Кіномистецтво стрімко розвивається, його мова постійно оновлюється. Сучасний кінематограф здатний не лише правдиво зобразити все, що є у світі, втілюючи безліч відтінків почуттів людини, а й будь-які найрізноманітніші ідеї і фантазії, сміливо заглядаючи в майбутнє.
Номер слайду 3
Назвіть країну — батьківщину кіно та його винахідників. Розкажіть про види кінематографа. Назвіть особливості німого кіно. Назвіть українського режисера і його фільм, який включено до списку 12 кращих фільмів усіх часів і народів. Кого вважають класиком німого кіно?
Номер слайду 4
У чому ж полягають особливості мови кіномистецтва, його художньої образності?
Номер слайду 5
До головних художніх компонентів фільму належать зняті на плівку зображення (люди, події, предмети, пейзажі) та записані на плівку звуки (мовлення, музика, спів, шуми), які нерозривно злиті в єдине художнє ціле.
Номер слайду 6
Кіномистецтво об'єднує в собі елементи різних мистецтв: літератури (сценарій, текст від автора); живопису (композиція, колорит, світлотінь); театру (гра акторів, мізансцени); музики.
Номер слайду 7
Отже, кіномистецтво синтетичне, просторово-часове.
Номер слайду 8
ВИРАЖАЛЬНІ ХУДОЖНІ ЗАСОБИ ТА МОЖЛИВОСТІ Відомо, що будь-який фільм складається з кадрів. Це поняття багатозначне, і стосовно кіно розуміється як фрагмент відеоряду, відрізок кіноплівки, мінімальна одиниця конструкції фільму. Окремі кадри з'єднують в єдине ціле шляхом монтажу.
Номер слайду 9
Багаті можливості криються у використанні трюків і спецефектів. Спецефекти в кіно поділяють на механічні, оптичні, звукові, але зазвичай їх поєднують.
Номер слайду 10
Механічні спецефекти готують перед зйомками (моделювання, піротехніка, спеціальний грим).
Номер слайду 11
До оптичних належать: стоп-кадр, прискорена, уповільнена, зворотна і комбінована зйомки; мультиекспозиція (дознімання на плівку з уже знятими кадрами); хромакей (зйомка на тлі кольорового екрана, який потім замінюють на інший відзнятий матеріал); контроль руху камери.
Номер слайду 12
Окрему групу спецефектів утворює комп'ютерна графіка, що дедалі більше проникає в кіно. Блокбастер без комп'ютерних ефектів уявити сьогодні практично неможливо
Номер слайду 13
Блокбастер (з англ. «квартал», «руйнувати», букв, «руйнівник кварталу») — популярний і комерційно успішний продукт кіно- і театральної індустрії, «супербойовик».
Номер слайду 14
Взяти хоча б серію пригодницьких фільмів «Пірати Карибського моря». Останні стрічки просто рясніють комп'ютерними трюками: поєднання в просторі предметів з різних місць (пейзаж з одного району, корабель з іншого, небо з третього); моделювання «живих» акторів, використання комп'ютерної анімації замість залучення дублерів; створення явищ природи тощо
Номер слайду 15
Щоб відтворити простір, наприклад, побудувати ціле місто, нині застосовують тривимірні графічні редактори. Комп'ютерне моделювання облич дає змогу продемонструвати як актор «старіє» або «молодіє».
Номер слайду 16
Створити фантастичного персонажа допомагає аніматроніка — мистецтво створення електронних ляльок, як, приміром, динозаври у фільмі «Парк Юрського періоду» (реж. С. Спілберг).
Номер слайду 17
Кращі з картин, у яких застосовують складні трюки й візуальні ефекти, зазвичай отримують премію «Оскар» у номінації «Кращі візуальні ефекти». Окрім згаданих вище фільмів, цю нагороду отримали не менш легендарні стрічки «Володар перснів», «Кінг-Конг», «Матриця», «Титанік», «Аватар», «Інтерстеллар» тощо.
Номер слайду 18
«Аватар» (2009) — науково-фантастичний фільм сценариста і режисера Джеймса Кемерона, з яким пов'язують технологічний прорив у кінематографі. У цьому фільмі була задіяна унікальна технологія віртуальної зйомки на основі зміненої версії цифрової системи 3D, щоб поєднати анімацію з живою акторською грою
Номер слайду 19
Фільм складається на 60 % з комп'ютерних елементів і на 40% — з живої дії. Фільм був номінований на «Оскар» і переміг у трьох категоріях: «Кращі візуальні ефекти», «Краща операторська робота» і «Краща робота художника-постановника».
Номер слайду 20
На зорі кінематографа виникла традиція залучати до створення фільмів відомих художників, таких як С.Далі й П.Пікассо. Музику до кінофільмів і мультфільмів писали також відомі композитори: К. Сенс-Санс, А. Онеггер, Д.Мійо, Е. Саті, Б. Бріттен, П. Хіндеміт, Д. Шостакович, А. Шнітке, Е. Денисов. Зокрема з- поміж наших співвітчизників — Б. Лятошинський, Л. Грабовський, М.Скорик, Є. Станкович, В. Бистряков та ін.
Номер слайду 21
Саундтрек — музичний супровід до фільму, мюзиклу, комп'ютерної гри тощо. Особливу гуманістичну місію виконує музика в кінофільмі «Титанік», увінчаному низкою «Оскарів» (реж. Джеймс Кемерон, композитор Джеймс Горнер).
Номер слайду 22
Для стимулювання кіномистецтва у світі присуджують спеціальні кінопремії, проводять кінофестивалі, покликані вибрати кращі фільми, оцінити роботу всіх членів знімальних груп. Кінофестивалі мають розгорнуті програми, супроводжуються публічними показами фільмів-номінантів.
Номер слайду 23
Найпрестижнішу кінонагороду «Оскар» з 1929 р. присуджує Американська академія кінематографічних мистецтв і наук. Її номінації охоплюють кращий ігровий, документальний і анімаційний фільми, зокрема короткометражний; кращий режисер, сценарист, оператор, звук, монтаж, саундтрек, грим;
Номер слайду 24
краща чоловіча й жіноча роль, зокрема другого плану, робота художника- постановника; кращі візуальні ефекти, костюми. Атрибутом премії «Оскар» є позолочена статуетка (скульптор Джордж Стенлі).
Номер слайду 25
Іншу американську кінопремію «Золотий глобус» присуджують за кіно- і телефільми Голлівудською асоціацією іноземної преси після голосування за участю близько 90 провідних журналістів, які спеціалізуються та тематиці Голлівуду.
Номер слайду 26
Головний приз найстарішого у світі щорічного Венеційського кінофестивалю (заснований 1932 р.) — «Золотий лев».Учасники основної програми змагаються за «Левів», а на альтернативній («Проти течії») демонструють нестандартні фільми, з яких найкращі нагороджуються призом «Сан-Марко».
Номер слайду 27
Каннський міжнародний кінофестиваль проводять щороку в курортному місті на Лазурному березі Франції. Він входить до так званої «Великої п'ятірки» найпрестижніших кінофестивалів разом із кінофестивалями у Венеції (Італія), Берліні (Німеччина), Санденсі (США) і Торонто (Канада). Найпрестижніша нагорода фестивалю — «Золота пальмова гілка».
Номер слайду 28
Київський міжнародний кінофестиваль «Молодість», акредитований Міжнародною асоціацією кінопродюсерів (FIAPF), проводять кожного року вже майже півстоліття (з 1970 р.). Головне завдання — сприяння розвитку молодого професійного кіно. Міжнародне журі присуджує Гран-прі за найкращий фільм усієї конкурсної програми. Володар отримує грошову винагороду і статуетку «Скіфський олень», що є символом кінофестивалю.