Презентація використовується разом з розробкою уроку "Імпульс тіла. Закон збереження імпульсу." Матеріал допоможе вчителю якісно підготувати і провести урок.
Імпульс тіла. Законзбереження імпульса“Я приймаю, що у всесвіті ... є відомакількість руху, який ніколи незбільшується, не зменшується, і, такимчином, якщо одне тіло приводить у рухінше, то втрачає стільки свого руху,скільки його надає”. Рене Декарт(1596-1650)Підготувала Д’яченко Майя Юріївна, учитель фізики комунальної установи Сумська спеціалізована школа І-ІІІ ст. № 10 імені Героя Радянського Союзу О. А. Бутка
Номер слайду 2
Поняття кількості рухууточнив нідерландський фізик іматематик Христіан Гюйгенс,який, досліджуючи удар куль,довів, що при їх зіткненнізберігається не арифметичнасума, а векторна сума кількостіруху. Христіан Гюйгенс(1629-1695)
Номер слайду 3
Замкнена система тіл. Декілька тіл, що взаємодіють одне з одним, утворюють систему тіл. Сили, які характеризують взаємодію тіл системи між собою, називають внутрішніми силами системи. Систему вважають замкненою, якщо зовнішні сили, які діють на систему, зрівноважені або набагато менші від внутрішніх сил системи.
Номер слайду 4
Імпульс тіла.- Імпульс тіла[p] = 1 кг·м/с Імпульс тіла (кількістьруху)— це векторна величина, що дорівнює добутку маси тіла на його швидкість і збігається за напрямом з напрямом швидкості.
Номер слайду 5
Імпульс тіла. Імпульс сили. ІІ закон Ньютона:прискорення:⇒
Номер слайду 6
Імпульс тіла. Імпульс сили. Чим більша сила, яка діє на тіло, або чим більшою є тривалість дії цієї сили, тим сильніше тіло змінить швидкість свого руху.p = mv –імпульс тіла після взаємодіїp0 = mv0 – імпульс тіла до взаємодії
Номер слайду 7
Імпульс сили. Імпульс сили – це векторна фізична величина, яка дорівнює добутку сили на час її дії.- імпульс сили. Одиниця імпульсу сили в СІ – ньютон·секунда (Н·с)ІІ закон Ньютона: Зміна імпульсу тіла дорівнює імпульсу сили, яка спричинила цю зміну.
Номер слайду 8
Закон збереження імпульса. У замкненій системі тіл векторна сума імпульсів тіл до взаємодії дорівнює векторній сумі імпульсів тіл після взаємодії.
Номер слайду 9
1. При пружному ударі двох тіл,обидва тіла набувають нові швидкості2. Пружній удар
Номер слайду 10
При непружном ударі тіла з`єднуються та після удару рухаються разом. Закон збереження імпульсу має вигляд: m U2m. Непружній удар
Номер слайду 11
Застосування закону збереження імпульса. Закон збереження імпульсу виконується тільки для замкненої системи тіл;Якщо на систему діють зовнішні сили, які не зрівноважені або дією яких не можна знехтувати, то сумарний імпульс системи змінюється – ця зміна дорівнює сумарному імпульсу зовнішніх сил:
Номер слайду 12
Алгоритм розв`язування задач:1. Записати умову. 2. Схематично показати взаємодію тіл до і після взаємодії. 3. Записати для даного завдання закон збереження імпульсу в векторній формі. 4. Знайти проекції швидкостей на вісь ОХ. 5. Замінити вектори швидкостей їх проекціями. 6. З отриманого рівняння знайти шукану величину
Номер слайду 13
Задача:Із гармати, встановленої на гладенькій горизонтальній поверхні, горизонтально випущено снаряд зі швидкістю 100 м/с. Якої швидкості руху набуде гармата після пострілу, якщо маса снаряда дорівнює 20 кг, а маса гармати — 2 т?
Номер слайду 14
Задача: Скласти задачу та розв’язати її
Номер слайду 15
Перевір себе1. Човен наблизився до берега, а людина в човні, не дочекавшись, коли човен пришвартують, встала та пішла вперед — у результаті човен відпливає від берега назад (рис. 3). Поясніть цю ситуацію з погляду закону збереження імпульсу.
Номер слайду 16
Перевір себе2. Барон Мюнхаузен стверджував, що витягнув сам себе з болота за волосся. Пояснити неможливість цього з погляду закону збереження імпульсу.
Номер слайду 17
Домашнє завдання:1. Підручник для 9 класу, за редакцією В. Г. Бар`яхтара, С. О. Довгого. Опрацювати: §36, Відповісти на контрольні запитання с. 229,Виконати вправу 36 № 1,2,3.2. Підручник для 9 класу, за редакцією Т. М. Засєкіної, Д. О. Засєкіна. Опрацювати § 52, Виконати вправу 30 (1,2,3,4). Відповісти на контрольні запитання с. 234.