18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Презентація + конспект уроку в описі

Про матеріал

Тема: Історія – як навчальний предмет.

Мета: розкрити суть поняття «історія» як окремої науки, яка вивчає події минулого; пояснити, що вивчає історія України, а що – всесвітня історія; ознайомити учнів з постаттями відомих істориків; розвивати вміння на основі тексту стисло розповідати про історичну постать; навчити учнів орієнтуватися в підручнику історії; розкрити зміст понять «історія», «історична подія», «історія України», «всесвітня історія»; сприяти формуванню глибокої зацікавленості учнів у вивченні минувшини.

Тип уроку: вступний.

Обладнання: підручник «Історія України» (Пометун, Костюк, Малієнко) 5 клас; сучасна адміністративно-політична карта України, портрети українських учених-істориків.

Поняття: історія, історія України, всесвітня історія, історики.

Хід уроку:

І. Організаційний момент

ІІ . Мотивація навчальної діяльності

Прочитайте ребус.

І 100 рія

IІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Введення до предмету історія.

Вчитель.

В 5 класі ми починаємо вивчати новий для вас предмет – історія України(Вступ до історії). Давайте звернимо увагу на підручник.

Бесіда:

1. Прочитайте назву підручника.

2. Як називається предмет, який будемо вивчати?

3. Розгляньте ілюстрації на обкладинці. Як ви вважаєте, про що ми можемо по них дізнатися?

Вчитель.

Новий предмет дозволить нам сформувати уявлення про історію як сферу людських знань та науку, що має свій предмет вивчення й методи дослідження. Ви дізнаєтеся про найважливіші події нашої держави.

Найкраще нам в цьому допоможе підручник. Давайте ознайомимося як складений наш підручник. Матеріал всього підручника складений з 3 розділів. Кожний розділ поділений на параграфи. В свою чергу вони поділені на пукти. Також є і практичні завдання.

Нам допоможуть яскравіше уявити історію ілюстрації, документи, карти та додатковий матеріал, який міститься в книзі.

Робота з підручником – ст.4

Завдання: розглянути умовні позначення, використанні в параграфах.

2. Історія – наука про минуле людства.

«Мозковий штурм».

1. Що, на вашу, думку, означає слово «історія»?

2. Наведіть словосполучення або речення де є слово «історія».

Вчитель.

Кожен день з нами відбуваються різні події. Скільки всього з нами відбувається лише за один день. І це вже минувшина. Факти, які відбувалися сьогодні, називаються сьогоденням, або сучасністю.

Минула година, вчорашній день, минулий тиждень, рік – це вже історія. Те, що відбулося в минулому, називають історією.

Робота над формування поняття «історія».

Історія — самостійна наука. Наука про минуле людства. Слово «історія» з грецької означає «дослідження», «повідомлення», «оповідь про події».

Історія відповідає на запитання: Де? Коли? Як жили? Що робили люди?

Учених, які досліджують минуле називають істориками. Їхня праця є цікавою і в одночас дуже складною. Вона має велике значення для всіх нас.

Є такий вислів: ми повинні знати минуле для того, щоб зрозуміти сучасне й не помилитися в майбутньому. Історія не закінчиться доти, поки на нашій планеті існує людство. Кожен із нас своїми вчинками й діями продовжує її. Тому саме від нас залежить, якою буде історія нашої Батьківщини.

3. Історія України та всесвітня історія.

Вчитель.

Історія України – наука, що вивчає події, пов'язані з розвитком людського суспільства на українських землях, відповідно до послідовності, у якій вони відбулися.

Увага на сучасну адміністративно-політичну карту України.

Завдання:

1. Покажіть територію нашої держави.

2. назвіть її столицю.

3. Річку, на березі якої розташувалася наша столиця.

4. Покажіть де ми живемо.

Вчитель.

Наша планета – це місце, де живуть багато різних народів. Кожний з них мають свою історія-минувшину.

Історію всіх народів світу називають всесвітньою історією.

Український народ є частиною нашої планети. Тому історія України є складовою частиною всесвітньої історії.

Робота зі схемою.

Робота з додатковим матеріалом.

Бесіда:

1. Коли зявилися перші давні люди на українських землях?

2. Де були знайдені перші залишки давніх людей?

3. Опишіть життя давніх людей.

4. Коли почали виготовляти перші знаряддя праці?

4. Видатні українські історики.

Вчитель.

Давайте ще раз звернимося до нашого підручника. Він створений на основі досліджень істориків. Це є дуже кропіткою і тривалою роботою.

Пропоную вам попрацювати з підручником та ознайомитися з видатними істориками.

Робота з підручником – ст. 8-9.

Завдання:

Прочитати запропоновані сторінки і виписати до зошита імена учених-істориків та те, що вони досліджують.

IV. Закріплення нових знань і навичок учнів.

1. Заповнити пропуски в схемі.


2. Підручник ст. 10.

V. Підсумки уроку.

Заключне слово вчителя.

Оцінки.

VI. Домашнє завдання.

Опрацювати матеріал підручника параграф 1.

Письмово в зошиті зав. 1.

ppt
Додано
6 липня 2018
Переглядів
529
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку