Урок української мови у 2 класі на тему "Добираю протилежні за значенням слова" за підручником К.Пономарьової

Про матеріал

Розробка уроку з уроку української мови у 2 класі на тему "Добираю протилежні за значенням слова" стане в нагоді вчителям початкових класів, які працюють в новій українській школі. В розробці враховано міжпредметні зв'язки, інноваційні форми роботи, формувальне оцінювання учнів.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Розробка уроку

 української мови

на тему:

       Добираю протилежні за значенням слова

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема уроку: Добираю протилежні за значенням слова

Мета уроку: учити учнів розпізнавати і добирати протилежні за значенням слова; формувати навички перетворення тексту шляхом заміни окремих слів на протилежні за значенням; розвивати критичне мислення, творчі здібності, увагу, спостережливість; збагачувати словниковий запас учнів; формувати компетентність спілкування рідною мовою, соціальну, громадянську, компетентність у природничих науках; виховувати дбайливе ставлення до природи.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 

Хід уроку

 

I. Організаційна частина.

Вже пролунав шкільний дзвінок.

Покликав всіх він на урок.

Рівненько стали. Все. Вже час,

Роботу починає клас.

Готові? Так.

А настрій як?

Тож успіх всіх чекає нас!

ІІ.  Створення ситуації успіху.

Я  хочу побажати вам бути:

У"- уважними

С"- самостійними

П"- працелюбними

І"- ініціативними

X"- хоробрими

ІІІ. Активізація знань, умінь і навичок учнів.

5. Каліграфічна хвилинка

Покладіть похило зошити, сядьте рівненько, запишіть каліграфічно поєднання  маленької букви м з іншими буквами.

        мо   ме  мл  мн  ре     море

 

 

 

-Зверніть увагу на нахил, ширину та висоту букв.

-   Підкресліть олівцем буквосполучення, яке вдалось вам найкраще. Бажаю весь урок працювати так само каліграфічно.

-   Яке слово  утворилось?

-   Підберіть ознаки до слова море (лагідне , небезпечне, бурхливе , спокійне)

   спокійне  лагідне

-   Підберіть слова , що вказують на дію?

    шумить штормить хлюпоче хвилюється вирує

- Підберіть споріднені слова до слова море (моряк, морський)

-   Поширте речення за допомогою запитань.

-   (Яке? )  море  підганяє   (що? ) .

Отож , ви вже напевно всі здогадалися, що на нас всіх чекає подорож по морю на

вітрильнику. А щоб стати справжніми моряками нам необхідно виконати звуко-буквенний аналіз слова моряк.

Звуко-буквенний аналіз слова моряк

6. Створення утруднення в індивідуальній діяльності учнів.

Разом з нами у подорож вирушать Щебетунчик та Гаджик. З собою вони взяли всі необхідні речі, давайте подивимося чи нічого вони не забули.

 (Учні витягують довгий і короткий олівець,   товсту і тонку книги, чорний та білий шматочки паперу, повну і пусту пляшку, широкий і вузький рушник)
Учитель. 

-   Чи однакові предмети за ознакою, які  взяли у подорож  друзі?
-Що ви цікавого помітили ?(Предмети , які взяли Щебетунчик та Гаджик  мають протилежну ознаку)

Отож, ми сьогодні будемо не тільки подорожувати, а  й знайомитися зі словами протилежними за значенням. Вирушаємо у подорож.

 

 

 

 

ІⅤ Вивчення нового матеріалу.

1.Робота з підручником, виконання вправи 1 с.44

-Прочитайте текст пошепки.

Читає текст вчитель.

-Про кого розповідається у тексті? ( Про Гаджика  і Щебетунчика)

-Що побачив Щебетунчик у бінокль?

-Куди спрямував вітрильник Гаджик?

- Який був острів за величиною?

-Який здавався острів здалеку?

-Що можна сказати про слова  великий –малий?(вони протилежні за значенням)

- Знайдіть ще поміж виділених у тексті слів слова протилежні за значенням.

- Запишемо  їх парами у зошиті.

великий-малий

голосно-тихо

здалеку-зблизька

2.Робота з підручником, виконання вправи 3 с.45

На острові наші друзі зустріли двох різних чоловічків. Розгляньте їх на малюнку у вправі 3 на с. 45 . Чи однакові вони? Давайте спробуємо описати їх , використовуючи протилежні за значенням слова. Який на зріст чоловічок у рожевій майці?  А у жовтій? Низький- високий

                Товстий – худий

Чистий (охайний) – брудний.

-         Діти, скажіть, які слова ми добирали для опису?

-         Вони мають однакове значення чи протилежне?

-         Так, вірно. В українській мові дуже багато слів з протилежним значенням. Найчастіше їх можна зустріти у загадках, прислів’ях чи приказках.

  1. Робота в групах. Гра «Розсипанка»

-         Попрацюйте в групах. Спробуйте відновити прислів’я, з’єднавши частинки.

-         Знайдіть у прислів’ях слова з протилежним значенням. (Діти читають.)

• Високо літає,                                                                  менше говори.
• Більше думай,                                                                а старих не забувай.    
• Нових друзів май,                                                          та низько сідає.
 

 

 

ІV. Фізкультхвилинка

Учні виконують дії протилежні до тих, які називає вчитель.

                   Опустіть руки вниз

                   Підніміть руки вгору

                   Нахиліться назад, уперед, праворуч, ліворуч

                   Візьміться за ліве вухо

                   Підніміть праву ногу

                   Поверніться вліво

                   Поверніться вправо

                   Насуптеся

 

 

V.Осмислення і систематизація знань.

1.Робота з підручником, виконання вправи 4,5  с.45

Читання опису удава.

— На острові жили удав і мавпочка. Прочитайте, яким був удав.

Сумний, мовчазний, спокійний

2. Робота в парах. Добирання слів, протилежних за значенням (використання хмари слів)

— Мавпочка була зовсім іншою.

Попрацюйте в парах. Доберіть для опису мавпочки  слова протилежні за змістом й  до тих, яким був удав, користуючись хмарою слів. Запишіть слова на картці під малюнком мавпочки.

3. Вправа «Побудуй вежу»( робота з цеглинками LEGO)

4.Самостійна робота

- Ну що ж ви гарно попрацювали , тож зможете легко справитись із наступним завданням.

Пропоную вам самостійно виконати вправу 6.

— На острові настав вечір. Щоб дізнатися, яким він був, замініть виділені в тексті слова на протилежні за значенням.(Читає текст вчитель)

Просигналізуйте, хто зможе виконати вправу самостійно, а кому потрібна допомога. Запишіть свій текст у зошиті.

ПЕРЕВІРКА ЗАВДАННЯ.

 

5.Вправа «Утвори пару»

Добігла до кінця наша подорож. Якою ж вона була ? Підберіть пари протилежних слів і прикріпіть до вітрильника. (Сумна-весела, важка –легка, пасивна –активна, негативна-позитивна, повільна-швидка, шкідлива-корисна, невдачна- успішна)

 

 

 

VII. Домашнє завдання (інструктаж).

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

  1. Рефлексія. Інтерактивний прийом «Незакінчене речення»
  • Ми ознайомилися на уроці…
  • Мені сподобалося (не сподобалося)
  • Я навчився…

2.Самооцінювання. Оцініть свою роботу на уроці

Приєднайте прищепку до світлофора, яка охарактеризує вашу роботу на уроці. Дякую, ви молодці! Гарно справилися із завданнями.

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
16 лютого
Переглядів
194
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку