Камені спотикання, які заважають навчанню По-перше, невміння вчитися і долати труднощі. По-друге, перевантаження навчального матеріалу. По-третє, одноманітність життя і навчального процесу. По-четверте, збідненість методів організації навчального процесу, авторитарність учителів і батьків.
Диференційований підхід -рівень засвоєних предметних знань, умінь, навичок; -нахили і здатність до навчання, -рівень розвитку загальних розумових здібностей (научуваність); -готовність до здійснення самостійної пізнавальної діяльності – наявність відповідних інтелектуальних умінь, -наявність елементів мнемічної культури (увага, пам’ять, швидкість переходу від однієї логічної операції до іншої).
– Люблю предмет, який я люблю – Мені такт та інтуїція опора – Я гори враз із учнями здолаю… – Я знаю мало, і я про це знаю… – Я вмію слухати інших – як це чудово! – Я і творити, й натворити можу… – Всі помилки свої я дітям пробачаю – Гумор у дитинстві мені змішували з молоком – Терпіння від душі у мене йде! – Професія дісталась мені від Бога!