У поданому майстер- класі йде мова про інноваційні підходи до викладання історії на прикладі уроку історії України у 8 класі з теми "Україна у Північній війні"
Гра «Три позиціїї»Оборона Полтави. Сили противників були нерівні. Петро мав разом з українськими полками Скоропадського понад 50. 000 вояків з 72 гарматами. У війську Скоропадського був повернений із сибірського заслання Білоцерківський полковник Семен Палій, тепер в разні полковника Охочекомонного полку. Українськи полки не брали безпосередньої участі в бою, служачи резервою для діючої частини армії. Шведів було не більше як 25 000, а більша частина їх артилерії загинула під Лісною. Крім того бракувало набоїв, запаси яких залишились в Батурні. Військо було втомлене суворою зимою та безнадійностю загальної ситуації. За шведською славетною армією не стояло резерв; вона відрізана від батьківщини, стояла на чужій теріторії, оточена ворожим населенням. В таких умовах тількі чудо могло врятувати шведів, і вони вірили в чудо, в щасливу зірку свого короля. На лихо, легковажний і необережний Карл ХІІ за кілька днів до бою поїхав оглядати форпости і був тяжко поранений в ногу.
Web - квести. Напередодні уроку учнівські групи отримують завдання веб-квесту «Руїна» і мають підготувати матеріал. Енциклопедисти: підготувати історичні довідки гетьманів: Ю. Хмельницького, П. Тетерю та І. Брюховецького. Юристи: дати правову оцінку договорам, які підписувала протягом 60-х pp. XVII ст. Українська держава — Гетьманщина з Московською державою та Річчю Посполитою.Історики-експерти: дати оцінку внутрішньої та зовнішньої політики гетьманів Ю. Хмельницького, П. Тетері, І Брюховецького. Літературні критики: проаналізувати, події «Руїни» висвітлені в романі П. Куліша «Чорна рада».