Ігротерапія є унікальним засобом комплексної реабілітації протягом всього часу перебування дітей в закладі, починаючи з прийому їх в роздягальні. Діти охоче самостійно роздягаються, намагаються якомога акуратніше скласти свій одяг та взуття в шафу, граючи в дидактичну гру «Хто швидше та краще складе одяг в шафу», при цьому звертаю увагу дітей на правильну послідовність роздягання-одягання.
Під час віночка спілкування діти в ігровій формі вітають один одного, промовляючи віршовані слова вітання та лаконічне особисте побажання, як от «Привіт!», «Зичу здоров’я !», «Радий тебе бачити», «Хорошого дня ! », «Успіхів тобі !» тощо, причому заохочую дітей до неповторення попередніх побажань товаришів, тобто до самоствердження власного «я». Про заряд позитивними емоціями при такому спілкуванні годі й говорити!
Під час тематичних занять поле використання ігротерапії дуже широке, різноманітне та невичерпне. Кожного разу намагаюся підібрати до обраної теми як дидактичні, так і сюжетно-рольові, конструкторсько-будівельні, народні ігри, ігри-інсценізації та ігри-руханки (частіше під час фізкультхвилинок).
Цим самим, непомітно для дітей, навчаю їх засобами гри соціально-побутовим навичкам, навичкам ведення господарства, практичному рахуванню. В дітей розвиваються комунікативні навички, навички здорового способу життя, як-от здорове харчування,корисна та шкідлива їжа тощо. На такому занятті найширший спектр розвитку сенсорних сприймань та відчуттів, де задіяні всі аналізатори дітей.
Для набуття навичок самообслуговування, соціально-побутових, навичок приготування їжі та ведення господарства в нагоді стають сюжетно-рольові ігри «Супермаркет», «Лікарня», «Кав’ярня», «Перукарня», «Кухня» тощо, в які діти дуже люблять гратися, і, непомітно для себе, навчаються пошуку оптимального виходу з певної ситуації, в дітей урівноважується баланс емоційно-вольової, рухової сфери.