Конструкція готичного храму. Змінилася конструкція храму в порівнянні з романським храмом. В основі готичного собору лежить каркасна система, що складається з стрілчастих нервюр хрестового зводу з підпорами (стовпами з контрфорсами і аркбутанами), яка дала можливість розподілу тяжкості перекриття, а несучі частини могли вільно розвиватися вгору.
Готика (ХІІ – ХV ст.)Конструкція готичного храму. Стіна в романському храмі, що брала на себе значну частину тяжкості зводу, в готичному храмі звільняється і може бути прорізана величезними вікнами з вітражами. Готичний храм є геніальне з'єднання раціонального та духовного начал. Готичний собор розглядався як потужний синтез всіх культурних і духовних сил епохи.
Готика (ХІІ – ХV ст.)Фасад складався з трьох або п'яти порталів у формі стрілчастих арок. Над порталами виступає горизонталь карниза і часто розташовані в ряд статуї. Над ними в центрі знаходиться величезна кругле вікно - троянда. З боків височіють вежі собору, зазвичай дві, з горизонтально-плоским спрямована вгору пірамідальна покриттям.
Портретна скульптура Німеччини. У портретній скульптурі великих успіхів досягла Німеччина і Чехія, випередивши Францію. Найбільшими шедеврами того часу є скульртури донаторів храму, поставлені в хорі (східна частина) Наумбурзького собору. Всі зображені відзначаюься глибокою психологічною характеристико. Наприклад маркграф Еккегард – сильний і вольовий. Міцно стискає рукою верхів’я меча. Його дружина Ута – тиха, покірна. Однією рукою ніяково притримує збірки плаща, а іншою сором’язливо припіднімає комір. Зовсім інший веселий характер у сміхотливої Реглінди.