Презентація "Ігор Калинець - талановитий український поет"

Про матеріал
У презентації представлено короткий життєвий шлях сучасника, поета-десидента Ігоря Калинця. Наведено всі програмові вірші поета та невеличкі тестові завдання до кожної з поезій.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Ігор Калинець – талановитий український поет

Номер слайду 2

Ігор Миронович Калинець народився 9 липня 1939 р. в м. Ходорові на Львівщині. Представник так званого «пізньошістдесятницького» періоду і дисидентсько-самвидавного руху в Україні, політв’язень. Живе і працює у Львові.

Номер слайду 3

У 1956 р. закінчив середню школу й вступив до Львівського університету. 1961 р., закінчив філологічний факультет Львівського університету. Працював в обласному архіві.

Номер слайду 4

Поетичну творчість І. Калинця, хронологічно поділяють на дві головні частини: 9 книжок, написаних перед ув’язненням у 1972 р. «Пробуджена Муза»8 — написаних під час ув’язнення та на виселенні.«Невольнича Муза»

Номер слайду 5

За громадянську непокору в тематиці віршів був репресований радянською владою: отримав 6 років суворих таборів і 3 роки заслання, які відбув на Північному Уралі і в Забайкаллі. В ув'язненні поет працював токарем і кочегаром. Після повернення із заслання, він працював редактором журналу львівського обласного відділу Фонду культури.

Номер слайду 6

Нагороди та премії: Державна премія України імені Тараса Шевченка за книжку вибраних поезій «Тринадцять аналогій» (1992). У 1977 році Ігор Калинець був нагороджений премією імені Івана Франка в Чикаго, у 1992 році отримав премію імені Василя Стуса. Орден Свободи (10 липня 2009) — за громадянську мужність у відстоюванні ідеалів свободи та справедливості, плідну літературну діяльність. Орден князя Ярослава Мудрого V ст. (17 березня 2008) — за значний особистий внесок у розвиток національної культури, вагомі творчі здобутки і високий професіоналізм та з нагоди Всеукраїнського дня працівників культури та аматорів народного мистецтва.

Номер слайду 7

Найпершими були віршики про явища природи, про все прекрасне, що є навколо нас, які присвятив доньці. Тому і названо було цей перший цикл «Дивосвіт, або Книжечка для Дзвінки», видана в Києві в 1991 році. Дзвінка — це ім'я коханої видатного карпатського ватажка опришків Олекси Довбуша, пам'ять якого й досі вшановують на Західній Україні. Також ім'ям Дзвінка Ігор Калинець назвав свою доньку.

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Стежечкаходім зі мноюстежечкообережноне зачепися за камінець переступи соломку і під спориш не ховайся все одно бачу а тамза городомого як ти виросласама біжишчерез струмок перескакуєш батіжком по пилюці цвяхаєш а суницею збочуєш топчеш горох при дорозіколи б глянутистежкоон з тої горина всенький світтільки не поспішай така верчена ти як дзиґаале ж світ красний голова крутиться

Номер слайду 10

Тестові завдання «Стежечка»Стежечка виросла:а) за горою; б) лісом; в) городом.2. Автор поезії застерігає стежечку, щоб вона не зачепилася:а) за камінець; б) соломку; в) грудку землі.3. Стежечка намагалася сховатися:а) під споришем; б) кущем калини; в) гіллям шипшини.4. Яку ягоду «збочує» стежечка?а) Малину; б) суницю; в) вишню.5. При дорозі стежечка топче:а) запашні квіти; б) комах; в) горох.6. Через те, що стежка рухлива, швидка, вона порівнюється: а) з вітром; б) дзигою; в) блискавкою.

Номер слайду 11

Блискавкапливе собі королева королева темряви у дзеркало а темнозблисне на мить світломзазирнехто на світі найгарнішийви ваша темність відкаже дзеркало похапцемзаспокоїться королева на часинусказано писана красуня

Номер слайду 12

«Блискавка»У творі розповідається про королеву:а) чарівного сяйва; б) темряви; в) усього живого.2. Для чого королева повсякчас дивилася у дзеркало?а) Щоб дізнатися про своє майбутнє; б) заподіяти чаклунство;в) помилуватися зовнішньою красою.3. І. Калинець називає королеву:а) писаною красунею; б) злою чародійкою; в) мудрою людиною.4. З яким запитанням зверталася королева до дзеркала?а) «Чи сильніша я за всі сили природи?» б) «Хто на світі найгарніший?»в) «Чи може хто зі мною позмагатися?»

Номер слайду 13

Веселканадягла веселка стрічок стрічок як у святовзяла коромислоі пішла до річкидорогою перестрів її князенко Соняшник із золотим черевичком в руціпоміряла веселка якраз на ніжкуот вони й побралися

Номер слайду 14

«Веселка»1. Що одягнула веселка?а) Різнокольорову хустинку; б) стрічки; в) віночок.2. Веселка пішла:а) до річки; б) на ярмарок; в) до лісу.3. Соняшник перестрів веселку:а) біля її будинку; б) біля узбережжя річки; в) дорогою.4. Зустрівши веселку, «князенко соняшник» у руці тримав: а) золотий черевичок; б) жмуток лісових квітів; в) чарівне дзеркальце.

Номер слайду 15

Криничкасплю глибоко глибокоа ще глибше мати моя підземная їй про зорі розповідаю а вона про коріння дубая їй про хмаринкуа вона студеним молокоммене поїтья їй про метелика а вона з водяного царства русалку приводитьа оцевесняна калинане хоче забрати з менесвою подобутільки сонце п'є та п'єкалинову водучерез золоті соломинки 

Номер слайду 16

«Криничка»1. Мати криниченьки знаходиться:а) під землею; б) у ставку; в) у дощових хмарах.2. Криничка розповідала мамі про:а) коріння дуба; б) зорі; в) красу весняної природи.3. Розповідаючи про хмаринку, криничка п’є: а) дощові краплі; б) росу; в) студене молоко.4. З водного царства мати криниченьки приводить: а) Водяника; б) Русалку; в) Потерчат.5. Не хоче забрати з кринички «свою подобу»:а) могутній дуб; б) старезний явір; в) весняна калина.

Номер слайду 17

Димвтік дим від вогнищапросто у синіх джинсахрозпатланийта й подався у мандритільки спечену картоплинуприхопивпо дорозі до містасів у трамвай принюхуєтьсязітхнула кондуктор — осінь мені запахлазалоскотало водієві в носі повернув трамвай і гайнув у гайя не в той трамвай сів подумав дим і через вікновистрибнувхлопчик-фігурка, якийзадоволений собою.

Номер слайду 18

«Дим»1. Тікаючи від вогнища, дим був одягнений:а) у теплий кожух; б) сині джинси; в) білу сорочку.2. Дим «подався у мандри» і взяв із собою тільки:а) парасольку; б) спечену картоплину; в) пляшку води.3. Сівши у трамвай, дим почав:а) принюхуватися; б) кружляти по салону; в) чхати.4. Зітхнувши та відчувши запах диму, кондуктор мовила:а) «Як смачно пахне картоплею!» б) «Осінь мені запахла»;в) «Ці пахощі нагадують мені власне дитинство».5. Водій повернув трамвай до:а) до їдальні; б) гаю; в) лісничої хатинки.

Номер слайду 19

Номер слайду 20

До зустрічі, любі діти!

pptx
Додано
23 січня 2022
Переглядів
811
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку