Індивідуалізація передбачає індивідуально орієнтовану допомогу здобувачам освіти в усвідомленні власних потреб, інтересів, цілей навчанняпідтримку учня в поступі за індивідуальною траєкторією навчання та розвитку створення умов для вільної реалізації природних здібностей і можливостейпідтримку здобувача освіти у рефлексії
вчитель враховує загальну готовність учнів до навчальної діяльності та готовність до засвоєння конкретного матеріалууміє передбачити труднощі, які можуть виникнути в учнів під час його засвоєнняробить перспективний аналіз: для чого плануються завдання, чому їх треба використати саме на даному етапі уроку, як продовжити цю роботу на наступних уроках Вимоги до організації диференційованого навчання:
Урок математики в 1 класіТема. Складання та розв’язування задач на знаходження суми. Повторення складу чисел 9 і 10. Вимірювання відрізків. Диференціація за обсягом. I група. Розв’язати 12 виразів за 5 хвилин.9 = 3 + 9 = 8 + 10 = 9 + 10 = 2 + 9 = 4 + 9 = 7 + 10 = 8 + 10 = 4 + 9 = 5 + 9 = 6 + 10 = 6 + 10 = 7 + II група. Розв’язати 9 виразів за 5 хвилин.9 = 3 + 9 = 4 + 10 = 6 + 9 = 8 + 10 = 2 + 10 = 4 + 9 = 5 + 10 = 3 + 10 = 8 + III група. Розв’язати 6 виразів за 5 хвилин.9 = 4 + 10 = 5 + 9 = 6 + 10 = 2 + 9 = 3 + 10 = 7 +
Курчатко, Жабенятко та Мурашка змагались, хто пробіжить більше за всіх. Виміряйте відрізки і дайте відповідь на запитання: скільки сантиметрів подолав кожен гравець ?I група. Накреслити відрізки в зошиті, підписати їх довжину. Визначити різницю між найдовшим і найкоротшим відрізками. II група. Накреслити відрізки в зошиті і підписати їх довжину. III група. Виміряти відрізки і визначити, хто пробіг більше за всіх. Диференціація за ступенем складності
I група. Самостійно розв’язати задачу (текстову)Білочка готувалася до зими. Вона засушила 3 грибочки, а потім вона ще знайшла 7 грибочків. Скільки всього грибочків приготувала білочка до зими?II група. Розв’язати задачу за коротким записом: III група. Розв’язати задачу з учителем, використовуючи дидактичний матеріал. Засушила – 3 гр. ? Знайшла – 7 гр. Диференціація за ступенем самостійності
І група. Читають скоромовку і запам’ятовують її. Якийсь Яків довго «якав» – Всім за того Якова ніяково. (О. Орач)ІІ група. Працюють з деформованими реченнями. ростуть вікном Під яблуні. зірвала спіле Яринка яблуко. ІІІ група. Читають текст за таблицею (з учителем). Урок читання в 1 класіТема. Буква «я». Позначення буквою «я» сполучення звуків [йа]Диференціація за ступенем самостійності
I група. Скласти слова iз букв: р, а, н, о, к, з, и, м. II група. З окремих слів скласти і записати речення. (завітала, До, зима, нас) III група. Списати речення. Настала морозна зима. Диференціація за ступенем складностіУрок української мови в 1 класіТема. Письмо рядкової букви «зе», складів та слів з нею
Диференціація за ступенем складностіУрок читання в 2 класіТема. Українська народна казка «Вовк та собака»Тренувальні вправи. I група. Підготувати читання казки в особах. II група. Підготувати виразне читання казки. III група. Намалювати ілюстрацію до казки, підписати головних героїв.
Для успішної індивідуалізації навчання вчитель повиненретельно вивчати інтелектуально-психологічні особливості кожного здобувача освітивизначати оптимальні форми і методи навчальної діяльності, які відповідають індивідуальним потребам кожного учня здійснювати оцінювання знань і навичок учнів відповідно до поступу в індивідуальній траєкторії розвитку