Мета правового виховання учнів — формування в них правової культури громадянина України, що складається передусім зі свідомого ставлення до своїх прав і обов'язків перед суспільством і державою. Завдання правового виховання:- зміцнення життєвої позиції;- підвищення громадянської активності;- виховання почуття непримиренності до негативних явищ;- залучення учнів до посильної діяльності, яка передбачає певний обсяг правових знань, умінь та навичок.
Основними причинами правопорушень неповнолітніх є: Соціально-економічні;Несприятливе сімейне оточення;Проблеми у взаємостосунках неповнолітнього в шкільному середовищі;Негативний вплив позашкільного середовища;Вікові особливості психіки підлітків, які сприяють антисуспільним проявам;Біологічними та генетичними причинами вчинення неповнолітніми правопорушень.
Структура девіантної поведінки. ДЕВІАНТНА ПОВЕДІНКАДеліквентна поведінка(правопорушення, які не мають злочинного характеру і не спричиняють кримінальної відповідальності)Адиктивна поведінка (зловживання речовинами, що впливають на психічний стан)Кримінальна поведінка(правопорушення, яке веде за собою кримінальну відповідальність, залежно від віку)Деструктивна поведінка (агресія, спрямована на самого себе, зовнішній світ, інших людей)Аутоагресія (агресія, спрямована на себе)Екоцид(агресія до зовнішнього світу)Гомоцид(агресія щодо інших осіб)
1. Осачий Владислав Миколайович - учень 8-В класу- під опікою бабусі, статус “дитина-сирота”.2. Турбалак Володимир Дмитрович - учень 9-А класу - неповна сім’я, батьки розлучені, вихованням займається бабуся.3. Колдорар Галина Артурівна - учениця 8-В класу- неповна сім’я, батьки розлучені, вихованням займається мати, має судимість. Банк даних на дітей схильних до правопорушень
Організація роботи з профілактики правопорушень. Розгляд питань впливу виховання учнів на нарадах при директору, м/о кл.кер., батьківських зборах. Постановка на облік схильних доправопорушників. Робота з неблагополучними сім`ями. Робота з дітьми “групи ризику”Патронаж сім’їПідтримка тісного зв’язку зі службами
Заходи з профілактики правопорушень. Вивчення умов життя дітей, схильних до девіантної поведінки. Написання актів обстеження умов життя, схильних до правопорушень Зустрічі з представниками органів ювенальної провенціїПрофілактична робота(індивідуальні бесіди, анкетування, тренінги, патронаж)Залучення до позашкільної освіти. Постійний контроль за відвідуванням та навчанням. Пропаганда здорового способу життя. Вивчення особистості учня
СХЕМА ОРГАНІЗАЦІЇ РОБОТИ З БАТЬКАМИ УЧНІВПсихолого-педагогічнадопомога сім’їІндивідуальні консультаціїСайт школи(пам’ятки з питань виховання)День відкритих дверей школи, по класах традиційні сімейні свята. Батьківські збори. Батьківський лекторій. Університет пед. знань. Організація зустрічі у службах
Рекомендації педагогам Проявляйте витримку. Терпляче і наполегливо пояснюйте неправильність їхніх поглядів і поведінки. Намагайтеся переконувати й відкривати «важким» підліткам гідні та цікаві життєві перспективи Постійним повчанням не закріплюйте в підлітків, схильних до правопорушень, негативну оцінку своїх учинків. Залучайте «важких» підлітків у суспільно корисні трудові справи. Виховуйте в таких підлітків уміння не тільки підкорятися, а й командувати, не принижуючи та не зачіпаючи інтересів однолітків