Презентація "Компетентнісні задачі на уроках інформатики як ефективний засіб формування інформативної компетентності учнів"

Про матеріал
Виступ на засідання методичної студії вчителів інформатики на тему "Компетентнісні задачі на уроках інформатики як ефективний засіб формування інформативної компетентності учнів"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Компетентнісні задачі на уроках інформатики як ефективний засіб формування інформативної компетентності учнів

Номер слайду 2

Завдання школи - навчити жити. Ми повинні виховати Людину, здатну створити своє особисте життя. П. Блонський

Номер слайду 3

Нагадаємо, що означає поняття «компетéнтність». Це проінформованість, обізнаність, авторитетність. У перекладі з латинської  (competentia)  компетентність означає коло питань, у яких людина добре обізнана, має знання та досвід. Компетентність також визначається як набута у процесі навчання інтегрована здатність особистості, яка складається із знань, досвіду, цінностей і ставлення, що можуть цілісно реалізовуватися на практиці.

Номер слайду 4

Формування інформатичних компетентностей в учнів передбачає:

Номер слайду 5

До інформатичних компетентностей включаються такі складові : Здатність шукати, збирати, створювати, організовувати електронні дані, систематизувати отримані дані й поняття, уміння відрізняти суб’єктивне від об’єктивного, реальне від віртуального;Використовувати потрібні засоби (презентації, графіки, діаграми, карти знань) для комплексного розуміння і подання отриманих даних;Шукати і знаходити потрібні веб-сайти і використовувати Інтернет-сервіси такі, як форуми й е-пошту, і сервіси, які базуються на технологіях Веб 2.0 Використовувати інформаційні технології для критичного осмислення того, що відбувається, інноваційної діяльності в різних контекстах в школі і в побуті.

Номер слайду 6

Етапи розв'язування компетентнісних задач. ВизначенняІнтеграція. Управління Пошук. Оцінка. Створення. Передавання

Номер слайду 7

Основні шляхи впровадження компетентнісних завдань та задач:на уроці, як наскрізне завдання упродовж серії уроків;як урок узагальнення та систематизації знань; як комплексне практичне завдання для домашнього виконання з поточним поурочним обговоренням та консультуванням з боку вчителя.

Номер слайду 8

Приклади задач4 клас Розділ 1 «Графіка»Завдання: Танцювальний гурт «Вжик» із твого рідного міста (села) виграв у телешоу «Україна має талант». Їм запропонували обрати для виступів три будь-яких міста України. Допоможи гурту визначити міста, спланувати час для подорожі та виступів, визначити найкоротший маршрут. Знайди відстань між кожною парою міст у маршруті та час на подорож автомобілем за допомогою інтернет-сервісів. Заповни таблицю                Сплануй подорож. Заповни таблицю. Поясни свої міркування. Назва міста та час виїзду. Назва міста та час прибуття. Час початку концерту      

Номер слайду 9

Склади розповідь про одну з тварин. Розділ 5 «Текст» Завдання: Ти познайомився в Інтернеті з однолітком, який живе у південній країні, де він ніколи не бачив зими. Йому цікаво, які тварини в нашій місцевості зимують. Чи можеш ти йому про це розповісти. Перевір себе. Заповни таблицю. Кабан, шпак, козуля, їжак, вовк, ведмідь, лось, ластівка, борсук, лисиця, соловей, снігур, лелека.

Номер слайду 10

Приклад комплексного компетентісного завдання з інформатики для 5 класу Розділ 1. Інформаційні процеси та системи Завдання. Бабуся п`ятикласниці Оленки вирішила придбати комп`ютер та навчитись працювати з ним. Допоможи їй це зробити.

Номер слайду 11

Приклади підзадач-ситуацій. Бабуся в магазині техніки побачила різні пристрої, хоче визначити, які бувають комп’ютери та який їй обрати. Допоможи їй розібратися, які з пристроїв є комп’ютерами та як вони називаються. Ситуація 1 Ситуація 2 Бабуся вирішила обрати стаціонарний комп’ютер, але не знає, які пристрої введення та виведення їй будуть необхідні для роботи. Вона планує зберігати на комп’ютері улюблені рецепти, переглядати фотографії та відео, слухати аудіокниги, спілкуватися зі своїми близькими і не збирається грати в комп’ютерні ігри. Допоможи їй обрати необхідні пристрої введення та виведення.

Номер слайду 12

Ситуація 3 Після придбання комп’ютера бабуся увімкнула його і побачила різні об’єкти на Робочому столі. Оленка пояснила їй, що на комп’ютерах встановлено багато програм. Без програм на комп’ютері нічого зробити не можна і для завантаження потрібної програми можна використати Головне меню або значки програм на Робочому столі. Бабуся хоче скористатися калькулятором для розрахунків вартості покупок. Допоможи їй. Ситуація 4 Оленка створила на Робочому столі комп’ютера бабусі папку Фотографії, у якій у різних папках збережені її фотографії з Першого дзвоника, Нового року та Дня народження. Допоможи бабусі навчитися переглядати вміст папок, що містять фотографії.

Номер слайду 13

Бабуся довго шукає на клавіатурі потрібні букви та цифри, коли набирає текст. Порадь їй, як навчитися швидко вводити символи з клавіатури. Ситуація 5

Номер слайду 14

Приклади завдань для деталізації 3 ситуації 2. Пронумеруй дії так. Щоб отримати алгоритм завантаження прогарами Калькулятор.

Номер слайду 15

3. Завантажити програму Калькулятор.4. З`єднай лініями назви елементів вікна програми Калькулятор та їж зображенння

Номер слайду 16

7 клас Розділ 1 «Служби Інтернету»Задача «Обережно смайлики»: Бабуся одного з семикласників почала активно використовувати електронну пошту для спілкування зі своєю великою ріднею. Вона знає, що для передавання емоцій при електронному спілкуванні використовують смайлики. Але бабуся має сумніви у тому, що використання того чи іншого смайлика буде правильно сприйнято адресатом. Створи презентацію для створення призначення смайликів: до кожного з них потрібно додати власне фото та сформувати відповідні поради щодо їх використання в діловому і дружньому спілкуванні.

Номер слайду 17

7 клас Розділ 2 «Опрацювання табличних даних» Задача: «Батьківський комітет планує на канікулах зробити ремонт класної кімнати, під час якого слід пофарбувати стелю білою фарбою, стіни класної кімнати — фарбою рожевого кольору та двері — фарбою білого кольору. Батькам потрібна допомога у визначенні кількості фарби кожного кольору, що необхідно придбати для ремонту». Ситуація 1. Аналіз умови завдання. Для розв’язування поставленого завдання необхідно проаналізувати об’єкти, які є важливими для знаходження розв’язку, та їх частини. Також необхідно визначити, для яких об’єктів варто було б побудувати відповідні інформаційні моделі. Ситуація 2. Модель класної кімнати. Щоб визначити кількість фарби кожного кольору, що необхідно придбати для ремонту, вчитель тобі порадив побудувати інформаційну модель класної кімнати. Переконайся, що ти зможеш при цьому використовувати свої знання й уміння з шкільних предметів.

Номер слайду 18

Ситуація 3. Вибір фарби для ремонту. Витрата фарби на 1 м2 поверхні залежить від типу фарби. Допоможи обрати фарбу для фарбування стелі, стін та дверей. Ситуація 4. Визначення кількості фарби. Визнач потрібну кількість фарби для кожного об’єкта. Ситуація 5. Обґрунтування розрахунків. Ти готуєш відповіді на запитання, які можуть виникнути в батьків щодо розрахунку необхідної кількості фарби на ремонт класної кімнати.

Номер слайду 19

Наприклад, ситуація 2 даної задачі передбачає виконання завдань в зошиті та на комп’ютері, зокрема:*Познач властивості, які є суттєвими для створення моделі класної кімнати до цієї задачі. Довжина, ширина, висота класної кімнати Кількість вікон Ширина та висота кожного вікна Поверх, на якому розташована класна кімната Довжина, ширина та висота дверей Кількість парт і стільців. Колір фарби на стінах. Виміряй та запиши дані про об’єкти класної кімнати. Запиши формулу для обчислення площі стін. Враховуй, що ділянки стіни, де розташовані вікна та двері, фарбувати не слід. _________

Номер слайду 20

Наприклад: Знайди в Інтернеті відомості про те, як залежить витрата фарби від її типу. Обери тип фарби для кожного з об’єктів: стелі, стін, дверей. Визнач, якого обсягу ємності з фарбою можна придбати.

Номер слайду 21

8 клас Розділ 2 «Апаратно-програмне забезпечення комп’ютера»Завдання: Використовуючи різні джерела інформації, доведіть, що особистість Білла Гейтса виступила рушійним початком, перетворивши громіздкі обчислювальні апарати в компактні, зручні і доступні кожному комп'ютери, які оселилися в кожному будинку. Вкажіть джерела інформації і оформіть їх в електронному вигляді. Завдання «Периферійні пристрої»: На день народження вашій сестрі подарували системний блок. Тепер ваша сім’я вирішила придбати периферійні пристрої (монітор, клавіатуру, мишку, принтер, сканер, колонки, веб-камеру), але на сучасному ринку великий вибір пристроїв. Допоможіть сім’ї зробити покупку. Для цього проаналізуйте асортимент та ціни у Інтернет-магазинах. Складіть таблицю з переліком пристроїв, які б ви порекомендував придбати. Аргументуйте свій вибір. Знайдіть магазин, де можна купити пристрої за вигідною ціною. Оформіть результат роботи у вигляді прайс-листа.  

Номер слайду 22

Розділ 3 «Опрацювання текстових даних» Завдання «Казка»:  Ваш менший брат, учень п’ятого класу, отримав домашнє завдання підготувати картку порівняння казки «Ріпка» в українській та російській інтерпретації. Оскільки вашому братові потрібна допомога, він звернувся до вас. Знайдіть зміст казки, використавши друковані чи електронні джерела. Створіть картку альбомної орієнтації, розмістивши на ній обидва варіанти у два стовпці. Відформатуйте текст за своїм смаком. Використайте для оформлення ефект буквиці, обрамлення. Додайте ілюстрацію до казки.

Номер слайду 23

Завдання «Платіж»: Вашим батькам терміново потрібно внести кошти за платіжкою. Для економії часу доцільно до філіалу Ощадбанку прийти з готовим платіжним документом, тому вони звертаються до вас по допомогу створити документ у домашніх умовах. Засобами текстового редактора створіть електронний бланк квитанції.

Номер слайду 24

Розділ 8 «Розв’язування компетентнісних задач» Задача: Фермер, вивчивши попит на ягідні культури у своєму регіоні, планує 70 % своєї земельної ділянки площею 2 га відвести під вирощування полуниці. Для цього він збирається звернутися до керівництва банку із листом про надання йому відповідного кредиту.

Номер слайду 25

1. Розсаду фермер планує закупити в інтернет-магазині «Дім і сад» із розрахунку 40-60 тис. кущів на 1 га. Розрахуйте кількість кущів певного сорту полуниці.2. Розрахуйте потрібну суму на закупку розсади за умови, що за першу сотню кущів покупець платить повну вартість, за кожну наступну сотню вартість зменшується на 1% від попередньої вартості.3. Вказати, які дані для розв'язання задачі вам потрібно знайти. 4. Вказати URL-адреси використаних пошукових служб. 5. Вказати ключові слова для пошуку потрібних відомостей. 6. Вказати URL-адреси сайтів, на яких знайшли необхідні дані. 7. Оберіть середовище для виконання завдання: табличний процесор чи середовище програмування.8. Створіть лист для отримання фермером кредиту від банку, у якому подайте потрібні дані, висновки та аргументуйте їх. Додайте у текст листа зображення вибраного сорту полуниці.9. На електронну адресу вчителя надішліть розв'язок завдання: текстовий документ; архів електронної таблиці чи проекту, розробленого середовищі програмування.

Номер слайду 26

Задача: Тетянка звернулася до вас за допомогою. Дівчинка хоче запросити на свій день народження 9 друзів у дитяче кафе. Потрібно: 1) створити запрошення на свято; 2) обрати сценарій свята; 3) створити вітальний відеофайл; 4) скласти меню; 5) обчислити вартість проведення свята.

Номер слайду 27

9 клас Розділ 3 «Комп’ютерні презентації» Завдання «Комп’ютерна залежність»: Вам відомо, що у вашому класі є учні, які багато часу проводять за комп’ютером. Ви вирішили розповісти їм про комп’ютерну залежність. Для цього вам необхідно створити інформаційну презентацію, яка буде містити довідкову інформацію,  картинки, схеми, діаграми та тест «Комп’ютерна залежність». Завдання «Подорож»: Учні 9 класу збираються у період навчально-виробничої практики поїхати на одноденну екскурсію в один з обласних центрів України. Мета екскурсії - ознайомитися з історичними пам’ятками, пов’язаними з подіями, що вивчались у курсі історії України у 8 класі. Щоб вибрати місто для поїздки, домовилися з’ясувати, які пам’ятки вивченого періоду історії України можна побачити в кожному місті, та розробити маршрути пішохідних екскурсій. Маршрут може бути доповнений відвідуванням пам’яток, пов’язаних з визначними особистостями, які відомі з курсу історії України або української літератури. Кожен учень класу збирає відомості про одне з міст. Після обговорення в класі знайдених відомостей буде обрано місто для проведення екскурсії. Для цього вам необхідно створити презентацію, яка буде містити довідкову інформацію,  картинки, план екскурсії, розрахунки вартості проїзду.

Номер слайду 28

Розділ 6 «Табличні величини та алгоритми їх опрацювання» Завдання «Прайс-лист»: Проаналізуй асортимент та ціни Інтернет магазинів. Склади перелік обладнання, яке ти б хотів продавати в своїй фірмі. Використовуючи ресурси Інтернету, знайди сайти в Україні з продажу обладнання за вигідною для тебе ціною. Оформи результат роботи у вигляді прайс-листа. Розроби таку форму таблиці, з якої було б видно, який ти отримаєш прибуток від продажу того чи іншого обладнання.

Номер слайду 29

Розділ 7 «Компютерні публікації»Завдання «Візитка». Ваші батьки звернулися до вас із проханням створити для них макети візитки. Опрацюйте самостійно матеріал, присвячений видам, вимогам до оформлення візитки. Знаючи рід занять, власні атрибути батька та матері, створіть засобами текстового редактора макети візиток. Розмір візитки — 90×50 мм. Розмістіть потрібну кількість копій на аркуші документа.

Номер слайду 30

Завдання Реклама. Створіть рекламну презентацію, присвячену відкриттю фірми «Ескорд», що продаватиме автомобілі, яка транслюватиметься на моніторі в центрі міста. У презентації передбачити обов’язково:1. наявність титульного слайда;2. перелік послуг фірми, оформлених у вигляді маркірованого списку;3. фотографії автомобілів, які є в продажу;4. слайд з реквізитами фірми (реквізити написані на машині, що повільно рухається дорогою зліва направо, машину зобразити засобами автофігур);5. дизайн слайдів єдиний;6. зміна слайдів з анімацією;7. презентація відтворюється автоматично;8. тривалість презентації становить 90 секунд.

Номер слайду 31

У наше професійне свято - День вчителя - хочеться побажати, щоб всі ваші учні - сьогоднішні і колишні, розуміли, наскільки важлива ваша роль в їхньому успіху і кар'єрі. Щоб ваші школярі не просто слухняно виконували домашні завдання, а виконували їх тому, що їм дуже хочеться знати ваш предмет. Щоб ви відчували гордість за своїх учнів. Ще бажаю Вам акуратних зошитів, доглянутих класів, ненудних уроків, розуміння колег, поменше перевірок, побільше посмішок і квітів. Нехай робота не приносить вам втоми. Будьте мудрим і справедливим, і нехай ваш вчительський талант зможе реалізуватися повною мірою. Хороших, добрих, творчих вам учнів!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Пшенична Олена Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Бондар Лариса Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Котьо Федір
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Інформатика, Інші матеріали
Додано
22 травня 2019
Переглядів
8051
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку