Розкрити чинники розвитку європейських літератур доби Просвітництва; знати художні напрями розвитку літератури й мистецтва Просвітництва, називати їхні ознаки, представників; називати ключові ідеї Просвітництва;розвивати навички оцінювання культурно-мистецьких явищ;розвивати навички роботи із підручником та уміння критично оцінювати теоретичний матеріал;виховувати прагнення літературної освіти, естетичний смак; розширювати кругозір школярів.
Повідомлення істориків. Основними ознаками епохи єГоловна ідея Просвітництва - завдяки знанням змінити цей недосконалий світ. Головне завдання - боротьба з феодалізмом, абсолютизмом, духовенством. Головні герої епохи - люди науки, мистецтва, державні діячі-реформатори. Основна ідея - це ідея освіченої монархії , монарх - покровитель мистецтв, наук, ремесел. Героєм у творах мистецтва стає також і звичайна людина. вона зображується з симпатією і любов'ю. Час Просвітництва (18 століття) - час відкриттів і подорожей. Епоха Просвітництва (18 ст.) - епоха енциклопедистів, пропаганда книг і знань
ОЛС “Основні ідеї Просвітництва” Розум – вищий закон життя. Найдосконалішою є "природна людина". Від народження усі люди рівні. - ідея рівності усіх людей (Вольтера "Простак") - ідея соціальної рівності( Бомарше "Весілля Фігаро") - ідея національної рівності. (Шіллера "Вільгельм Телль" ) - ідея расової рівності. (Дефо "Робінзон Крузо") - ідея просвіченого монарха. (Свіфт "Мандрах Гулівера") Освіту повинні отримувати всі. Прогрес призводить і до негативних наслідків.
Сентименталізм дістав свою назву від роману англійського письменника Лоренса Стерна «Сентиментальна подорож по Франції та Італії» (1768). Жан-Жака Руссо: «Я відчуваю — отже, існую». «Чим більше розум людини стає освіченішим, тим серце її — милосерднішим»У центрі зображення письменників - - життя простих людей з їх душевними переживаннями, почуттями та настроями. Сентименталісти віддавали перевагу таким подіям, які могли розчулити читача, зворушити його, примусити хвилюватися.
Просвітницький класицизм обстоює ідеї «правильного мистецтва», прагне до чіткості мови, до логічного впорядкування композиції та сюжетного розгортання творів, але при цьому суттєвих змін зазнають світоглядні пріоритети, що ними керуються письменники, змальовуючи світ своїх героїв. Письменники-класицисти вбачають громадянський обов'язок людини в тому, щоб служити інтересам і потребам суспільства, ідеалам свободи, рівності.
Дені Дідро – французький філософ і енциклопедист епохи Просвітництва. Великого значення надава освіті й вихованню людини, хоча й не заперечував, що для розвитку дитини велике значення мають його анатомо-фізіологічні особливості. Головне – виявити природні здібності дітей і розвивати їх. Найбільш відомою є діяльність Дідро зі створення «Енциклопедії наук, мистецтва, ремесел».
Просвітницький реалізм. Основою просвітницького реалізму став принцип наслідування природі, заявлений просвітниками. Творам представників просвітницького реалізму притаманні критичний пафос, спрямований на засудження соціальних вад і моральних негараздів у людських стосунках, співчуття до долі принижених та скривджених, моралізаторство і тенденція до ідеалізації позитивних героїв. Д. Дефо. Д. Свіфт. С. Річардсон. Г. Філдінг. Р. Бернс
Повідомлення групи мистецтвознавців Живопис у добу Просвітництва представлений Венеціанською школою живопису, яка є однією з головних італійських живописних шкіл. Найбільший розвиток отримала 15-16 століттях. Для цієї школи характерне переважання яскравого колористичного рішення, поглиблене володіння пластично виразними можливостями масляного живопису.