Презентація "Галина Пагутяк. "Потрапити в сад".

Про матеріал
Презентацію "Галина Пагутяк. "Потрапити в сад" можна використати на уроці української літератури в 11 класі
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Галина пагутяк. “Потрапити в сад”Мета: подати основні відомості про творчий шлях Галини Пагутяк, тонкого прозаїка, гарячого публіциста, гуманіста й інтелектуалки, лауреата Шевченківської премії; проаналізувати оповідання Галини Пагутяк «Потрапити в сад»; зупинитися на образах, багатій символіці, глибоких підтекстах, визначити ідейний зміст твору; розвивати мислення учнів, відпрацювати навички аналізу прозових творів; поширювати й уточнювати словниковий запас учнів; виховувати гуманізм, любов до життя.

Номер слайду 2

Епіграф: Література – територія гуманізму. Галина Пагутяк

Номер слайду 3

«Якщо письменник дуже комфортно почуває себе в суспільстві, значить, з ним щось негаразд. Він повинен бути альтернативою суспільству», — так пояснює Пагутяк призначення митця в сучасному світі.

Номер слайду 4

Галину Пагутяк вважають найзагадковішою постаттю у сучасній українській літературі. Львівська богема називає її «містичною письменницею». Вона, за словами Ю. Винничука, «…увійшла зовсім не одними й тими ж дверима, якими входили всі інші українські письменники радянського часу. Вона ввійшла, не постукавши й не попросивши дозволу ввійти, вона влетіла через димар і змусила поважати себе. Їй вдалося обійтися без творів, яких вимагала епоха, а разом з тим подарувати твори, яких вимагала душа».

Номер слайду 5

Дебютувала Галина Пагутяк у журналі «Дніпро» повістю «Діти», що, як зізнається сама авторка, була навіяна снами. Першопочатки творчості Галини Пагутяк визначає В. Габар: «Вона ввійшла в літературу рано, двадцятирічною дівчиною, ввійшла стрімко і сміливо. Дебютувала великими творами, і в кожному була іншою. Згодом подивувала своїх прихильників філігранною малою прозою. У своїх новелах в декількох рядках, в одному абзаці, вона творить надзвичайної сили й яскравості образи». Нині у творчому доробку Пагутяк понад 20 книжок прози, серед яких «Діти» (1982), «Господар» (1986), «Потрапити в сад» (1989), «Гірчичне зерно» (1990), «Записки Білого Пташка» (1999), «Захід сонця в Урожі» (1993), «Перевал» (1994), «Основа» (1995), «Біограф Леонтовича» (2001), «Слуга з Добромиля» (2006), «Зачаровані музиканти» (2010), «Сни Юлії і Германа» (2011), есеї та поезії.

Номер слайду 6

Для повістей та оповідань Г. Пагутяк періоду 1980-х років характерний реалістичний або ж фантастичний стиль, натомість твори 1990-х вирізняються стилістичною неоднозначністю. Виразними ознаками творчості письменниці є високий рівень суб’єктивності художнього мислення, підтекст, образи-символи, екзистенційно-філософські та релігійно-містичні мотиви. Проза Галини Пагутяк перекладена англійською, німецькою, словацькою, хорватською, російською мовами. Її твори удостоєні багатьох літературних премій, зокрема й Шевченківської (2010).

Номер слайду 7

Теорія літератури. Оповідання Символ Підтекст Художня деталь невеликий за обсягом прозовий твір, у якому зображується одна подія з життя одного або двох сформованих персонажів.знак, сутність у творі, яка позначає іншу сутність. Знаком можуть виступати об'єкт, зображення, написане, слово, що заміняє собою деяке інше поняття, використовуючи для цього асоціацію, подібність або домовленість.внутрішній, прихований зміст якого-небудь тексту, висловлювання.(від франц. dеtаіl — подробиця, дрібниця) — виразна подробиця у творі, що має значне змістовне та ідейно-емоційне навантаження.

Номер слайду 8

Словникова робота «Чорна хвороба» — епілепсія

Номер слайду 9

Упертість Жалість Щедрість Гордість Чуйність Риси характеру Грицька«Потім сідав на лавицю і, хоч би перед ним на коліна ставали і просили грати, не грав. Бо йому вже набридло. Як Грицькові не хотілося, то не хотілося».«Гриць пробував списати ту історію на папір, але не дав йому Бог таланту».«Грицько витяг з кишені жменю дрібних і дав йому (Стьопі)»«Бачать люди, що він не жебрак. Красти легше, ніж грати на гармошці по електричках.»«— Гроші маю на книжці. Хай на похорон. Грицько Демонстративно заграв «Ой, сусідко — сусідко», аж самому в вухах закололо, і відклав гармошку, не дивлячись на Микольця».

Номер слайду 10

У творі згаданий образ Перебенді із Шевченкового «Кобзаря». За словником Бориса Грінченка, перебендя – дивак, химерник, примхливий. У творчості Тараса Шевченка це романтичний образ співця. Іван Франко глибше осмислює образ Перебенді – як самітника, «фігури ідеальної», митця, що піднімається над буденщиною; і з цієї причини виникає конфлікт Перебенді із суспільством: люди не розуміють його, глузують з нього, не спроможні піднятися над побутовими клопотами й збагнути глибину внутрішнього світу співця.

Номер слайду 11

Перебендя старий, сліпий —Хто його не знає?Він усюди вештається. Та на кобзі грає. А хто грає, того знаютьІ дякують люде: Він їм тугу розганяє,Хоть сам світом нудить. Т. Шевченко

Номер слайду 12

«Гриць побожно взяв до рук книжку в грубій шкіряній палітурці». Художня деталь«І рушив зі станції через колію, а далі вузькою вуличкою з перехнябленими парканами. Собаки визирали з будок, але не гавкали».«Грицько довго не спав, слухав, як дихають Микольцьо і Боско (собака лишився ночувати в хаті).»

Номер слайду 13

Жанр : Тема твору: Ідея : Проблематика:оповіданнясамотність, безпритульність особистості в суспільстві, байдужому до долі людини. розкриття душевного багатства героя, його гідності й самоповаги, доброти й щирості у ставленні до оточуючих та світу.утвердження гуманістичних ідеалів, моральних чеснот.

Номер слайду 14

Сюжет і композиція. Оповідання «Потрапити в сад» не має чітко вираженого сюжету, що є характерною ознакою постмодерної літератури. Сюжет твору не насичений зовнішніми подіями, вирізняється лаконічністю письма. Фінал твору — відкритий: Грицько, слухаючи завивання нічної бурі, бідкається, аби вітер не поламав гілля в саду та не пошкодив хату. В оповіданні немає розлогих описів, їх компенсують влучні яскраві деталі. Духовний світ головного героя розкривається і через внутрішні монологи та діалоги, авторську присутність у тексті. Композиційною особливістю твору є його своєрідне обрамлення — образ саду на початку оповідання та наприкінці.

Номер слайду 15

Образ-символ саду є стрижневим в оповіданні Галини Пагутяк «Потрапити в сад».

Номер слайду 16

Традиційно сад – це образ ідеального Світу, Космічного порядку й гармонії, загубленого і віднайденого Раю.

Номер слайду 17

Епіграф: Література – територія гуманізму. Галина Пагутяк

Номер слайду 18

Тож нехай у кожного з нас буде свій сад, в який можна увійти без перешкод!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Чигілейчик Жанна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Підлужна Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
До підручника
Українська література (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Авраменко О.М., Пахаренко В.І., Мовчан Р.В.)
Додано
17 жовтня 2021
Переглядів
17004
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку