4 Тема. Короткі відомості про Ч. Діккенса. Гуманістичний пафос повісті «Різдвяна пісня в прозі». Особливості композиції. Мета: зацікавити учнів біографією і творчістю Ч. Діккенса; ознайомити з історією створення повісті, з особливостями «різдвяних» оповідань; вчити аналізувати прочитане; розвивати допитливість, уміння слухати й виступати з власним повідомленням; виховувати прагнення розуміти іншихлюдей. Тип уроку:вивчення нового матеріалу. Методи і прийоми: індивідуальні диференційовані випереджаючі завдання;«Мікрофон»; інсценізація «Розповідь письменника про себе»; евристична бесіда; ігровий момент «Ланцюжок», робота в групах. Обладнання: мультимедійна презентація, буктрейлер за твором, портрет письменника, ілюстрації до повісті; тексти «Різдвяної пісні в прозі».
661) Які труднощі довелося перебороти Ч. Діккенсу на шляху до слави?2) Під яким псевдонімом він випустив свій перший твір?3) З якою традицією пов’язане створення «Різдвяних оповідань»?4) Який підзаголовок має твір «Різдвяна пісня в прозі»?5) Який художній прийом використовує автор у цьому творі?
68 Як ви зрозуміли слова привида Марлі: «Турбота про ближнього — ось що мусило стати моєю справою... Чому, проходячи крізь натовп своїх ближніх, я опускав очі Й жодного разу не підняв їх до тієї благословенної Зорі, яка спрямувала стопи волхвів до убогого дому? Адже її сяйво могло б указати й мені шлях до хатини бідняка»? Про яку Зорю йдеться в цьому уривку?