1 СІЧНЯ 2022 РОКУ НАБИРАЮТЬ ЧИННОСТІ ЗМІНИ ДО ПОСТАНОВ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ, ЩО РЕГУЛЮЮТЬ ОРГАНІЗАЦІЮ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ: “ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ДЕЯКИХ ПОСТАНОВ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ ОСІБ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ” ВІД 21 ЛИПНЯ 2021 Р. “ПОРЯДОК ОРГАНІЗАЦІЇ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ” ВІД 15 ВЕРЕСНЯ 2021 Р. № 957.
ДЛЯ ВИЗНАЧЕННЯ РІВНІВ ПІДТРИМКИ ДИРЕКТОР ШКОЛИ ПОВИНЕН: 1) СТВОРИТИ КОМАНДИ СУПРОВОДУ ДЛЯ ВСІХ ДІТЕЙ, ЯКІ ПОТРЕБУЮТЬ ПІДТРИМКИ. 2) СКЛАСТИ РОЗКЛАД ЗАСІДАНЬ КОМАНД СУПРОВОДУ, ПЕРЕДБАЧИВШИ УЧАСТЬ ФАХІВЦІВ ІРЦ. 3) ОФОРМИТИ ПРОТОКОЛ ІЗ ВИЗНАЧЕННЯМ РІВНЯ ПІДТРИМКИ ДЛЯ КОЖНОГО УЧНЯ. 4) УЗАГАЛЬНИТИ ІНФОРМАЦІЮ ПРО РІВНІ ПІДТРИМКИ ДЛЯ ВСІХ УЧНІВ З ООП. 5) ПОІНФОРМУВАТИ БАТЬКІВ УЧНІВ З ООП ПРО НЕОБХІДНІСТЬ ПРОХОДЖЕННЯ КОМПЛЕКСНОЇ ОЦІНКИ В ІРЦ, ЯКЩО ДИТИНА НАВЧАЄТЬСЯ ЗА ВИСНОВКОМ ПМПК.
З 2022 РОКУ БУДЕ ПРОВОДИТИСЯ КОМПЛЕКСНА ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ОЦІНКА НА БАЗІ ШКОЛИ, А НЕ ІРЦ, ЯК БУЛО РАНІШЕ. ЦЕ ДАСТЬ ЗМОГУ ФАХІВЦЯМ ПРАЦЮВАТИ З ДИТИНОЮ У ЗВИЧНОМУ ЇЙ СЕРЕДОВИЩІ. ТАКОЖ ЇХНЯ УЧАСТЬ – ОБОВ’ЯЗКОВА В СКЛАДІ КОМАНД СУПРОВОДУ ДІТЕЙ З ООП. ШКОЛИ ВИКОРИСТОВУВАТИМУТЬ РЕСУРСИ ІРЦ ДЛЯ ЯКІСНІШОГО ПІДХОДУ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ ІНКЛЮЗИВНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ТОЩО.
ШКОЛИ, У ЯКИХ НАВЧАЮТЬСЯ ДІТИ З ООП В ІНКЛЮЗИВНИХ КЛАСАХ ОДНОГО АБО РІЗНИХ РОКІВ НАВЧАННЯ, МОЖУТЬ СТВОРЮВАТИ ІНКЛЮЗИВНІ МІЖКЛАСНІ ГРУПИ ДЛЯ ВИВЧЕННЯ ПРЕДМЕТІВ, МОДИФІКОВАНИХ З УРАХУВАННЯМ ОСОБЛИВИХ ОСВІТНІХ ПОТРЕБ УЧНІВ. ОКРІМ ТОГО, ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ СКЛАДАТИМЕТЬСЯ ЗА ОНОВЛЕНОЮ ФОРМОЮ, ВКАЗАНОЮ В ДОДАТКУ 3 ДО ПОРЯДКУ ОРГАНІЗАЦІЇ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ.