Генетичний зв’язок між класами неорганічних сполук
Номер слайду 7
Завдання уроку: Мені цікаво дізнатися … Я маю на меті вивчити … Я хочу зрозуміти … Я хочу навчитися … Для мене сьогодні на уроці важливо …
Номер слайду 8
Генетичний зв’язок – зв’язок між класами неорганічних сполук, оснований на добуванні речовин одного класу з речовин іншого класу. У перекладі з грецької генетичний означає – такий, що стосується походження, вивчає розвиток чого-небудь. Генетичний ряд – це ланцюжок, який об’єднує речовини різних класів, що є сполуками одного елемента і пов’язані між собою.
Номер слайду 9
Номер слайду 10
1 2 3 4 5 C → CO2 → H2 CO3 → Ca. CO3 → Ca. O → Ca(OH)2 6 ↓ Na2 CO3 C + O2 → CO2↑H2 O + CO2 → H2 CO3 Ca(OH)2 + H2 CO3 → Ca. CO3↓ + 2 H2 O t° C4. Ca. CO3 → Ca. O + CO2↑5. Ca. O + H2 O → Ca(OH)26. 2 Na. OH + Н2 CO3 → Na2 CO3 + 2 H2 O
Номер слайду 11
Генетичні ряди1. Cu → Cu. O → Cu. Cl2 → Cu(OH)22. Al → Al2 O3 → Al(NO3)3 → Al(OH)3 3. S → SO3 → H2 SO4 → Ba. SO44. P → P2 O5 → H3 PO4 → Ca3(PO4)2
Номер слайду 12
Номер слайду 13
Номер слайду 14
Номер слайду 15
Номер слайду 16
Казка про Велику битву. В одному царстві-державі під назвою Хімія жили-були два війська. Одне виступало під червоним прапором. Дуже любили його воїни їсти на обід борщ з квашеної капусти, мариновані гриби і овочі, пити морс з журавлини і лимонний сік. Їхні шлунки могли перетравлювати навіть залізні цвяхи. Але ось обладунки годилися тільки мідні, а командир хизувався в срібному шоломі. Де б не проходило це військо, гинули майже всі рослини, залишалися рости тільки жорсткий хвощ та невибагливий щавель. Інше військо виступало під синім прапором. Злими були його воїни, їдкими - роз'їдали шкіру і тканини. При їх купанні в річці вода так нагрівалася, що гинула риба та інша живність. Люто ненавиділи один одного воїни обидвох військ, все рвалися в бій. І ось настав день Великої битви. Зустрілися в чистому полі два війська, зійшлися в непримиренній сутичці. І сталося диво - пропали вороги-воїни, а замість них встали, тримаючись за руки, два мирних народи, не здатних до агресії. І прапор їх був фіолетовий. І стали вони вірно служити людям. А тих воїнів, які залишилися в резерві і не брали участь в битві, відправили в спеціальних вагонах на хімічні підприємства для мирної служби.
Номер слайду 17
Підсумки:між класами неорганічних сполук існує генетичний зв’язок, що ґрунтується на одержанні одних речовин з інших;генетичні зв’язки можна зобразити у вигляді ланцюжка;в основі генетичних зв’язків лежить можливість хімічних елементів переходити із одних сполук в інші;одну і ту саму речовину можна одержати кількома способами;генетичні зв’язки є підтвердженням основних законів природи.знання взаємозв'язків між речовинами потрібні людині для керування їх перетвореннями, для добування нових сполук, потрібних у промисловому виробництві та сільському господарстві.
Номер слайду 18
Номер слайду 19
на уроці я дізнався..., я зрозумів..., я навчився..., найбільш цікавим було ..., найбільший мій успіх – це..., найбільші труднощі я відчув..., я не вмів, а тепер умію..., я змінив своє ставлення до..., на наступному уроці я хочу...
Номер слайду 20
Домашнє завдання: § 42, в зошиті №2 на ст. 104 Бажаю успіху!