Презентація "Китайська класична поезія Середньовіччя".

Про матеріал

Презентація "Китайська класична поезія Середньовіччя" містить матеріали для проведення циклу уроків зарубіжної літератури у 8 класі. Вчитель знайде в ній інформацію про культуру середньовічного Китаю, про "золоту добу" китайської поезії. Є тут і матеріали про творчісь Лі Бо та Ду Фу, а також аналіз деяких поезій китайських поетів.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Бойко І.М. Для 8 класу

Номер слайду 2

І. Писемність Пишуть ієрогліфами Китайська писемність виникла в ІІІ тис. до н. е. Ієрогліф – від грецьк.“священні письмена, що викарбувані на камені”. Це знаки, що передають не звук, а склад, слово або поняття, іноді багатозначне. Китайські ієрогліфи за походженням – піктограми (малюнки) Пишуть стовпчиком Пишуть тушшю й пензликами. Під час написання ієрогліфа не дозволялось зупинятись, підправляти, домальовувати. Ієрогліфи могли мати асоціативне значення. Це поглиблює зміст художнього твору.

Номер слайду 3

І. Писемність Пишуть ієрогліфами

Номер слайду 4

ІІ. Виховання Писати та читати вміли тільки представники еліти (придворні, чиновники) Щоб стати чиновником, треба дістати надзвичайну освіту: вивчити напам’ять конфуціанські закони, що складаються з 400 тис. ієрогліфів; вивчити живопис, каліграфію, правила віршування (вміти писати вірші мали всі), окремі історичні та філософські твори; навчання починалось у 7 років та тривало 12-13 років.

Номер слайду 5

ІІ. Виховання Кожен претендент на посаду чиновника повинен здати іспит. В Китаї дуже цінується освіченість. При дворі правителя Сюаньцзуня було засновано дві академії : Ліс Пензлів та Зібрання Мудрих, а також Школу акторської майстерності Грушевий Сад.

Номер слайду 6

Архітектура Пагоди – храмова архітектура

Номер слайду 7

Живопис Живопис

Номер слайду 8

ІІІ. Література Поет в Китаї дуже поважна людина. Вірші повинні вміти писати всі придворні та чиновники. Вірші повинні передавати мудрість автора. Головне завдання твору зображувати життя таким, як належить. В китайській поезії творів про кохання немає. Китайську поезію можна охарактеризувати як поезію спілкування з друзями (це явище унікальне в світовій літературі) Ще одна тема китайської поезії – історія. Темою віршів була й тема людини, її долі. А ще – тема захисту північних кордонів від кочівників. Китайській цивілізації, і зокрема китайській поезії притаманний культ природи. Якщо для європейця природа – це “вид збоку”, то для китайця – “погляд зсередини”

Номер слайду 9

ІІІ. Література Китайська поезія зображує людину через природу і природу через людину, використовуючи характерний для китайської культури символізм. Для китайського пейзажного живопису характерне використання всього двох кольорів: чорного й білого. Пейзаж змальовує найчастіше гори й воду (філософія єдності землі й води як основних сил природи), зображення розташовується вертикально на сувої. Всі вірші, незалежно від змісту, є філософські. Особливістю китайської поезії є те, що вона не говорить прямо ( тому її дуже складно перекладати). Китайська поезія цінує небагатослівність, натяки. Власне, й ієрогліф має кілька значень, інколи вони асоціативні.

Номер слайду 10

Попрацюймо з текстом. Знову весна отак промине. Де ж він, той рік, коли зможу вернутись додому? ( Ду Фу “Обірвані рядки”)

Номер слайду 11

Тлумачення 1 Знову весна отак промине. Де ж він, той рік, коли зможу вернутись додому? ( Ду Фу “Обірвані рядки”) 1 рядок --констатація факту 2 рядок— навіює настрій 3 рядок — сум поглиблюється, конкретизується 4 рядок — натяк на те, що в Китаї було багато мандрівників, в тому числі вигнанців.  

Номер слайду 12

Тлумачення 2 Знову весна отак промине. Де ж він, той рік, коли зможу вернутись додому? ( Ду Фу “Обірвані рядки”) 1 рядок. Весна = юність, час пошуку сенсу буття 3 рядок. А чи знайде автор сенс буття?   4 рядок — натяк на те, що в Китаї було багато мандрівників, в тому числі вигнанців.  

Номер слайду 13

Тлумачення 3 Знову весна отак промине. Де ж він, той рік, коли зможу вернутись додому? ( Ду Фу “Обірвані рядки”)  3-4 рядок. Мотив повернення додому в китайській поезії — це і мотив приходу смерті.  

Номер слайду 14

І\/. Лі Бо (701 – 762) Теми віршів Пейзажна лірика. У цей день хмари гарні, Зелена річка, осінні горби... Нахиляю глечик, наливаю текучої зорі, Зриваю хризантеми... вони вкрили весь простір... “Дев’ятий день”. Пер. І.Лисекича, В.Шлії

Номер слайду 15

Тема дружби. Кінець кінцем, для чого Я прибув, друже мій, сюди? У бездіяльності тиняюсь тут, Й нема кому мені допомогти. Без друга й без сім’ї Нудьгую, як ніколи. А сосни скриплять, скриплять Узимку, день і ніч... “Надсилаю Ду Фу з Шацю”

Номер слайду 16

Про важке життя селян, їхні турботи. Та коли від початку й до скону –- лише зітхання і стогін, хто ж затулитися зможе тими не вічними квітами, що пливуть по воді... Пер. І.Лисекича, В.Шлії.

Номер слайду 17

Філософська лірика Мене спитали, в чому смисл мого життя у горах. Я усміхнувся і промовчав, ну що тут говорити! З дерев опалі пелюстки пливуть у далечі – безвісті – В новий, у зовсім інший світ, байдужий до людського! Пер. Г.Туркова

Номер слайду 18

V. Ду Фу ( 712 – 770) Теми віршів Пейзажна лірика. Річка – лазур, І птахи все ясніші й ясніші. Гори – смарагд, І ось-ось запалають квіти. Знову весна отак промине. Де ж він, той рік, коли зможу вернутись додому? “Обірвані рядки” Пер. Г.Туркова

Номер слайду 19

Тема дружби Все завмерло у домі. Один серед безлічі книг. Всю ніч до світанку Я думаю тільки про вас. Всю ніч я повторюю Безсмертні рядки Лі Бо. Або ж в книжках шукаю Про величну дружбу розповідь. Пер. І.Бойко

Номер слайду 20

Тема людини та її долі О, если бы Такой построить дом, Под крышею Громадною одной, Чтоб миллионы комнат Были в нем Для бедняков, Обиженных судьбой. Чтоб не боялся Ветра и дождя И, как гора, Был прочен и высок, И если бы, По жизни проходя, Его я наяву Увидеть мог, – Тогда – Пусть мой развалится очаг, Пусть я замерзну – Лишь бы было так. Пер.В.Тублина

Номер слайду 21

Тема Батьківщини (сюди належать й вірші про війну) Пішли герої Взимку в хуртовину На подвиг Безнадійний і безславний. І стала їхня кров У озері – водою. І озеро Ченьтао Червоним стало. В далекім небі Мла блакитна, Давно все Після бою постихало. А сорок тисяч Воїнів Китаю Загибло тут – Життя своє віддало... Пер. Л.Шкаруба, С.Шошура.

Номер слайду 22

Тема самотності Метляюсь по світу. З ким себе порівняти? Між землею і небом Чайка на мілині піщаній. Пер. І.Лисекича, В.Шлії. ...Від рідних, друзів жодного нема листа. Старий і хворий став, човном мандрую одиноко... Гористу північ полонила безліч дужих лат; На поручні спираюсь, а сльози кап та кап... “Піднявся на вежу міста Юеяна”

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Література Журнал “Зарубіжна література в школі” Детская энциклопедия в 12 тт. т. 12. –М.,1977 Ілюстрації з сайтів: http://uk.wikipedia.org http://ru.wikipedia.org

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Савко Наталія Георгіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додано
10 грудня 2018
Переглядів
5032
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку