Урок "Іграшка – один із видів декоративної скульптури"

Про матеріал
Тема. «Декоративно-прикладне мистецтво. Іграшка – один із видів декоративної скульптури. Гра “Казковий зоопарк”.
Перегляд файлу

 

Тема. «Декоративно-прикладне мистецтво. Іграшка – один із видів декоративної скульптури. Гра “Казковий зоопарк”.

Мета: прилучати учнів до народного мистецтва; формувати навички виготовлення народної іграшки, вміння створювати художній образ; розвивати творчі здібності, удосконалювати навички роботи в об’ємі; виховувати інтерес до пластичних технік.

Тип уроку: комбінований.

Форма проведення: урок – гра

Техніка виконання: об’ємна  скульптура (пластилін, солоне тісто) .

Обладнання: пластилін, солоне тісто стеки;  ілюстрації  робіт народних майстрів; дитячі роботи, вироби з різних матеріалів.

Хід уроку

 І. Організаційний момент

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Розповідь учителя
     Мистецтво дрібної пластики має давні традиції в усіх народів світу. Зліплена в прадавні часи фігурка тварини для магічного обряду започаткувала цілий напрям у мистецтві скульптури.

     Нині в багатьох країнах популярні вироби дрібної пластики, які пов’язані з давніми віруваннями. Наприклад, в українській традиції побутує виготовлення  до обрядово-календарних свят символічних дрібних скульптурок із сиру, солоного тіста. Відомою в усьому світі є японська дрібна пластика – нецке, фігурки якої символізують благополуччя, здоров’я, багатство.

   Найчастіше матеріалом для дрібної скульптури слугують метал, скло, солоне тісто, глина, слонова кістка. Такі вироби прикрашають інтер’єри помешкань, їх можна відчути на дотик, вони дарують радість від спілкування з красою.

 

ІV. Постановка практичного завдання.

 

 Сьогодні ми з вами вирушимо до “Казкового зоопарку”. Та для того, щоб туди потрапити, ми повинні завітати до майстерні одного скульптора, де нам потрібно отримати деяку інформацію про матеріали та інструменти ліплення.

 

«Зустріч у майстерні скульптора”

Для ліплення ми можемо  використати глину, солоне тісто або пластилін. Кожному справжньому скульптору для роботи потрібні: підкладна дошка, стеки .

Пластилін можна пропускати через дрібне сито, тертушку з різними отворами; різні інструменти також по різному відтворюють фактуру (стержень з ручки, предмети з різними за розмірами отворами).

          У руках справжнього майстра і дерево, і глина здатні ожити й розповісти дивні казки. Сьогодні кожен із вас створить свою казку.

 

“Цікаві завдання з торбинки”

Кожна дитина дістає з торбинки маленький аркуш, на якому написана загадка про тварину. Після того, як вона вгадає, хто це, починає ліпити тварину з пластиліну.

 

“Дивовижна тварина”

Тварин діти прикрашають накладними елементами: кругленькими цяточками, прямими, загнутими та хвилястими  джгутиками з пластиліну, придаючи роботі декоративності, працюють над відтворенням фактури.

 

“Казковий зоопарк”

Діти підходять до стола вчителя, на якому лежить велика фанерна дошка. Розміщують на ній своїх тваринок. Утворюється казковий зоопарк.

VІ. Підсумок уроку.

  1. З яким видом образотворчого мистецтва ми познайомилися на уроці?
  2. Які матеріали можна використовувати при роботі в об’ємі?

VІІ. Аналіз та оцінювання.

 

doc
Додано
20 грудня 2021
Переглядів
392
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку