Презентація має за мету : поглибити знання учнів про іменник як частину мови, його значення, морфологічні ознаки та синтаксичну роль; навчити учнів знаходити іменники у реченні.
Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль ( на основі творчості Т.Г.Шевченка)
Номер слайду 2
Епіграф Учітеся, читайте, І чужому научайтесь, Й свого не цурайтесь. Т.Шевченко
Номер слайду 3
Номер слайду 4
Повторюємо Що вивчає морфологія? Чим відрізняються самостійні частини мови від службових? Назвіть самостійні та службові частини мови
Номер слайду 5
Вказати частини мови Зоре моя вечірняя, Зійди над горою, Поговорим тихесенько В неволі з тобою.
Номер слайду 6
Номер слайду 7
Робота з портретом Що ви побачили на цьому малюнку? У чому незвичність зображення Т.Шевченка? За допомогою чого був створений портрет? Що ви знаєте про поета?
Номер слайду 8
Уявімо, що Іменник – це є портрет Т.Шевченка. Що допоможе нам створити картину про Іменник як про частину мови? Які допоміжні відомості намалюють нам портрет Іменника? Створіть лінгвістичний портрет Іменника як частини мови.
Номер слайду 9
Трохи теорії
Номер слайду 10
Номер слайду 11
Номер слайду 12
Номер слайду 13
Номер слайду 14
Номер слайду 15
Номер слайду 16
Номер слайду 17
Номер слайду 18
Робота з підручником Теорія – с. 96.
Номер слайду 19
Номер слайду 20
Асоціативний кущ Які асоціації у вас викликали подані вище малюнки? Який їх настрій? За допомогою чого це передано ? Як ви думаєте, до якого вірша Т.Шевченка підібрані малюнки?
Номер слайду 21
Реве та стогне Дніпр широкий, Сердитий вітер завива. Додолу верби гне високі, Горами хвилю підійма. І блідний місяць на ту пору Із хмари де-де виглядав, Неначе човен в синім морі, То виринав, то потопав. Ще треті півні не співали, Ніхто нігде не гомонів, Сичі в гаю перекликались, Та ясен раз у раз скрипів. -------------------------- Прослуховування пісні “Реве та стогне Дніпр широкий”
Номер слайду 22
Працюємо з текстом Завдання №1 – виписати іменники Завдання №2 – вправа “П’ятірка” ( доповніть ряд своїми 5 прикладами)
Номер слайду 23
Сич (Athene) — рід птахів родини Совові Я́сен (Fraxinus) — рід листопадних дерев родини маслинових .
Згадуємо Назвіть власні та загальні іменники. Вправа “П’ятірка” ( у зошит записати).
Номер слайду 28
Розподільча робота Завдання №1 – розподілити іменники в колонки- істоти і неістоти. Завдання №2 – “П’ятірка”
Номер слайду 29
Розподільча робота Завдання №1 – розподілити іменники в колонки за родами ( попередньо поставте іменники в однині) Завдання №2 – “П’ятірка”
Номер слайду 30
Перевіряємо Чоловічий рід Дніпр, вітер, місяць, човен, півень, сич, гай, ясен. Жіночий рід Верба, гора, хвиля, пора, хмара. Середній рід Море
Номер слайду 31
Працюємо з реченням Зробити синтаксичний розбір першого речення. Зробити висновок про синтаксичну роль іменників.
Номер слайду 32
Працюємо творчо Підберіть іменники до малюнка. Малюнок чорно-білий, тому до іменників підберіть “кольорові” прикметники.
Номер слайду 33
Метод “Прес” Я повторив... Я дізнався... Мені сподобалось, що... Мені було цікаво...
Номер слайду 34
Домашнє завдання Знати теоретичний матеріал- с.96. Підготувати лінгвістичне повідомлення “Іменник як частина мови” ( можна у вигляді презентації). Намалювати малюнок до вірша Т.Шевченка “Реве та стогне Дніпр широкий”. Підготувати вірш для виразного читання до “Поетичної хвилинки”.