Презентація "Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва"

Про матеріал

Розкрити чинники розвитку європейських літератур доби Просвітництва; знати художні напрями розвитку літератури й мистецтва Просвітництва, називати їхні ознаки, представників; називати ключові ідеї Просвітництва;розвивати навички оцінювання культурно-мистецьких явищ;розвивати навички роботи із підручником та уміння критично оцінювати теоретичний матеріал;виховувати прагнення літературної освіти, естетичний смак; розширювати кругозір школярів.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Просвітництво як літературна епоха(урок-конференція)

Номер слайду 2

Завдання: потрібно з’єднати історико-літературну епоху та її представників.{08 FB837 D-C827-4 EFA-A057-4 D05807 E0 F7 C}Античність. Жан Батист Мольєр. Середньовіччя. Гомер. Відродження. Педро Кальдерон. Бароко. Данте Аліг’єріКласицизм. Вільям Шекспір

Номер слайду 3

Чим людина розумніша, тим вона вільніша. Вольтер

Номер слайду 4

Гронування Які асоціації викликає у вас слово «Просвітництво»?

Номер слайду 5

Світ. Просвітництво. Просвіта. Розум. Світло. Освіта. Знання

Номер слайду 6

Повідомлення істориків. Основними ознаками епохи єГоловна ідея Просвітництва - завдяки знанням змінити цей недосконалий світ. Головне завдання - боротьба з феодалізмом, абсолютизмом, духовенством. Головні герої епохи - люди науки, мистецтва, державні діячі-реформатори. Основна ідея - це ідея освіченої монархії , монарх - покровитель мистецтв, наук, ремесел. Героєм у творах мистецтва стає також і звичайна людина. вона зображується з симпатією і любов'ю. Час Просвітництва (18 століття) - час відкриттів і подорожей. Епоха Просвітництва (18 ст.) - епоха енциклопедистів, пропаганда книг і знань

Номер слайду 7

Повідомлення географів. Британія. Д. Дефо. Дж. Свіфт. Г. Філдінг. Л. Стерн. Р. Бернс

Номер слайду 8

Франція. Вольтер. Ж. Ж. Руссо. ШЛ. Монтеск'єД. Дідро. П. О. Бомарше

Номер слайду 9

Німеччина. Г. Е. Лессінг. Й. К. Ф. Шіллер. Й. В.Ґете

Номер слайду 10

Італія. К. ГольдоніУкраїна. Г. Сковорода

Номер слайду 11

Росія. Д. Фонвізін. О. Радищев. О. Грибоєдовпоети-декабристи

Номер слайду 12

Повідомлення літературознавців. Головна мета просвітницької ідеологіїперетворити людину «природну» в людину цивілізовану, тобто культурну й освічену

Номер слайду 13

ОЛС “Основні ідеї Просвітництва” Розум – вищий закон життя. Найдосконалішою є "природна людина". Від народження усі люди рівні. - ідея рівності усіх людей (Вольтера "Простак") - ідея соціальної рівності( Бомарше "Весілля Фігаро") - ідея національної рівності. (Шіллера "Вільгельм Телль" ) - ідея расової рівності. (Дефо "Робінзон Крузо") - ідея просвіченого монарха. (Свіфт "Мандрах Гулівера") Освіту повинні отримувати всі. Прогрес призводить і до негативних наслідків.

Номер слайду 14

Повідомлення літератоів. Основним джерелом поширення просвітницьких ідей була художня література. Художнім відкриттям доби Просвітництва стали нові жанри — філософська повість і роман виховання

Номер слайду 15

Словникова робота. Сентименталізм — це літературний напрям другої половини XVIII — початку XIX ст., що характеризується прагненням відтворити світ почуттів людини та викликати у читачів співчуття до героїв.

Номер слайду 16

Сентименталізм дістав свою назву від роману англійського письменника Лоренса Стерна «Сентиментальна подорож по Франції та Італії» (1768). Жан-Жака Руссо: «Я відчуваю — отже, існую». «Чим більше розум людини стає освіченішим, тим серце її — милосерднішим»У центрі зображення письменників - - життя простих людей з їх душевними переживаннями, почуттями та настроями. Сентименталісти віддавали перевагу таким подіям, які могли розчулити читача, зворушити його, примусити хвилюватися.

Номер слайду 17

Просвітницький класицизм обстоює ідеї «правильного мистецтва», прагне до чіткості мови, до логічного впорядкування композиції та сюжетного розгортання творів, але при цьому суттєвих змін зазнають світоглядні пріоритети, що ними керуються письменники, змальовуючи світ своїх героїв. Письменники-класицисти вбачають громадянський обов'язок людини в тому, щоб служити інтересам і потребам суспільства, ідеалам свободи, рівності.

Номер слайду 18

Процес остаточного утвердження просвітницьких ідей у французькій літературі пов'язаний з плеядою визначних письменників, філософів і політичних діячів. Монтеск’єДідро. Бомарше. Руссо

Номер слайду 19

Повідомлення групи біографів

Номер слайду 20

Лідером французьких просвітників був Вольтер, автор численних філософських та історичних трактатів і відомий письменник.

Номер слайду 21

Шарль-Луї де Монтеск’є – французький правник, письменник і політичний мислитель. Він розрізняє природну і політичн усвободу. Монтеск’є був першим,хто у Франції почав розробляти систему правових поглядів, що базувалися на ідеалах Просвітництва.

Номер слайду 22

Дені Дідро – французький філософ і енциклопедист епохи Просвітництва. Великого значення надава освіті й вихованню людини, хоча й не заперечував, що для розвитку дитини велике значення мають його анатомо-фізіологічні особливості. Головне – виявити природні здібності дітей і розвивати їх. Найбільш відомою є діяльність Дідро зі створення «Енциклопедії наук, мистецтва, ремесел».

Номер слайду 23

Жан-Жак Руссо – французький філософ-просвітитель, письменник, композитор. Художні твори письменника пробуджували гуманне ставлення до бідних, любов до природи, сприяли гармонійному розвитку особистості, виховували почуття громадянського обов’язку.

Номер слайду 24

Просвітницький реалізм. Основою просвітницького реалізму став принцип наслідування природі, заявлений просвітниками. Творам представників просвітницького реалізму притаманні критичний пафос, спрямований на засудження соціальних вад і моральних негараздів у людських стосунках, співчуття до долі принижених та скривджених, моралізаторство і тенденція до ідеалізації позитивних героїв. Д. Дефо. Д. Свіфт. С. Річардсон. Г. Філдінг. Р. Бернс

Номер слайду 25

Повідомлення групи мистецтвознавців Живопис у добу Просвітництва представлений Венеціанською школою живопису, яка є однією з головних італійських живописних шкіл. Найбільший розвиток отримала 15-16 століттях. Для цієї школи характерне переважання яскравого колористичного рішення, поглиблене володіння пластично виразними можливостями масляного живопису.

Номер слайду 26

Яскравими представниками Венеціанської школи є: Паоло Венеціано, Лоренцо Венеціано, Донато Венеціано, Катаріно Венеціано, Джамбоно, Бартололмео Віваріні та ін.

Номер слайду 27

В архітектурі найбільшого поширення набув стиль рококо, що виник у Франції в першій половині 18 століття як розвиток стилю бароко.

Номер слайду 28

Характерними рисами рококо є:вишуканість, велика декоративна навантаженість інтер’єрів та композицій,гранціозний орнаментальний ритм,велика увага до міфології.

Номер слайду 29

Рольова гра «Діяльність інформаційного агентства»Уявіть , до вашого агентства звернувся мандрівник із майбутнього і хоче дізнатися про добу Просвітництва.

Номер слайду 30

Робота з таблицею «Доба Просвітництва»{08 FB837 D-C827-4 EFA-A057-4 D05807 E0 F7 C}Століття. Країни. ЗавданняІдеїГероїПредставникиІнші назви Провітництва

Номер слайду 31

“Незакінчене речення”Сьогодні на уроці я дізналася про …. Для мене цікавим було…

Номер слайду 32

Домашнє завдання. Ст. 9 – 13; запитання 1-2 (усно).ІЗ: Підготувати повідомлення про життя та творчість Дж. Свіфта (творчі групи).

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Козак Світлана
    Чудова презентація. структурний виклад матеріалу, добір слайдів цікавий і багатий, практично розкрито усю тему. Щиро дякую. Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Левківська Катерина Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Лук'яненко Неля Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
10 липня 2018
Переглядів
28961
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку