Презентація "Класичний, романтичний, реалістичний живопис Франції"

Про матеріал
Пропоную авторські презентації з мистецтва для 11 класу. У презентаціях представлено відомості про митців, подано аналіз їхніх творів через діалог з учнями, зазначено творче завдання до кожного уроку. Матеріал передбачає творчий підхід учителя до викладення тієї чи іншої теми. За бажанням можна додати відеофрагменти.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Класична, романтична і реалістична школи живопису ФранціїЖ.-Л. Давид, Е. Делакруа, Г. Курбе

Номер слайду 2

У живописі сформувалися обов’язкові правила, що не допускали поєднання жанрів, а також визначали чіткий розподіл фігур у композиції. Передній план потрібно було передавати коричневим кольором, середній — зеленим, а дальній — блакитним. У картинах чітко відокремлені просторові плани: перший план — рівнина, другий — гігантські дерева, третій — гори, небо або морська гладь. Так народжувався образ ідеального світу, влаштованого згідно за вищими законами розуму.

Номер слайду 3

Теорія мистецтв

Номер слайду 4

Жак - Луї Давид (1748 — 1825)Був єдиним придворним художником Наполеона, який фіксував життєві події Бонапарта на полотні. Художник був основоположником революційного класицизму, що своїми полотнами виховував у молоді вірність обов’язку, високі моральні якості, героїзм.

Номер слайду 5

Ж.-Л. Давид. «Клятва Гораціїв»У 1776 р. у Франції була розроблена урядова програма, яка заохочувала створення великих картин, покликаних оживляти патріотичні почуття. Давидові був запропонований героїчний сюжет з ранньої римської історії — подвиг трьох братів зі знатного патриціанського роду Гораціїв. Під час війни римлян з містом Альба-Лонга (VII ст. до н. е.) вони здолали в бою трьох кращих воїнів противника (теж братів), що принесло римлянам майже безкровну перемогу. Але двоє Гораціїв загинули в бою.

Номер слайду 6

Ж.-Л. Давид. «Клятва Гораціїв»Що роблять сини?(Дають клятву своєму батькові не відступати в битві)Що робить батько?(Він благословляє їх на бій і дає кожному по мечу) - Де відбувається дія картини?(У внутрішньому дворику давньоримського будинку) Що зображено на другому плані? (Три напівкруглі арки)Як композиційно розташовані фігури людей та арки?(У кожну з арок вписана одна або кілька фігур)

Номер слайду 7

Ж.-Л. Давид. «Клятва Гораціїв»- Що роблять жінки, які розташовані на картині праворуч?(Заціпеніли від горя і страху)- В основі всієї композиції число три. Знайдіть епізоди на картині, де реалізується число три.(Три арки, три групи персонажів, три меча, три руки готові взяти зброю)

Номер слайду 8

Ж.-Л. Давид. «Клятва Гораціїв»Якими лініями зображено чоловіків-воїнів – чіткими чи м’якими?(Чіткими, жорсткими лініями)- Жінки головні чи другорядні персонажі? (Другорядні) Які почуття переживають жінки? (Відчай, страждання)

Номер слайду 9

Давид Ж. Л. «Смерть Сократа». 1787 Метрополитен-музей, Нью-Йорк Сократ (470/69—399 до н. е.) — давньогрецький філософ, один із засновників філософської діалектики (знаходження істини за допомогою бесід, тобто постановки питань та знаходження відповідей на них).

Номер слайду 10

Був страчений (прийняв отруту), як свідчить офіційне звинувачення, за введення нових божеств і за розбещення молоді в новому дусі. Сократ вважав, що, знаючи відносну ціну кожної речі і кожного вчинку, ми маємо розумну норму нашої поведінки.

Номер слайду 11

Давид Ж.- Л. «Ліктори приносять Бруту тіла його синів», 1789

Номер слайду 12

Давид Ж.- Л. «Ліктори приносять Бруту тіла його синів», 1789 Луцій Юний Брут – патрицій, який заснував у Римі республіканський лад. Він засудив до смерті двох своїх синів за участь у монархічній змові. Як освітлено місце, де сидить Брут?(У густій тіні колонади) Ліктори (служителі, які і охороняли вищих посадових осіб держави) несуть на ношах тіла синів Брута. - Як реагують у правій частині картини жінки на подію? (Бурхливо оплакують страчених синів і братів)Картина виставлена в Салоні 1789 р. незабаром після штурму Бастилії, здобула Давиду славу живописця, «чий геній передбачив революцію».

Номер слайду 13

Давид Ж.-Л. «Смерть Марата», 1793

Номер слайду 14

Давид Ж.-Л. «Смерть Марата» Живописець дуже високо цінував Марата, захоплювався ідеєю революції, заради якої багато пожертвували життям. Марат був убитий прямо у ванній, з якої він фактично не вилазив через важку форму шкірної хвороби. Дерев'яний ящик заміняв йому стіл, а простирадла, які загортають якобінця, дійсно були в заплатках. Однак Давид перетворив його в якогось атлета, героя античності, що надає сюжету похмуру урочистість. В руках убитого Марата записка, яка ніяк не могла бути прочитана героєм. Вона належить Шарлотті Корде, де сказано, що вона глибоко нещасна і має право на захист Марата. Жан-Поль Марат не міг прочитати це послання – Шарлотта Корде заколола його ножем раніше. Шарлотта Корде. Картина художника Бодрі (1868)

Номер слайду 15

Ділові папери, що лежать під лівою рукою Марата, символізують незавершеність діяльності революціонера. Давид Ж.-Л. «Смерть Марата»

Номер слайду 16

Записка, що лежить на тумбі: «Віддайте цей асигнат матері шістьох дітей, чий чоловік помер за Батьківщину». Сам асигнат вартісю 5 ліврів (це приблизно 15 євро). Цілком можливо, що це були останні кошти Марата. Давид Ж.-Л. «Смерть Марата»

Номер слайду 17

Латка на простирадлі і щербини на дерев'яній тумбі повинні підкреслити аскетичний спосіб життя Марата. Давид Ж.-Л. «Смерть Марата»

Номер слайду 18

Рана на грудях арата нагадує рану Христа, якому Лонгін Сотник завдав списом «удар милості» в ліву сторону грудей. Рушник на голові Марата — алюзія тернового вінця Христа або на тюрбан східного мудреця. Давид Ж.-Л. «Смерть Марата»

Номер слайду 19

«Перехід Бонапарта через перевал Сен-Бернар» На картині Наполеон повертається з перемогою з чергового походу додому через перевал Сен-Бернар, що високо в Альпах. Як на картині показано перемогу Бонапарта?(Кінь став дибки, вершник підняв руку в переможному жесті, три скельних виступи візуально утворюють своєрідний п'єдестал)Унизу можна побачити висічені імена трьох великих полководців, які проходили по цій дорозі – це Ганнібал, Карл Великий і сам Бонапарт.

Номер слайду 20

Давид Ж.- Л. «Коронування Наполеона I та імператриці Жозефіни в соборі Паризької Богоматері 2 грудня 1804» . 1805-1807

Номер слайду 21

Давид Ж.- Л. «Коронування Наполеона I та імператриці Жозефіни в соборі Паризької Богоматері 2 грудня 1804» . 1805-1807 Картина була створена Давидом за замовленням самого Наполеона I. Давид вибрав момент, коли Наполеон коронує Жозефіну, а папа Пій VII дає йому своє благословення.

Номер слайду 22

Папа Римський з'явився в соборі Паризької Богоматері пізніше решти людей. У момент коронації, як тільки Пій VII вимовив: «Отримують імператорську корону...», Наполеон несподівано обернувся, дав зрозуміти Папі, що сам знає, що робити далі: сам одягнув корону Карла Великого, потім замінив її на золотий лавровий вінок. Потім коронував, Жозефіну, яка стала перед ним на коліна. Пію VII, нічого не залишалося, як оголосити всім на латині: «Імператор назавжди!»

Номер слайду 23

Відомий паризький ювелір Марі-Етьєн Ніто виготовив для Жозефіни коронаційну тіару — всипану 1040 діамантами, діадему «Лавровий вінок» і п'ять розкішних гарнітурів (діадема, намисто, браслет, пояс, сережки, гребінь, шпилька) до 2 грудня 1804 року.

Номер слайду 24

«Портрет Наполеона в робочому кабінеті» (1812)Вважається, що дане зображення Наполеона найбільш правдиве і точне. Де знаходиться Наполеон?(В особистому кабінеті) Опишіть меблі, інтер’єр кабінету.(Дорогі меблі, старовинний годинник, згорнуті папери, з якими імператор працював перед тим, як до нього прийшов Давид)

Номер слайду 25

«Портрет Наполеона в робочому кабінеті» (1812)Звідки видно, що Наполеон працював з паперами цілу ніч?( У підсвічнику догорає свічка)Тут Наполеон вже не молодий, втомлений від колишніх боїв чоловік.

Номер слайду 26

Живопис романтизму пов'язують з Великою французькою революцією XVIII ст. Він виник як реакція загального піднесення з приводу її початку і як глибоке розчарування внаслідок її поразки. Засоби виразності романтиків: колорит, освітлення, увага до деталей, емоційність мазка, фактури, символів

Номер слайду 27

Французька школа живопису романтизму — найбільш послідовна і прогресивна. Її визнаний глава — Ежен Делакруа. Заслуги школи: впровадження вільної динамічної композиції та яскравого насиченого колориту. Французькі художники зображували героїчних людей, які протистояли природним чи соціальним стихіям.

Номер слайду 28

Ежен Делакруа. Автопортрет, 1837 Лідер романтизму в образотворчому мистецтві Ежен Делакруа (1798—1863) звертався до історичних сюжетів. Він зображував народ, який бореться за свою Батьківщину.

Номер слайду 29

«Різанина на Хіосі», 1824 Ця картина є відгуком художника на події героїчної боротьби Греції проти турецького нашестя.

Номер слайду 30

Картина присвячена боротьбі грецького народу проти Османського імперії. - Що уособлює молода прекрасна жінка?(Живе втілення Греції на руїнах Міссолонгі) Тоді більшість мешканців міста вирішили добровільно здати ворогові місто, аби уникнути голоду й епідемій. Це заклик матері до синів помститися за зганьблену Батьківщину.«Греція на руїнах Міссолонгі», 1826

Номер слайду 31

«Ладья Данте», 1822 Картина написана на сюжет з «Божественної комедії». Данте і Вергілій у човні перепливають річку Стікс, яка тече в підземний світ. Човен наближається до п'ятого кола пекла. Грішники чіпляються за барку, вона ось-ось перекинеться. Образ човна вважається символічним образом церкви. Грішники чіпляються за борт човна в надії на порятунок.

Номер слайду 32

Ежен Делакруа.«Свобода на барикадах»Визначте жанр картини?(Батальний, історичний)

Номер слайду 33

Присвячено боротьбі за свободу і незалежність Франції. У напівоголеній жінці проглядаються риси античної скульптури: пропорції обличчя і тіла. - У чому виражено рухливість постаті жінки?(Складки одягу, що розвіваються на вітру, поворот тіла, піднята рука, прапор майорить на вітру)

Номер слайду 34

Образ доповнюються ковпаком якобінців (членів політичного революційного руху), рушницею, багнетом і прапором Франції. Дівчина закликає йти вперед, навіть якщо шлях перекривають тіла загіблих. Проаналізуйте, хто оточує жіночу фігуру?(Студент, хлопчик, робітник)

Номер слайду 35

Свобода. Образ свободи, як припускають сучасники, був узятий з легендарної прачки Анни-Шарлотти, що вийшла на барикади після загибелі свого брата і знищила дев'ятьох швейцарських гвардійців.

Номер слайду 36

Передбачуваний автопортрет Цю фігуру у високому головному уборі довго вважали автопортретом художника, однак зараз її відносять з Етьєном Араго, фанатичним республіканцем. Під час липневих подій Араго постачав повстанцям зброю. На полотні Делакруа цей персонаж відображає участь буржуазії в революції.

Номер слайду 37

Мертвий брат. Зображення полеглого, на думку фахівців, ідентифікується як загиблий брат Анни-Шарлотти, що стала прообразом Свободи. Мушкет, який Свобода тримає в руці, міг бути його зброєю.

Номер слайду 38

Робітник. Фігура, що розмахує клинком, символізує робочий клас Парижа, який зіграв провідну роль у повстанні.

Номер слайду 39

Вуличний хлопчисько. У битві бере участь і вуличний хлопчисько. - Чий жест повторює його піднята вгору рука з пістолетом?(Повторює жест Свободи)

Номер слайду 40

Е. Делакруа. «Покарання Івана Мазепи на коні»

Номер слайду 41

Е. Делакруа. «Покарання Івана Мазепи на коні»Мазепа завів таємний зв'язок з однією пані, але чоловік останньої, помітивши це, наказав схопити Мазепу, роздягнути його догола, посадити на власного коні без сідла — потилицею до голови коні, зв'язати йому руки назад, а ноги підв'язати мотузками під чрево коня, а потім велів коня налякати. Кінь проскакав близько двох миль по кущах і заростях до Мазепина двору, де його, обдертого і змочаленого, нарешті відв'язали слуги.

Номер слайду 42

Е. Делакруа.«Портрет Фредеріка Шопена»Майстер дружнив з композитором. Він почав писати портрет за власним бажанням. Композитор ніколи не позував майстру, робота повинна була стати сюрпризом. Однак, закінчений портрет не був. Як стверджував сам художник, його покинуло натхнення і писати друга з «холодним серцем» майстер просто не міг.

Номер слайду 43

Е. Делакруа.«Портрет Жорж Санд»Задумом художника було об'єднання двох великих майстрів на одному полотні: Санд слухає Шопена. Він писав їх портрети по пам'яті. Задум не здійснився. У якийсь момент натхнення покинуло його і робота залишилася незакінченою. Перед нами ніжна дама. Автор використовує темні фарби, які змушують глядача вдивлятися в деталі. Якщо особа моделі лише позначено, то руки виписані досить добре. Для художника саме руки письменниці були важливим способом висловити її творчу натуру.

Номер слайду 44

Гюстав Курбе (1819-1877)З його ім'ям пов'язують затвердження реалізму у французькому живописі. Приїхавши в Париж для продовження освіти, він повідомив своїм рідним, що має намір стати художником. Жив у мансарді, їв один раз на день, безперервно працював.

Номер слайду 45

Гюстав Курбе (1819-1877)Свою позицію незалежного художника Курбе підтвердив під час Всесвітньої виставки в 1855 р. Журі відхилило кращі його роботи. Тоді непокірний художник зухвало побудував на свої кошти поряд з офіційною виставкою «Павільйон реалізму», де виставив 44 свої роботи! У «декларації реалізму», яка додавалася в каталозі виставки, Курбе роз'яснив ставлення нового напрямку до традиції: «Знати, щоб могти... Бути в змозі висловити звичаї, ідеї, дух епохи відповідно до власної оцінки... — така моя задача».

Номер слайду 46

«Похорон в Орнані»Зображено близько 50 фігур в натуральну величину. Сюжет, взятий із повсякденного життя французької провінції. Тут можна бачити мера, нотаріуса, кюре, весь церковний притч, сусідів, друзів, родичів автора. На Паризькому салоні 1851 р. більшість вважали, що звичайні сільські похорони негідні такого великого полотна. Багато знущалися над картиною.

Номер слайду 47

«Похорон в Орнані»Всі місцеві жителі вважали за честь фігурувати на картині.«Я думав обійтися без двох півчих, — згадував Курбе, — але це не пройшло... Вони казали, що не зробили мені нічого поганого, довелося писати і півчих». Курбе акцентував увагу на процесі похорону людини, а не на її діяннях або на посмертній долі її душі, як це робилося раніше. При цьому особистість покійного тут залишається анонімною.

Номер слайду 48

«Дробильники каменів»

Номер слайду 49

«Дробильники каменів»В основу знищеного у 1945 році полотна «Дробильники каменів» ліг епізод, побачений художником біля Орнану. «Я їхав на нашому візку в замок Сен-Дені, - писав Курбе, - і зупинився, побачивши двох чоловіків - втілення голоду, убозтва, злиднів. Я відразу ж осмислив, що вони і є сюжет нової картини. Я запросив до себе обох в майстерню». Нажаль! Ось так багато хто починає і кінчає своє життя». Ця картина стала першим соціальним твором у французькому живописі.

Номер слайду 50

«Дробильники каменів»Опишіть молодого каменотеса.(Тягне кошик зі щебенем. Одяг благенький)Опишіть старого, семидесятирічного каменотеса.(Зігнувся над роботою, молот піднято вгору, шкіра засмагла, на голові солом'яний капелюх, штани всі в латках, порвані блакитні шкарпетки, з лопнувших знизу сабо стирчать п'яти)

Номер слайду 51

«Поранений чоловік»У 1854 році після любовного розриву, Курбе відновив свою роботу над картиною і замінив жінку мечем, додавши криваву пляму в районі серця. Меч лежить зліва і вказує на дуель, яка пішла не так, він очікувалось. Один із багатьох автопортретів Курбе. Був написаний у 1844 році і спочатку являв сплячого молодого художника та жінку, що спирається на його плече.

Номер слайду 52

Творче завдання. Письмова характеристика твору французького художника за планом: Автор, назва твору. Стиль, жанр, техніка виконання. Композиція (у вигляді геометричної фігури, симетрична, асиметрична тощо). Характеристика колірної гами. Сюжет. Описати діалог героїв картини.

Номер слайду 53

Оноре Домьє.«Вагон третього класу»

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Едуардівна Лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Токарчук Оксана Йосипівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Мошкіна Людмила Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
До підручника
Мистецтво 9 клас (Масол Л.М.)
Додано
22 грудня 2019
Переглядів
12111
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку