11 серпня о 18:00Вебінар: Зберегти креативність: корисні вправи для вчителів та учнів

Презентація "Групи слів за значенням. Омоніми"

Про матеріал
Презентація містить завдання для групової роботи. До презентації входять завдання з повторення з теми "Однозначні й багатозначні слова", знайомство з омонімами, ілюстративний матеріал для кращого розуміння дітьми мовної теми, завдання для закріплення теми.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Процвітай, українська мово,Заохочуй красою нас:що багатший твій слів запас, – легше вибрати влучне слово. Дмитро Білоус

Номер слайду 2

Вибірковий диктантІ група: Лисяча вдача – лисяча хатка. Золота корона – золота осінь. Чиста совість – чиста дошка. Зелена сукня – зелений юнак. Глибокий сон – глибокий колодязь

Номер слайду 3

Вибірковий диктантІІ група: Вовче життя – вовчий хвіст. Легка поведінка – легка валіза. Цвіте пролісок – цвіте усмішка. Тепле молоко – тепла посмішка. Кам’яна огорожа – кам’яне серце

Номер слайду 4

Вибірковий диктантІІІ група: Весела дівчинка – веселе сонечко. М’який диван – м’який характер. Гарячий чай – гарячий чоловік. Залізний характер – залізні дверіЗаячий хвіст – заяче серце

Номер слайду 5

Вибірковий диктантІV група: Літній день – літні люди. Холодний дощ – холодний погляд Ведмежа послуга – ведмежий жир. Солодке яблуко – солодкий сон. Важкий характер - важка сумка

Номер слайду 6

Групи слів за значенням. Омоніми

Номер слайду 7

Мета уроку:познайомитися з поділом слів на групи за значенням;познайомитися з омонімами;навчитися відрізняти омоніми від багатозначних слів;навчитися правильно вживати омоніми в мовленні;збагатити словниковий запас;познайомитися зі словником омонімів.

Номер слайду 8

Групи слів за значенням. ОМОНІМИСИНОНІМИАНТОНІМИ

Номер слайду 9

Дослідження омонімів. Тезко мій збудує дім - Я дам воду в домі тім.

Номер слайду 10

Омонімикранкран

Номер слайду 11

Омоніми – це слова, які однаково вимовляються і пишуться, але мають різне лексичне значення

Номер слайду 12

Знайти омоніми й пояснити свій вибір. Довгий ніс – ніс книжку

Номер слайду 13

Знайти омоніми й пояснити свій вибір. Водяна пара – пара коней

Номер слайду 14

Знайти омоніми й пояснити свій вибір. Дерев’яна лава – вулканічна лава

Номер слайду 15

ДРУЖИНА - ДРУЖИНА

Номер слайду 16

ВІВСЯНКА - ВІВСЯНКА

Номер слайду 17

Знайти омоніми й довести свою думку. Гей, стрільці, хапайте луки та й біжіть бігом на луки!Комарня там вельми сита – настріляйте зо три сита!

Номер слайду 18

лукисита

Номер слайду 19

Метод “Прес”Хитрі лисички Журавель летить. Смачні лисички Журавель скрипить. Я вважаю, що… , тому що…

Номер слайду 20

Вибіркове письмоІ група: Коса, пара. Довідка: молодят, дівоча, туфель, морська, гаряча, нагострена.

Номер слайду 21

Вибіркове письмоІІ група: Місяць, ключ. Довідка: літній, із секретом, журавлиний, повний, консервний.

Номер слайду 22

Вибіркове письмоІІІ група: Півники, бракувати. Довідка: розквітлі, сміливості, забіякуваті, партію виробів, часу.

Номер слайду 23

Вибіркове письмоІV група: Гранат, байка. Довідка: високий, цікава, смачний, сяючий, тепла.

Номер слайду 24

Творча роботаІ група. Вити - вити

Номер слайду 25

Творча роботаІІ група. Поле - поле

Номер слайду 26

Творча роботаІІІ група. Шила - шила

Номер слайду 27

Творча роботаІV група. Полька - полька

Номер слайду 28

Міжмовні омоніми укр. рос.шар (слой) шар (куля)луна (эхо) луна (місяць)неділя (воскресенье) неделя (тиждень)час (время) час (година)мішати (перемешивать) мешать (заважати)

Номер слайду 29

Редагування речень. Зустрінемося через неділю. На небі світить повна луна. Сідайте на моє місто. Не мішай мені працювати. Хлопчик орав від болю. У цій больниці лічать безкоштовно. Ми повинні зберегти земний шар. Ця екскурсія тривала один час.

Номер слайду 30

Рефлексія Я знаю…Я вмію …Я навчився (навчилась)…Мені було цікаво…

Номер слайду 31

Домашнє завдання. Повторити с. 40-41 (однорідні члени речення)Вивчити с. 144, впр. 330 Знайти загадки, вірші з омонімами

pptx
Додано
29 вересня 2019
Переглядів
788
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку