стилю. Першопрохідцями імпресіонізму стали Едуард Мане, Огюст Ренуар, Каміль Піссарро, Едгар Дега, Альфред Сіслей, Берта Морізо. Суттєвою ознакою імпресіонізму стала орієнтація на почуття, а не на розум. Об’єктом зображення обирають не предмети, події та явища, а враження від них. Живописці прагнули відобразити світ у його мінливості. Звідси — пошук виразності, інтерес до технічних деталей малярства.Імпресіоністи писали просто неба — на пленері. Це спричинило появу «ескізної» манери живопису, техніки дрібного мазка. Захоплюючись передачею повітряної перспективи, вони створювали ілюзію світла, повітря.
Номер слайду 8
Використовуючи репродукції, поясніть, як художники-імпресіоністи передавали враження від мінливості світу. Едгар Дега. Три танцівниціОгюст Ренуар. Дівчата за фортепіано
Номер слайду 9
Берта Морізо. Вправи на скрипціКаміль Піссарро. Оперний проїзд. Париж під дощем
Номер слайду 10
Методи імпресіоністів знайшли логічне продовження утворчих пошуках французьких постімпресіоністів та неоімпресіоністів. Ці пошуки спричинили відкриття нових живописних технік: дивізіонізм (розділення) і пуантилізм (письмо крапками). Поль Сезанн створив натюрмортний методзображення дійсності, на відміну від пейзажного методу своїх колегімпресіоністів. Жорж Сера і Поль Сіньяк не тільки писали картини в нових техніках, а й намагалися обґрунтувати наукову теорію кольору, використовуючи відкриття в галузі оптики. Поль Гоген збагатив досягнення попередників під-креслено екзотичною декоративністю, символізмом образів.
Номер слайду 11
Поль Гоген. Пейзаж із павичем. Поль Сезанн. Натюрмортіз драпіруванням. Поль Сіньяк. Гавань у Марселі
Номер слайду 12
Із кожним десятиліттям стилістичне розмаїття європейського живопису ставало дедалі складнішим, виникали нові напрями, стилі, течії, що об’єднуютьспільним терміном модернізм. Знаковими для мистецтва стали свобода творчого самовираження митця, кардинальне оновлення художньої мови, пріоритет форми над змістом, полістилістика. З якими стилями і напрямами модернізму ви вже ознайомилися раніше? Дайте їх лаконічну характеристику, орієнтуючись на представлені нижче твори лідерів європейського модернізму.
Номер слайду 13
Анрі Матісс. Червона кімната. Мікалоюс Чюрльоніс. Створення світу. Едвард Мунк. Крик
Номер слайду 14
Піт Мондріан. Композиція з. Червоним, Жовтим, Синім і Чорним. Сальвадор Далі. Сталість пам’яті
Номер слайду 15
Із кінця 50-х років ХХ ст. на світовій арені та в мистецтві Європи настала епоха постмодернізму. Проте і вона була так само далека від єдності, як і попередня. На зміну художньому образу прийшли колаж, інсталяція, сучасні арт-практики. Реалізм перетворюється на гіперреалізм, коли живописні твори успішно конкурують із фотографією, ностальгія за символізмом по-роджує фентезі, захоплення віртуальною реальністю приводить до нет-арту. Таким чином, радикальний перегляд традицій і виражальних засобів європейського живопису і візуального мистецтва загалом триває.
Номер слайду 16
Карл Брендерс. Примара (гіперреалізм)
Номер слайду 17
)Жозефіна Волл. Козеріг (фентезі)
Номер слайду 18
Мистецька скарбничка. Віньєтка (від фр. vigne — виноград) —прикраса в книзі або рукописі: невеликаорнаментальна або сюжетна композиціяна початку або в кінці тексту. Гіперреалізм — течія в сучасному мис-тецтві, що базується на фотографічно точ-ному відтворенні реальності. Нет-арт — вид цифрового мисте-цтва, що поширюється в інтернеті, частопередбачає втягування глядачів у взаємо-дію з веб-твором. Сфумато (з італ. — зникаючий, якдим) — живописний прийом, коли фарбинаносять шар за шаром, що створює пові-тряну перспективу в картині. Тондо (італ. rotondo — круглий) — кар-тина або інше зображення круглої форми.