Поняття «інтеграція» від лат. іnteger – повний, цілий) – може мати два значення: А) створення у школярів цілісного уявлення про навколишній світ (тут інтеграція розглядається як мета навчання); Б) знаходження спільної платформи для зближення знань (тут інтеграція - засіб навчання). Поняття « Інтеграція»Інтеграція – об’єднання, глибоке взаємопроникнення, злиття, в одному навчальному матеріалі узагальнених знань з різних навчальних предметів, що дасть можливість досягнути цілісності знань. Це не просто поєднання частин, а об'єднання їх у єдине ціле на основі спільного підходу.
Що таке інтегрований урок? У першу чергу це інтенсифікація пізнавального інтересу і процесу вироблення загальнонавчальних умінь і навичок на основі вирішення одного і того ж питання інтегрованого курсу. Урок вчителі можуть проводити разом або окремо, але результат досягається тільки їх спільними, об'єднаними зусиллями.
Інтегрований урок дозволяє вирішувати цілий ряд завдань, які важко реалізувати в рамках традиційних підходів. Ось деякі з таких завдань: підвищення мотивації навчальної діяльності за рахунок нестандартної форми; розгляд понять, які використовуються на різних предметних уроках; організація цілеспрямованої роботи з розумовими операціями: порівняння, узагальнення, класифікація, аналіз, синтез і т.д.; показ міжпредметних зв'язків та їх застосування при вирішенні різноманітних завдань. Які завдання вирішує такий урок
Бінарний урок по своїй природі є однією з форм проекту, а саме, звичайно це міжпредметний, внутрішній короткостроковий чи середньої тривалості проект. Бінарні уроки дозволяють інтегрувати знання з різних областей для рішення однієї проблеми, дають можливість застосувати отримані знання на практиці. Бінарні уроки це Бінарний урок (від лат. binarius - подвійний) – різновид інтегрованого уроку, що органічно поєднує вивчення двох предметів.
служать засобом підвищення мотивації навчання, тому що створюють умови для практичного застосування знань; розвивають навички самоосвіти, тому що велику частину підготовки до уроку учні здійснюють самостійно і в позаурочний час; розвивають аналітичні здібності і винахідливість;володіють величезним виховним потенціалом; на бінарних уроках відбувається перенос уміння в нові області, що не вивчалися раніше, що допомагає учнем приймати рішення творчих виробничих ситуацій. Бінарні уроки :
1. Застосування сучасних педагогічних технологій як форми організації навчання. 2. Поєднання теорії і практики або двох предметів, як вид навчального заняття (нетрадиційні вид уроку). Завдання бінарних уроків1. Створити умови мотивованого практичного застосування знань, навичок та вмінь, дати учням можливість побачити результати своєї праці і отримати від неї радість і задоволення. 2. Зацікавити дітей вивченням предметів, зробити уроки цікавими, захоплюючими. 3. Удосконалення комунікативно-пізнавальних вмінь, спрямованих на систематизацію і поглиблення знань, і обмін цими знаннями в умовах співробітництва; подальший розвиток і вдосконалення естетичного смаку учнів. Мета бінарного уроку
не завжди теми в програмах навчальних предметів, які варто інтегрувати, сформульовано однаково ; часто уроки, які можна інтегрувати відповідно до вимог програми, мають проходити з великим проміжком часу, а це ж вимагає вносити корективи до навчального плану. Бінарні уроків потребують серйозної підготовки, поєднаної з подоланням таких труднощів :