Презентація"Глобальні проблеми людства"

Про матеріал

Слайди презентації містять текстовий та ілюстрований матеріал (схеми, карти, фотографії) з теми "Глобальні проблеми людства". У матеріалі презентації розкриваються: проблема війни і миру, політичні, етнічні й релігійні конфлікти, проблема міжнародного тероризму, гібрідних воєн, демографічні проблеми, енергетична і сировинна, продовольча проблеми, проблема подолання відсталості країн, що розвиваються.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

РОЗДІЛ V. ГЛОБАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ЛЮДСТВА

Номер слайду 2

Глобальними називають проблеми, які стосуються всього світу, призводять до значних, нерідко незворотних соціально- економічних і біологічних втрат на планеті, створюють загрозу існуванню людства і потребують для свого розв’язання координованої співпраці всіх країн.

Номер слайду 3

ПОЛІТИЧНІ ТА ДЕМОГРАФІЧНІ ПРОБЛЕМИ. ПРОБЛЕМА ВІЙНИ І МИРУдві протилежні політичні тенденції — створення світових імперій і формування національних державполітичні проблеми світу слід розв’язувати мирним шляхом і об’єднаними зусиллямипісля Першої світової війни було створено Лігу Націй, після Другої світової — Організацію Об’єднаних Націй. Діяльність ООН спрямована переважно на розв’язування проблеми миру і роззброєння, відвернення нової світової війни.

Номер слайду 4

У другій половині ХХ ст. було створено ядерну зброю й ракетну техніку, нагромаджено хімічні й біологічні засоби масового знищення людей.виникла реальна загроза винищення цілих країн і континентів у разі розв’язання третьої світової війни. Світові запаси зброї достатні для багаторазового знищення всього живого на ЗемліДля контролю над ядерною зброєю у 1970 р. набув чинності міжнародний «Договір про нерозповсюдження ядерної зброї»Ядерні держави: США, Франція, Велику Британія, Китай і Росія. До ядерних країн офіційно не входять: Індія, Пакистан, КНДР, Ізраїль

Номер слайду 5

(Аргентина, Бразилія, Канада, Німеччина, Швеція, Швейцарія, Республіка Корея, Японія та ін.). Приблизно 30 країн входять до групи так званих латентних ядерних держав, що не мають ядерної зброї, але здатні її створити (Аргентина, Бразилія, Канада, Німеччина, Швеція, Швейцарія, Республіка Корея, Японія та ін.).

Номер слайду 6

чотири країни, що володіли свого часу ядерною зброєю, відмовилися від неї: Південна Африка, Україна, Білорусь і Казахстан

Номер слайду 7

ПОЛІТИЧНІ Й ЕТНІЧНІ РЕГІОНАЛЬНІ КОНФЛІКТИБільшість регіональних конфліктів виникає на етнічному й релігійному підґрунтях. Особливо часто вони спалахують у смузі, що тягнеться від Балканського півострова через Близький Схід, Кавказ до Центральної і Південної Азії

Номер слайду 8

МІЖНАРОДНИЙ ТЕРОРИЗМдля досягнення політичної чи економічної мети терористи не гребують захопленням заручників, масовим убивством невинних людей, організацією інших протиправних дій на території різних державЇх виконавцями доволі часто стають релігійні екстремісти й фанати. Значна частина терористичних актів у різних куточках світу спрямована проти туристів. Туреччина, Єгипет, Ізраїль, Індонезія, США, Іспанія, Франція, Велика Британія, Бельгія, Німеччина

Номер слайду 9

ГІБРИДНІ ВІЙНИТак називають війну, основним інструментом якої є не прямі воєнні дії держави-агресора, а створення нею у державі-жертві внутрішніх конфліктів із подальшим їх використанням для досягнення політичних цілей. Метою країни-агресора є послаблення уряду іншої країни, зміна напряму її політичного розвитку чи скасування ухвалених нею рішень. Складниками гібридної війни є інформаційна й економічна війни, підтримка сепаратизму й тероризму на території іншої держави, сприяння створенню там збройних формувань

Номер слайду 10

Активно вдається до гібридної війни Росіястворені зони «заморожених» чи відкритих збройних конфліктів: Придністров’я — на території Молдови, Абхазія і Південна Осетія — Грузії, Донбас — України, Нагірний Карабах — Азербайджанувтручання у вибори (зокрема шляхом кібератак), фінансуванні окремих політиків, підготовку державних переворотів

Номер слайду 11

Розв’язання глобальних політичних та етнічних проблем потребує:кропіткої роботи всього світового співтоваристваліквідації чи зменшення гостроти першопричин проблем. ООН, міжнародні регіональні організації (ОБСЄ) , окремі держави докладають чимало зусиль для розв’язання міжнародних суперечок мирними засобамиІнколи застосовують методи силового тиску на державу-агресора (запровадження економічних і політичних санкцій (Лівія, Іран, Росія)проведення воєнних операцій силами НАТО чи спеціально створених коаліцій держав (у колишній Югославії, Іраку, Афганістані).

Номер слайду 12

ДЕМОГРАФІЧНІ ПРОБЛЕМИстаріння націй у країнах з високим рівнем економічного розвитку та постсоціалістичних країнах демографічний вибух (швидке неконтрольоване зростання кількості населення) у країнах, що розвиваються. Ще один аспект демографічної проблеми — міський вибух - прискорена і невпорядкована урбанізація, здебільшого у країнах, що розвиваються (супроводжується появою міських нетрів — кварталів, де в занедбаних або нашвидкуруч збудованих житлах селиться біднота) Цей процес називають хибною урбанізацією

Номер слайду 13

У великій групі країн Африки, Південної і Південно-Західної Азії, Океанії, низці країн Центральної і Південної Америки зберігаються традиції високої народжуваності. Це зумовлює швидке зростання кількості населення, що призводить до загострення соціально-економічних проблем: надто повільне підвищення рівня доходів населення, швидкі темпи розвитку хибної урбанізації, збільшення кількості безробітних, недоїдання і голод, зростання чисельності неграмотних, погіршення медичного обслуговування

Номер слайду 14

ЕКОНОМІЧНІ ТА ПРОДОВОЛЬЧІ ПРОБЛЕМИ ЛЮДСТВА. ЕНЕРГЕТИЧНА І СИРОВИННА ПРОБЛЕМИспричинені недостатніми обсягами запасів природних ресурсів, з одного боку, та швидким ростом їх споживання, а відповідно й видобутку, з іншогобагато ресурсів (насамперед мінеральних) є вичерпними. Проблема виснаження природних ресурсів тісно переплетена з проблемою погіршення стану довкілля: експлуатація ресурсів супроводжується руйнуванням і забрудненням навколишнього середовища

Номер слайду 15

Шляхи розв’язання глобальних сировинної та енергетичної проблем:продовження геологічного пошуку мінеральної сировинирозроблення нових технологій видобутку і виробництва паливараціональне (повніше, а головне — комплексне) використання видобутих з надр Землі мінеральних ресурсівздійснення політики ресурсозбереження і зниження матеріало- й енерго- місткості виробництвазаміна багатьох видів природних матеріалів на штучні й синтетичнівикористання вторинних матеріаліввикористання відновлюваних джерел енергії

Номер слайду 16

ПРОДОВОЛЬЧА ПРОБЛЕМАпроблема полягає у спроможності Землі прогодувати теперішнє і майбутні покоління. ФАО (Продовольчої і сільськогосподарської організації ООНМайже 800 млн людей щодня голодують, ще 2 млрд потерпають від дефіциту мікроелементів. Здебільшого це мешканці країн, що розвиваються. Середньодобова забезпеченість їжею окремих країн оцінюється на 35–45% меншою від рекомендованих ФАО норм, які на одну людину становлять близько 2 500 ккал на добу. Причиною голоду є неспроможність країн, що розвиваються, виробляти продукти або купувати їх на зовнішніх ринках У деяких країнах голод спричинений масштабними збройними конфліктами (Сирія) чи витратою економічних ресурсів на військові, а не нагальні людські потреби (КНДР, що посідає останнє місце в рейтингу країн за середньою калорійністю добового раціону людини)

Номер слайду 17

На протилежному полюсі продовольчої проблеми — перевиробництво сільськогосподарської продукціїхарактерне для розвинених країн. У світових масштабах перевиробництво продуктів харчування становить близько 10%, чого вистачило б, щоб прогодувати 600 млн осіб.

Номер слайду 18

Чинники розв’язання продовольчої проблеми. У 2014 р. на конференції ООН було прийнято програму боротьби з голодом. Понад 100 країн світу взяли на себе зобов’язання до 2025 року покінчити з голодомнеобхідно змінити спосіб життя та мислення людейрозвивати сільське господарство найбідніших країн збільшити обсяги інвестицій в інфраструктуру сільських районів у цих державах. Голод можна подолати лише через усунення проблем, які викликають його, і завдяки розвитку най- бідніших країн

Номер слайду 19

ПРОБЛЕМА ПОДОЛАННЯ ВІДСТАЛОСТІ КРАЇН, ЩО РОЗВИВАЮТЬСЯпроблема відсталості розглядається крізь призму взаємин багатої Півночі й бідного Півдня. До умовної Півночі відносять розвинені держави помірних і субтропічних широт Північної півкулі, а також Австралію та Нову Зеландію, до умовного Півдня — країни з нижчим рівнем розвитку, що розташовані здебільшого в тропічно-екваторіальних широтах Причинами відсталості цих країн стали: сировинна й сільськогосподарська спеціалізація в міжнародному поділі праці; швидке зростання кількості населення; тривалі етнічні, релігійні, соціальні конфлікти; культурні, ментальні та ціннісні особливості місцевого населення; непослідовна соціально- економічна політика правлячої еліти тощо

Номер слайду 20

Чинники подолання відсталості країн, що розвиваютьсяреформи освіти й медицини, проведення відповідної демографічної політики, розширення спектру галузей спеціалізації господарства, створення власної переробної промисловості, залагодження міжетнічних конфліктів, зменшення військових витрат Розв’язання цієї проблеми великою мірою залежить від економічно розвинених держав і міжнародних організаційнайвагомішим ресурсом подолання проблеми відсталості країн, що розвиваються, є наявність волі на- родів цих країн до суспільних змін

Номер слайду 21

Запитання:1. Які проблеми називають глобальними? У які групи їх об’єднують? 2. Покажіть на карті країни, що володіють ядерною зброєю. Яку загрозу для світу несе ядерна та інша зброя масового знищення? 3. Чим небезпечний тероризм? Наведіть приклади країн, що постраждали від терористичних актів. 4. Користуючись мал. 187, наведіть приклади «гарячих точок» у Європі та світі. 5. Розкажіть про способи врегулювання міжнародних конфліктів. 6. Чому країни в різних частинах світу мають різні демографічні проблеми?7. У чому суть сировинної та енергетичної проблем? 8. Які ефективні шляхи розв’язання цих проблем запропонувало людство останніми роками? 9. Охарактеризуйте проблему подолання відсталості країн, що розвиваються.

Номер слайду 22

Домашнє завдання: Прочитати §§ 44-45, с.245-254;Вивчити матеріали зошиту;У 2002 і 2017 рр. в Україні на офіційному рівні було проголошено курс на євроатлантичну інтеграцію та прагнення до вступу держави у військово-політичну організацію НАТО. За інтернет-джерелами з’ясуйте, як змінювалося упродовж цього часу ставлення населення України до такого зовнішньополітичного вибору. Чим зумовлені зміни в його настроях? Які гарантії та ризики може отримати Україна в разі вступу до цієї організації?

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 19
Оцінки та відгуки
  1. Gurba Elena
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Бєлая Оксана Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Подрушняк Любов
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Махота Светлана
    Дякую за цікавий та змістовний матеріал до уроку.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Скоробагата Людмила Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Легка Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Піхенько Тамара Славіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Тригуба Алла Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Стожок Алла Павлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Савош Тетяна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Горовий Іван
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Карпевич Леся Степанівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. Лумей Оксана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  14. Горин Андрій Петрович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  15. Коваленко Світлана Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  16. Boiko Vadim
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  17. Штучка Людмила Миколаївна
    Дякую! Чудова презентація.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  18. Войткевич Ірина Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  19. Троцюк Рома
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 16 відгуків
pptx
До підручника
Географія 9 клас (Бойко В.М., Дітчук І.Л., Заставецька Л.Б., Гринюк Т. А., Смаль І. В., Харенко І. М.)
Додано
12 травня 2018
Переглядів
31953
Оцінка розробки
5.0 (19 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку