Презентація "Інтеграція естетики та математики у творах мистецтва ("золотий переріз")"

Про матеріал

Презентація "Інтеграція естетики та математики у творах мистецтва" доповнює виступ з однойменної теми та присвячена використанню математичного закону "золотого перерізу" у творах різних видів мистецтва - живопису, скульптури, музики тощо.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Інтеграція естетики та математики у творах мистецтва

Номер слайду 3

Наука та мистецтво – два основних першоджерела в історії людства, дві форми найвищої творчої діяльності людини, що взаємно доповнюють одна одну. Проте найвища їх мета – бути різними гранями людської культури, бо навіть у самому серці науки є елементи мистецтва, а будь-яке мистецтво несе в собі частку наукової мудрості.

Номер слайду 4

«Музика здатна підносити або заспокоювати душу, живопис — тішити око, поезія — пробуджувати почуття, філософія — задовільняти потреби розуму, інженерна справа — удосконалювати материальну сторону життя людей» Морис Клайн, американський математик. «Хіба не можна музику описати як математику почуття, а  математику – як музику розуму? Адже суть обох та сама!» Джеймс Джозеф Сильвестр, англійський математик. 

Номер слайду 5

«Математика володіє не тільки істинною, але й найвищою красою – красою досконалою та суворою, піднесено чистою та прагнучою справжньої досконалості, яка властива лише найвеличнішим витворам мистецтва» Бертран Рассел, англійський математик «Легко відщукати приклади прекрасного, проте як важко пояснити, чому вони прекрасні» Платон, давньогрецький філософ “Наука та мистецтво так само тісно пов’язані між собою, як легені та серце” Лев Толстой, російський письменник

Номер слайду 6

Математика – цариця всіх наук, символ мудрості. Краса математики серед наук недосяжна, а краса є одною зі сполучних ланок науки та мистецтва. Це не тільки струнка система законів, теорем і задач, але й унікальний засіб пізнання краси. Математик, як і художник або поет, створює візерунки, і якщо його візерунки стійкіші, то лише тому, що вони створені з ідей.

Номер слайду 7

Гармонія означає «узгодженість, співрозмірність, єдність частин та цілого, що зумовлюють внутрішню та зовнішню форми предмету, події, явища, їх досконалість». Зовнішньо гармонія може проявлятися в мелодії, ритмі, симетрії, пропорційності.

Номер слайду 8

Краса виражає найвищу доцільність облаштування світу, підтверджує універсальність математичних закономірностей, які діють однаково ефективно у кристалах та живих організмах, в атомі та у Всесвіті, у творах мистецтва та наукових відкриттях.

Номер слайду 9

Математичні закони, що застосовуються у творах мистецтва “Золотий поділ” Симетрія та ассиметрія Використання геометричних фігур Фрактальні послідовності Співвідношення чисел

Номер слайду 10

“Золотим поділом” (“божественною пропорцією ”) називали математики середньовіччя поділ відрізку, при якому довжина всього відрізку відноситься до довжини його більшої частини, як довжина більшої частини до меншої. Це відношення приблизно = 0,618 або 5/8. a : b = b : c або с : b = b : а.

Номер слайду 11

Египетська піраміда Прийнято вважати, що поняття про золотий поділ першим застосував у науці Піфагор. Проте пропорції піраміди Хеопса, храмів, барельєфів, предметів побуту та прикрас з гробниці Тутанхамону свідчать, що єгипетські майстри користувалися співвідношеннями золотого поділу при їх створенні.

Номер слайду 12

Парфенон 62 38 Давньогрецький Парфенон має 8 колон по коротким сторонам і 17 по довгим. Відношення висоти споруди до його довжини = 0,618. Якщо поділити Парфеон по «золотому поділу», то отримаємо певні виступи фасаду.

Номер слайду 13

В епоху відродження художники відкрили, що будь-яка картина має певні точки, що приковують погляд, так звані зорові центри. При цьому не важливо, який формат має картина – горизонтальний або вертикальний. Таких точок всього чотири, вони розташовані на відстані 3/8 і 5/8 від відповідних країв площини. Це відкриття отримало назву «золотий поділ» картини.

Номер слайду 14

На підготовчому ескізі Рафаеля проведені червоні лінії, що йдуть від смислового центру композиції – точки, де пальці воїна зімкнулися на нозі дитини, - вздовж фігур дитини, жінки, воїна і фігур в правій частині малюнку. Якщо природним способом з'єднати ці частини кривої пунктиром, то з великою точністю ми побачимо…золоту спіраль!

Номер слайду 15

Золотий поділ в пропорціях тіла людини

Номер слайду 16

У канонічних типах статуй та рельєфів митці чітко дотримувалися правила золотого поділу Венера Мілосська Давид Мадонна з немовлям

Номер слайду 17

Відомо, що режисер Сергій Ейзенштейн цілеспрямовано побудував фільм «Броненосець Потьомкін» за правилами золотого поділу. Він розділив стрічку на п’ять частин. В перших трьох дія відбувається на кораблі. У двох останніх – в Одесі, де розгортається повстання. Відношення трьох перших частин до двох останніх дорівнює 0,618!!! І в кожній частині є свій перелом, що відбувається за законом золотого поділу. У кадрі, сцені, епізоді відбувається стрибок у розвитку теми: сюжету, настрою. Ейзенштейн вважав, що, оскільки такий перехід близький до точки золотого поділу, він сприймається як природній та закономірний.

Номер слайду 18

Великий німецький композитор XVII століття Йоганн Себастьян Бах писав церковну музику. Пізніше, вже після його смерті музиканти-дослідники з’ясували, що багато мелодій композитора мають цифрові коди-символи, а твори точно математично прораховані. Геніальний композитор теж керувався у своїй творчості правилом золотого поділу.

Номер слайду 19

Хроматична фантазія 316 1 частина 2 частина 195 121 121 74 74 47 74 47 47 27 47 27 27 20 Йоганн Себастьян Бах. Хроматична фантазія і фуга ре мінор Фантазія написана в розмірі чотири четверті та складається з 79 тактів. Відповідно, твір містить 316 четвертних тривалостей.

Номер слайду 20

Звичайно, всі закони краси неможливо вмістити у кілька формул. Проте, вивчаючи математику ми відкриваємо все нові та нові складові прекрасного, наближаємося до розуміння, а згодом і до створення краси та гармонії. І навпаки, сприймаючи та створюючи прекрасне, ми все більше переконуємося у математичній гармонії Всесвіту. Великий Сфінкс Рим Колізей

Номер слайду 21

Номер слайду 22

ppt
Додано
28 липня 2018
Переглядів
1496
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку