Мета: удосконалювати навички виразного читання, вміння інтонувати речення, аналізувати прочитане, давати характеристику головним героям; учити розповідати про враження зі свого досвіду; створити у класі атмосферу ефективної взаємодії, формувати уявлення дитини про базові емоції і почуття та пізнавальні інтереси учнів; виховувати дружелюбність, наполегливість. Обладнання: стікери,кольорові олівці та листочки, ватман, вирізки з журналів, клей, ілюстрації до казки, музичний фон, м’ячик, плакат “ Наші правила”, капелюхи Едварда де Боно.
Вправа «Ритуал привітання»Вчитель пропонує дітям назвати кожному своє ім’я та висловитися про свій нинішній стан (настрій, самопочуття). При цьому, слова учасника має супроводжувати якийсь чудернацький рух із якимсь невеличким предметом (це може бути іграшка, маркер, м’яч – будь-що, що запропонує вчитель). Вчитель передає обраний предмет одному з дітей, який і розпочинає вправу. А далі - всі по колу. Після того, як іграшка пройшла коло, вчитель може подякувати всім за активну участь та винахідливість. Клацаєш 2 рази і вставляєш сюди картинку і регулюєш її мишкою щоб не вилазила за межі
Рефлексія минулого заняття. Обговорення домашнього завдання. Повторення правил поведінки під час заняття (плакат з правилами залишений на стіні в класі, цими правилами діти можуть користуватися і на інших уроках ). Вчитель розподіляє правила між усіма учасниками. Для цього можуть бути утворені і пари, і «трійки», в залежності від кількості напрацьованих правил. Вчитель пропонує учасникам протягом 2 хвилин пригадати улюблену мелодію і за її допомогою проспівати отримані правила. Кожен виступ бажано супроводжувати оплами дітей-глядачів. Які ваші враження від нашої гри? Який у вас настрій? Про що ми говорили на минулому уроці? Який настрій найчастіше був у вас на минулому тижні?
Вправа на визначення емоційних станів. Робота з ілюстраціями до тексту. Дітям пропонується розглянути ілюстрацію до казки “Зайчикова хатинка” .( Герої твору зображені на картинці мають різні емоційні стани і знаходяться в різних життєвих ситуаціях). Алгоритм роботи над картиною: -Розглянути ілюстрацію ; -Описати ситуацію в якій знаходяться герої (емоційна ситуація, життєві обставини, загальна обстановка); -Аналіз відчуттів які переживають тварини (Заєць та Собачки) зображена на картині; -Обрати потрібну піктограму емоцію (вибір обґрунтовується).
Візьми і передай! Діти сидять на стільцях, розставлених по колу, і передають один одному який-небудь уявний предмет. (Наприклад який би заспокоїв Зайчика, або за допомогою якого вони б допомогли бідоласі). З боку, дивлячись на руки дітей, повинно скластися враження, що вони діють з реальними предметами. Музичний супровід: українська народна пісня.
Фізкультпауза Психом’язове тренування з фіксацією уваги на диханні Сонечко і хмаринка (на напругу і розслаблення м’язів тулуба). Виконуємо разом Сонце зайшло за хмаринку, стало прохолодно – стиснутися в грудку, щоб зігрітися (затримати дихання). Сонце вийшло з-за хмаринки, жарко – розслабитися – розморило на сонці (на видиху).
Творча робота над казкою. Лялькова вистава1. Підготуйте і розіграйте виставу за казкою.2. Поміркуйте, які рухи,вирази обличчя, маски чи деталі одягу допоможуть вам передати настрій і характер персонажів казки.3. У якій послідовності Зайчик зустрічався з тваринками?Вправа “ Біном фантазій”- Дайте деякі поради Зайцю, аби з ним більше не траплялася така біда.- Які поради ви можете дати, аби бути хоробрими?
Творче завдання. Створення «Колажу дружби і єднання». Для створення колажу необхідно дібрати різні тематичні вирізки з журналів і написи: дружба, єднання, радість спілкування, суспільна робота, допомога, підтримка, взаємодопомога, загальна справа, захист, розуміння, гармонія, співробітництво, згуртованість тощо. Діти добирають і вирізають малюнки, які на їх думку пояснюють перелік запропонованих слів. Всі вирізані матеріали діти приклеюють на ватман. Після виконання цього завдання діти презентують свою роботу (розказують як вони працювали, хто що робив, хто за яку роботу відповідав, як вони разом працювали і який результат їх праці).