Презентація " Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль ( на основі творчості Т.Г.Шевченка)"

Про матеріал
Презентація має за мету : поглибити знання учнів про іменник як частину мови, його значення, морфологічні ознаки та синтаксичну роль; навчити учнів знаходити іменники у реченні.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль ( на основі творчості Т.Г.Шевченка)

Номер слайду 2

Епіграф Учітеся, читайте, І чужому научайтесь, Й свого не цурайтесь. Т.Шевченко

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Повторюємо Що вивчає морфологія? Чим відрізняються самостійні частини мови від службових? Назвіть самостійні та службові частини мови

Номер слайду 5

Вказати частини мови Зоре моя вечірняя, Зійди над горою, Поговорим тихесенько В неволі з тобою.

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Робота з портретом Що ви побачили на цьому малюнку? У чому незвичність зображення Т.Шевченка? За допомогою чого був створений портрет? Що ви знаєте про поета?

Номер слайду 8

Уявімо, що Іменник – це є портрет Т.Шевченка. Що допоможе нам створити картину про Іменник як про частину мови? Які допоміжні відомості намалюють нам портрет Іменника? Створіть лінгвістичний портрет Іменника як частини мови.

Номер слайду 9

Трохи теорії

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Робота з підручником Теорія – с. 96.

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Асоціативний кущ Які асоціації у вас викликали подані вище малюнки? Який їх настрій? За допомогою чого це передано ? Як ви думаєте, до якого вірша Т.Шевченка підібрані малюнки?

Номер слайду 21

Реве та стогне Дніпр широкий, Сердитий вітер завива. Додолу верби гне високі, Горами хвилю підійма. І блідний місяць на ту пору Із хмари де-де виглядав, Неначе човен в синім морі, То виринав, то потопав. Ще треті півні не співали, Ніхто нігде не гомонів, Сичі в гаю перекликались, Та ясен раз у раз скрипів. -------------------------- Прослуховування пісні “Реве та стогне Дніпр широкий”

Номер слайду 22

Працюємо з текстом Завдання №1 – виписати іменники Завдання №2 – вправа “П’ятірка” ( доповніть ряд своїми 5 прикладами)

Номер слайду 23

Сич (Athene) — рід птахів родини Совові  Я́сен (Fraxinus) — рід листопадних дерев родини маслинових .

Номер слайду 24

Виписані іменники Дніпр, вітер, верби, горами, хвилю, місяць, пору, хмари, човен, морі, півні, сичі, гаю, ясен.

Номер слайду 25

Розподільча робота Завдання №1 – розподілити виписані іменники у колонки за числами. Завдання №2 – “П’ятірка”

Номер слайду 26

Перевіряємо Однина Дніпр, вітер,хвилю, місяць, пору, хмари, човен, морі, гаю, ясен. Множина Верби, горами, півні, сичі

Номер слайду 27

Згадуємо Назвіть власні та загальні іменники. Вправа “П’ятірка” ( у зошит записати).

Номер слайду 28

Розподільча робота Завдання №1 – розподілити іменники в колонки- істоти і неістоти. Завдання №2 – “П’ятірка”

Номер слайду 29

Розподільча робота Завдання №1 – розподілити іменники в колонки за родами ( попередньо поставте іменники в однині) Завдання №2 – “П’ятірка”

Номер слайду 30

Перевіряємо Чоловічий рід Дніпр, вітер, місяць, човен, півень, сич, гай, ясен. Жіночий рід Верба, гора, хвиля, пора, хмара. Середній рід Море

Номер слайду 31

Працюємо з реченням Зробити синтаксичний розбір першого речення. Зробити висновок про синтаксичну роль іменників.

Номер слайду 32

Працюємо творчо Підберіть іменники до малюнка. Малюнок чорно-білий, тому до іменників підберіть “кольорові” прикметники.

Номер слайду 33

Метод “Прес” Я повторив... Я дізнався... Мені сподобалось, що... Мені було цікаво...

Номер слайду 34

Домашнє завдання Знати теоретичний матеріал- с.96. Підготувати лінгвістичне повідомлення “Іменник як частина мови” ( можна у вигляді презентації). Намалювати малюнок до вірша Т.Шевченка “Реве та стогне Дніпр широкий”. Підготувати вірш для виразного читання до “Поетичної хвилинки”.

ppt
Додано
16 серпня 2020
Переглядів
1305
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку