ДОРОГІ П`ЯТИКЛАСНИКИ, СЬОГОДНІ МИ ПРОДОВЖИМО ПРАЦЮВАТИ НАД РОЗДІЛОМ «ІСТОРИЧНА НАУКА» Запрошую вас поринути в наступний етап у розвитку історії, як науки. Дізнаємось про видатних людей, патріотів, вчених -істориків, які досліджували минуле в 19-20 ст., узагальнили попередні дослідження козацьких літописців і створили наукові книги, саме з яких ми і дізнаємося про далеке минуле. ТЕМА, ЯКУ МИ З ВАМИ БУДЕМО ВИВЧАТИ ДУЖЕ ЦІКАВА! МОЖЛИВО ХТОСЬ ІЗ ВАС ТЕЖ ЗАЦІКАВИТЬСЯ І ЗАХОЧЕ В МАЙБУТНЬОМУ СТАТИ ІСТОРИКОМ-ДОСЛІДНИКОМ
МЕТА УРОКУ: Проаналізувати процес становлення історії як науки. Ознайомити з видатними істориками та їх дослідженнями. Розвивати ключові компетентності: спілкування державною мовою; інформаційно-цифрова компетентність; вміння вчитися впродовж життя; соціальна та громадянська компетентність. Розвивати історичні компетентності: хронологічна, просторова, інформаційна, логічна, аксіологічна. Виховувати особистість, яка буде цікавитися своїм минулим та минулим своєї держави, дбатиме про творення «нової історії»
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ: Після уроку учні: Пригадають історичні поняття та терміни, які вивчали протягом семестру. Будуть знати імена істориків, які жили та творили в 19-20 ст. Будуть вміти розпізнавати портрети відомих українських істориків. Будуть розуміти, якими професійними якостями повинні володіти сучасні історики
РОБОТА В ГРУПАХЩе перед початком уроку ви були поділені на групи, кожна з яких буде працювати за поданим матеріалом. Лідер групи вже є обраний (хто відповідатиме за роботу в групі).1 група - Михайло Грушевський2 група – Дмитро Яворницький3 група – Микола Костомаров4 група – Михайло Максимович Ваше завдання-опрацювати матеріал, систематизувати його в вигляді карти пам'яті (карти розуму) та ознайомити своїх однокласників. Решта учнів занотовують до зошитів окремі факти, які почули про життя та діяльність істориків.
КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Відмінно Добре Задовільно Розуміння завдання. Робота демонструє точне розуміння. Виникали окремі питання щодо роботи. Завдання не зрозуміли. Виконання завдання. Під час виконання завдання не виникало жодних питань. Під час виконання роботи консультувалися з вчителем. Завдання виконують повільно, не роблять спроби консультуватися. Результат роботи. Чітке та логічне представлення роботи. Вся інформація структурована. Робота виконана, структурована, не чітко спостерігається власна позиція. Матеріал не побудований, не мають відповіді на поставлене завдання. Творчий підхід. Робота вирізняється індивідуальністю. Робота виконана згідно заданого завдання. Немає творчого погляду на завдання
ПРИГАДАЙТЕ!Кого і чому називали «батьком історії»?ЩО НАМ ВЖЕ ВІДОМО{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Роки життя Ім'я Над чим працював. Результат роботи485 - 425рр.до н.е. Геродот Багато мандрував і записував усе, що бачив з життя різних народів, зокрема скіфів. Багатотомна праця «Історія»1056-1114 рр. Нестор –літописець Записував події з історії Київської Русі ( з попередніх літописів, яких вже не залишилося) «Повість минулих літ» 1113р. (описав події Київської Русі з 860 по 1111 рік)ІІ пол 17-середина 18 ст. Самовидець,Г. Грабянка. С. Величко. Записували власні спостереження, спогади сучасників, документальні матеріали (урядові офіційні і приватні листи, акти, грамоти, універсали), твори чужоземних істориків, народні легенди, перекази тощо. Твори про козацьку добу
ДАВАЙ СТВОРИМО ЛАНЦЮЖОК{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}ГЕРОДОТ НЕСТОР ЛІТОПИСЕЦЬ Самовидець,Г. Грабянка. С. Величко. Мандрував, описував, усе що сам бачив, змальовував одяг, зброю, звичаї, традиції, побут, заняття народів, які відвідав. Записував усе що бачив, переписував до нього створені літописи, змальовував велич Київської Русі України, князів. Записували власні спостереження, спогади сучасників, документальні матеріали тощоІсторики – дослідники Вивчали, вже раніше досліджений матеріал, збирали цікаву інформацію про життя, звичаї та традиції народу, організовували етнографічні експедиції, записували перекази, досліджували історичні документи, співставляли думки різних авторів, писали твори
РОБОТА В ГРУПАХ, ВИКОНАННЯ ПРОЄКТІВ «ДОСЛІДНИКИ ІСТОРІЇ»Опрацювуєте поданий матеріал. На виконання роботи 5-6 хв). Для зручності систематизуєте його на аркуші паперу (якщо щось не зрозуміло-буду рада допомогти). Ознайомлюєте однокласників з виконаним завданням (2-3 хв). Оцінювання ваших проєктів (оцінювання вчителем та самооцінювання).
ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА:https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%AF%D0%B2%D0%BE%D1%80%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%8 C%D0%BA%D0%B8%D0%B9_%D0%94%D0%BC%D0%B8%D1%82%D1%80%D0%BE_%D0%86%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9 C%D0%B0%D0%BA%D1%81%D0%B8%D0%BC%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87_%D0%9 C%D0%B8%D1%85%D0%B0%D0%B9%D0%BB%D0%BE_%D0%9 E%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%81%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9 A%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%B2_%D0%9 C%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0_%D0%86%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D1%80%D1%83%D1%88%D0%B5%D0%B2%D1%81%D1%8 C%D0%BA%D0%B8%D0%B9_%D0%9 C%D0%B8%D1%85%D0%B0%D0%B9%D0%BB%D0%BE_%D0%A1%D0%B5%D1%80%D0%B3%D1%96%D0%B9%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87https://pidruchnyk.com.ua/1668-vstup-do-istorii-5-klas-shchupak-2022.htmlhttps://naurok.com.ua/test/hto-zapochatkuvav-naukovi-doslidzhennya-1962279.html