ЗАРОДЖЕННЯ УКРАЇНСЬКОГО МУЛЬТИПЛІКАЦІЙНОГО МИСТЕЦТВА В Україні вперше майстерню мультиплікаційних фільмів (Одеса, 1926) створив В. Левандовський. Його фільми «Казка про солом’яного бичка» (1927) і «Казка про Білку-господарочку та Мишу-лиходієчку» (1928) ґрунтувалися на українському фольклорі, народній казці та були справжнім відкриттям для свого часу. Митець започаткував художній напрям, що став характерним для української анімації. . Кадр з фільму «Казка про солом'яного бичка». Одеська кінофабрика, 1927 В’ячеслав Левандовський – засновник української мультиплікації
СТАНОВЛЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ АНІМАЦІЇ У 30-Х РОКАХ ХХ СТОЛІТТЯ У 30-х роках в анімації плідно працюють С. Гуєцький, Є. Горбач, І. Лазарчук. До творчих надбань цього періоду належать: мальований звуковий фільм «Мурзилка в Африці»; стрічка,«Тук-Тук та його товариш Жук»; кольорова картина «Лісова угода», а також картина в епічному жанрі «Чарівний перстень». Останній фільм, знятий за мотивами українських народних казок з яскраво вираженим національним колоритом.
ВІДРОДЖЕННЯ АНІМАЦІЙНОГО КІНО В УКРАЇНІ Відродження української анімації відбулося майже через чверть століття. У 1959 році на студії «Київнаукфільм» заснували Творче об’єднання художньої мультиплікації під керівництвом І. Лазарчука, де 1961р. було створено фільм на актуальну екологічну тему «Пригоди перця» За два десятиліття сформувалася школа української анімації, що характеризується розмаїттям тематично-жанрових напрямів, творчих манер і стилів. Роботи «Золоте яєчко» І. Лазарчука, «Веснянка» і «Веселий художник» Н. Василенко, «Лелеченя»
ВИКОРИСТАННЯ ФОЛЬКЛОРНИХ ТРАДИЦІЙ СТАЛО ВИЗНАЧАЛЬНОЮ РИСОЮ УКРАЇНСЬКИХ МУЛЬТФІЛЬМІВ Фільми режисера Ніни Василенко «Микита Кожум’яка», «Маруся Богуславка», «Сказання про Ігорів похід» відкрили нову сторінку в розвитку української анімації, пов’язану зі зверненням до рідкісних у мальованому кіно жанрів: билин, дум, героїчної поеми «Слово о полку Ігоревім». Використання фольклорних традицій стало визначальною рисою українських мультфільмів.
“ Як козаки …” Величезну популярність здобула в Україні та за її межами серія В. Дахна про пригоди козаків. Успіх серії визначили сюжетна винахідливість, розмаїтість дотепних трюків, глибина авторської думки. Фільм «Як козаки наречених визволяли» отримав приз «Срібний сестерцій» на 6-му МКФ документальних і короткометражних фільмів у Ньйоні (Швейцарія, 1973).
ЯСКРАВОЮ СТОРІНКОЮ УКРАЇНСЬКОГО АНІМАЦІЙНОГО КІНО Є ТВОРЧІСТЬ Д.ЧЕРКАСЬКОГО Член-кореспондент Національної академії мистецтв України , заслужений діяч мистецтв України, народний артист України У його режисерському доробку понад 20 кінострічок. Серед них: «Колумб» причалює до берега» (1967), «Містерія-буф» (1969), «Чарівник «Ох!» (1971), серіали — «Пригоди капітана Врунгеля» (1978), «Лікар Айболить» (1984), «Острів скарбів» (1988) та ін. Згадані кінотвори здобули визнання у глядачів, стали помітним явищем національної культури. Давид Черкаський