Інструментальна музика: ансамбль. Власюк Валерія Вікторівнавчитель музичного мистецтва. КЗ «Краснопавлівський ліцей»Лозівської міської ради Харківської області
Номер слайду 2
Мета:навчальна:навчати учнів розпізнавати виражальні особливості камерно-інструментальної музики; ознайомити учнів із поняттями «квартет», «ансамбль»; поглибити знання учнів про творчість Василя Барвинського;розвивальна: розвивати в учнів здатність виявляти та розуміти головну думку літературного твору про музику;виховна: виховувати критичне та самокритичне ставлення до виконавців музичних творів, кращі моральні цінності особистості.
Номер слайду 3
Не просто слухати, а чути. Не просто дивитися, а бачити. Не просто відповідати, а міркувати. Дружно і плідно працювати. Девіз уроку:
Номер слайду 4
Як можно виконувати музику
Номер слайду 5
Які існують сімейства музичних інструментів
Номер слайду 6
Музика – єдина всесвітня мова, її не треба перекладати, на ній душа говорить з душею. Бертольд Ауербах. Словами можна сказати багато, і все сказане нами сприймається просто та зрозуміло. Тоді навіщо людям музика? Може, вона зовсім непотрібна, а якщо потрібна – то яка? Для того щоб добре робити якусь справу, необхідні вміння та старанність. А чи потрібне це в музичній справі? Спробуймо розібратися сьогодні на уроці.
Номер слайду 7
Музика, як і живопис, має свої кольори. Як художник використовує велику кількість кольорів та відтінків, так і композитор через поєднання різних музичних кольорів, тобто тембрів, щоб знайти новий колір звучання, пише музику одразу для декількох музичних інструментів. Камерна музика – це вид музики, призначений для вузького кола слухачів та для виконання в невеликих приміщеннях. Для неї характерна увага до внутрішнього світу особистості, цей вид музики має великі можливості для передачі ліричних емоцій і найтонших градацій душевного стану людини. Виникнення камерної музики пов’язане з практикою домашнього музикування в колі знавців-аматорів. Камерні твори виконуються соло чи в ансамблі – з двома (дует), трьома (тріо), п’ятьма (квінтет) і більше вокалістами або інструменталістами. Найпоширенішими інструментами, що застосовуються в камерній музиці, є скрипка, альт, віолончель, фортепіано, флейта.
Номер слайду 8
Номер слайду 9
Розгадайте кросворд і ви дізнаєтесь назву музичного ансамблю 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. Колектив музикантів, які разом грають на музичних інструментах. Як перекладається та італійську мову «голос». Вид мистецтва, який освоює світ у художньому слові. Музика, яка звучить у невеликих приміщеннях. Керівник оркестру. Знаки для запису музики.
Чому у музикантів не вийшло ладу у виконанні музики?Скільки було виконавців та на яких інструментах вони намагалися грати?
Номер слайду 16
Номер слайду 17
Номер слайду 18
Яким е характер твору?Чи злагоджено звучить музика?Який настрій передає?
Номер слайду 19
Номер слайду 20
Вокально-хорова робота
Номер слайду 21
Підсумки уроку. Як називають ансамбль з чотирьох виконавців:а) тріо;б) квартет;в) дует.2. Ансамбль це:а) великий колектив виконавців-музикантів;б) виконання музичного твору солістом;в) виконання музичного твору невеликою кількістю виконавців.3. Альт і віолончель відноситься до групи музичних інструментів:а) ударних музичних інструментів;б) струнно-смичкових музичних інструментів;в) духових музичних інструментів.
Номер слайду 22
Домашнє завдання. Створити ілюстрацію до байки І. А. Крилова «Квартет»
Номер слайду 23
Використані джерела. Музичне мистецтво: підручник для 5 кл. для загальноосвіт. навч. закл. /Л. М. Масол, Л. С. Аристова. – Сиция, 2003. – 160 с.: іл.2. Нова Школа. Музика 5 класс. Мультимедійний підручник.3. Серія «Мій конспект» Музичне мистецтво 5 клас О.І. Золотарьова. – «Видавнича група «Основа», 2014http://rozumniki.net/catalog/products/muzyka/muzychne-mystetstvo-5-kl/4.Інтернет ресурси: https://web.posibnyky.vntu.edu.ua/icgn/2sidlecka_praktychna_kulturologiya_ch1/content/roz13.htmlhttps://www.youtube.com/watch?v=x. Ty. FF4gq9 Iwwww.depositphotos.com/