План 1. Поняття мас-медіа(медіа). Роль інформації та медіа в сучасному світі. Мас-медіа, комунікація, аудиторія, медіа текст. 2. Різновиди медіа (книга, преса, фото, радіо, кіно, телебачення, Інтернет, мобільний зв’язок) та їхній розвиток. Реклама. Вплив мас-медіа на формування громадської думки та власної позиції людини.
Комунікація – взаємодія між людьми за допомогою вербального або невербального спілкування, обмін інформацією. Під комунікацією розуміють ще і конструктивне спілкування, яке призводить людей до висновків, що змінює їхнє життя на краще. Спілкування – складний процес взаємодії між людьми, що полягає в обміні інформацією, а також у сприйнятті і розумінні партнерами один одного.
Мас-медіа – засоби одночасної передачі інформації групі людей, тобто канали масової інформації (радіо, телебачення, преса, кіно, фотографія, відео, мультимедійні комп’ютерні системи, Інтернет тощо); технічні засоби створення, запису, копіювання, тиражування, зберігання, поширення, сприйняття інформації та обміну її між автором медіатексту й масовою аудиторією.
ЗМІ – це абревіатура від колишнього «засоби масової інформації та пропаганди», які характерні для тоталітарного чи авторитарного режимів, фінансуються бюджетними грошима й забезпечують насадження відповідної ідеології керівної партії чи лідера. Такі засоби не мають зворотного зв’язку між аудиторією та редакціями щодо публікацій та ефірів.
Інформація – будь-які відомості, створенні людиною для передачі в часі та/чи просторі. Прийом, обмін та використання інформації становить інформаційний процес. Інформація, яку ми засвоїли й використовуємо, стає знаннями.Інформація з обмеженим доступом – та, що становить державну таємницю, оголошення якої наносить шкоду державі, суспільству або окремій особі. Інформація сприяє взаємодії різних груп людей, тому інформаційна взаємодія виступає найважливішою формою соціальної взаємодії. Можна сказати, що зараз увесь світ залучений в єдину інформаційну систему, яка фактично працює в режимі реального часу.
Найдревнішим способом відтворення текстів з використанням фарби є ксилографія – друкування з дерев'яної дошки, на якій було вигравійовано текст. Такі ксилографічні відбитки вперше були виготовлені у 8 ст. н. е. в Китаї (713–741), Кореї (704–751) та Японії (764–770). Першим точно датованим друкованим текстом є китайська ксилографічна копія буддійської Алмазної сутри, надрукованої 868 р. У Європі ксилографічні книги вперше з'явилися лише в першій половині 15 ст. Найдавніший витвір цього мистецтва (Біблія бідних), що дійшов до нас, має вказану дату друкування – 1423 р. Батьком українського друкарства вважають Івана Федорова. У 1574 році він друкує «Апостол», який вважається першою українською друкованою книгою в Україні.
Реклама – спеціальна інформація про осіб чи продукцію, що розповсюджується в будь-якій формі та в будь-який спосіб з метою прямого чи опосередкованого одержання прибутку, або звернення уваги на соціальні проблеми. Залежно від джерела реклама може мати різні форми: усну, письмову, аудіовізуальну, графічну. Реклама існує у вигляді рекламного повідомлення, ролика чи замовного фільму. Реклама є системою заходів цілеспрямованого впливу на споживачів, що формує та регулює рух товару на ринку.