Презентація "Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини в оповіданні Г. Тютюнника «Дивак»"

Про матеріал
Презентацію підготувала вчителька української мови та літератури Мироник О.С.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини в оповіданні Г. Тютюнника «Дивак» (урок української літератури в 5 класі)Презентацію підготувала. О. С. Мироник,учителька української мови та літератури. Кумарівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Номер слайду 2

Природу неможливо побачити очима, її можна лише зрозуміти розумом і відчути серцем. Д. Адамс

Номер слайду 3

Вправа «Рибка» Жовтий колір рибки свідчить: ви готові до активної роботи. Ті, хто з вас обрав червону рибку, у цю хвилину насторожені, можливо, не готові до роботи, але здатні до перетворення. Вибір синьої рибки свідчить, що під час роботи на уроці ви не тільки успішно впораєтеся із завданнями, а й виявите уміння творчо мислити. Ваш вибір зелена рибка – ви готові до розв’язання серйозних проблем.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Тема уроку: «Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини в оповіданні Г. Тютюнника «Дивак»».

Номер слайду 8

1. Прослухаємо повідомлення учня про життя Г. Тютюнника. 2. З’ясуємо, чому оповідання має саме таку назву.3. Дізнаємося лексичне значення невідомих слів.4. Попрацюємо з підручником.5. З’ясуємо значення фразеологізму «біла ворона».6. Складемо паспорт твору.7. Знайдемо у тексті описи природи і визначимо їх роль. План навчально-пізнавальної діяльності

Номер слайду 9

Григір Михайлович Тютюнник Народився Григір Михайлович Тютюнник 5 грудня 1931 року в селі Шилівці на Полтавщині. Залишився без батька, коли минуло п'ять років. Біль непоправної втрати ятрив Григорові душу. З шести років жив на Донбасі. Його забрав до себе батьків брат…Почалася війна. В одинадцять років вирушив додому, на Полтавщину, бо дядько пішов на фронт. Цей період життя описано в повісті «Климко». Після демобілізації пішов у восьмий клас, а потім у десятий вечірньої школи. П'ять щасливих років навчався «в Харківському університеті на філологічному факультеті - те, що я й любив». Потім перше оповідання «В сутінки». У жовтні 1963 року в газеті «Літературна Україна» під рубрикою «Перше знайомство» було надруковано його твір «Дивак».

Номер слайду 10

Проблемне питання  - Як ви думаєте, чому оповідання «Дивак» назване саме так?

Номер слайду 11

Дивак - це той, хто своєю поведінкою та вчинками викликає здивування. Словникова робота

Номер слайду 12

Бесіда за змістом оповідання «Дивак»Яке враження справив на вас твір?Про що цей твір?Назвіть героїв твору? Хто привернув вашу увагу? Чим саме?

Номер слайду 13

Зазимки — початок зими;очіпки — жіночі головні;допризовники — ті, кого призивають до армії;окоренок — частина стовбура при корені;кушир — водяні рослини;пірце — плавник;забейкався — забруднився;фармазони — тут: лайливе слово; про нерозумних, нерозважливих, дивних людей;неглемезда — недотепний, дивакуватий, ні до чого нездатний;черінь — частина печі, що добре прогрівається. Словникова робота.

Номер слайду 14

Вікторина «Де мій хвіст?»1. «Дивись, хата виходить, з бовдура дим валує, а на тину... 2. «Десь неподалік чути: цюк-цюк-цюк ... 3. «Олесь хотів дістати її і покуштувать, та ... 4. «І ввижається Олесеві маленька хата під кущем водяної папороті, а в тій хатці...5. «Діти почали малювати, виводячи кожен своє ... 6. «Відмінники дивилися на свого вчорашнього побратима співчутливо, а ті, хто вчився через пень-колоду... 7. «Олесеві не хотілось пирога, але він зрадів примиренню і, щоб віддарувати товариша ... 8. «А вночі крізь сон благав матір розповісти казку про ...

Номер слайду 15

- Олеся називали диваком – це добре чи погано? - Якою людиною у майбутньому буде Олесь? - Чому багато хто з героїв не розуміють поведінку, вчинки хлопця?- Як сам автор ставиться до свого героя?Вправа «Поміркуй, обґрунтуй»

Номер слайду 16

Біла ворона – цей вираз вживається для характеристики людини, яка вирізняється серед інших своєю поведінкою, зовнішнім виглядом. У наш час вираз «біла ворона» означає не тільки незвичайну людину, але й рідкісне явище природи.

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Хвилинка-релаксація. Природа! Ти найкраща!Ти гарна, як завжди. Людино, будь обачна,Природу ти люби. Любити квіти треба,Дерева і кущі,Щоб не темніло небо. На рідній нам землі. Поважно стався до неї,Люби її завжди,Щоб панував землею. Чарівний світ краси.

Номер слайду 19

Робота в групах -Знайдіть та прочитайте цитати з тексту, які описують:І група□ поведінку дятла;□ природу навколо школи.ІІ група□ замерзлу річку;□ ліс увечері.

Номер слайду 20

Тема: зображення ставлення людини до природи та різниці у її сприйнятті хлопчиком та дідусем.Ідея: оспівування краси природи та гідного ставлення до неї крізь призму розуміння маленького хлопчика Олеся. Жанр: оповідання. Паспорт твору

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Оповідання. Зображення одного епізоду з життя. Невелика кількість персонажів. Описано події за малий проміжок часу. Невеликий за обсягом твір. Прозовий твір

Номер слайду 23

- Чи вважає дідусь Олеся диваком?- Чого навчає дідусь?- Хто ще вважає хлопчика диваком?Чому дорослі, та й однолітки, не розуміють хлопця? Як ви розумієте слова «хижі закони»? Бесіда

Номер слайду 24

Гра «Що спочатку, що пізніше»А) «Олесь згарячу ніяково посміхнувася, поторкав мокрою рукавичкою тверду гулю під оком і, ковзаючись, побрів до школи». Б) «Я поставлю тобі двійку». В) «Олесь ще дужче захвилювався, ледве не заплакав від щирості і солодкого почуття братерства». Г) «Не бий,- благає Олесь.-Бачиш: важко.»

Номер слайду 25

Гра «Веселий потяг» - Відшукайте в тексті словосполучення, які вказують на те, які дії виконує хлопчик протягом усього твору. - Який висновок можна зробити із такого ряду про внутрішній світ дитини?

Номер слайду 26

Сенкан

Номер слайду 27

Прийом «Розфарбуй свої почуття»

Номер слайду 28

Прийом «Пінг-понг»- Хто з героїв твору жив за хижими законами? Чи згодні ви з їх життєвою позицією? А як треба жити на землі? Вам подобаються дивацтва Олеся? - Яку істину обстоює в оповіданні Г. Тютюнник? - Чи можна назвати благородними товаришів, сусідів, діда, які вважали Олеся диваком? - Який висновок ви зробили для себе, прочитавши оповідання?

Номер слайду 29

Вправа «Конверти радості і суму»

Номер слайду 30

Прийом «Незакінчене речення»«Цей урок навчив мене…»;«На цьому уроці я дізнався/дізналася…»«Тепер я можу розповісти друзям про…»«Найцікавішим для мене було…»

Номер слайду 31

Пам’ятайте: Людської треба доброти,Щоб цвіт з’явився на калині,Щоб ночі в ранок перейти,Щоб соловейко тьохкав нині. Природі, звірові, людиніЛюдської треба доброти.

Номер слайду 32

Обов’язкове: 1. Переказувати зміст оповідання «Дивак».2. Підібрати цитати до характеристики Олеся. За бажанням: 1. Скласти історію Олеся: ким і яким би він став у дорослому житті. 2. Намалювати ілюстрації до твору. Домашнє завдання

pptx
Додав(-ла)
Mironik Olga
Додано
8 квітня 2021
Переглядів
4047
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку