Мета: створити психолого-педагогічні умови для розвитку мотивації – показника розвитку мотивації майбутнього вихователя до казко творчості. Необхідний час: в залежності від педагогічної ситуації.
Тренінгова вправа
«Мотивація самостійного творчого пошуку»
Мета: створити психолого-педагогічні умови для розвитку мотивації
– показника розвитку мотивації майбутнього вихователя до казко творчості
Необхідний час: в залежності від педагогічної ситуації.
Матеріали: папір, олівець чи ручка, дошка, крейда.
Вироблення та прийняття правил роботи.
Орієнтовні правила: кожен із учасників висловлює власну думку,
наводить приклади із власного досвіду.
Очікування учасників: на папері учасники пишуть свої очікування
від тренінгу, зачитують і прикріпляють на плакаті або очікування
Тест-анкета «Самооцінка здатності до самоосвіти і саморозвитку особистості» (О. П. Сергеєнкова)
Методика дозволяє здобути точні уявлення не лише про рівень
здібностей майбутніх педагогів до самоосвіти й саморозвитку, а й
включає принципи й правила саморозвитку, порядок розробки програми саморозвитку. Можливості саморозвитку особистості, ефективність цього процесу багато в чому залежать від того, на які принципи і правила: спирається людина на них у своїй життєдіяльності; у процесі праці
і безперервного самовдосконалення виробляє їх сама для себе, що носять універсальний характер, мають загальнолюдську цінність.
Інструкція: «Уважно ознайомтеся з питаннями тесту-анкети. Виберіть один із запропонованих варіантів відповіді: «ні», «частково,
періодично», «так». Визначте кількість балів за кожну відповідь, відповідно до ціни обраного варіанта: «ні» — 1 бал; «частково, періодично» — 2 бали; «так» — 3 бали. Додайте набрану вами кількість балів за усі відповіді і співвіднесіть цю суму балів зі шкалою визначення рівнів розвитку здібностей до самоосвіти і саморозвитку».
1. Чи читали ви і чи знаєте щось про принципи, методи, правила
самоосвіти, самовиховання, саморозвитку особистості?
2. Чи маєте ви серйозні і глибокі прагнення до самоосвіти, самовиховання, саморозвитку своїх особистісних якостей, здібностей?
3. Чи відмічають ваші друзі, знайомі ваші успіхи в самоосвіті,
самовихованні, саморозвитку?
4. Чи відчуваєте ви прагнення глибше пізнати себе, свої творчі
здібності?
5. Чи маєте ви свій ідеал і чи спонукає він вас до самоосвіти,
самовиховання, саморозвитку?
6. Чи часто ви задумуєтесь про причини своїх промахів, невдач?
7. Чи здатні ви до швидкого самостійного оволодіння новими
видами діяльності, наприклад, до самостійного вивчення проблем?
8. Чи здатні ви і далі вирішувати складне завдання, якщо перші дві
години не дали очікуваних результатів?
9. Чи ведете ви щоденник, де записуєте свої ідеї, плануєте своє
життя (на рік, на найближчий місяць, тиждень, день), і чи аналізуєте, що із запланованого виконати не вийшло і чому?
10. Чи ваші друзі вважають вас людиною, здатною до переборення труднощів?
11. Чи знаєте ви свої сильні і слабкі сторони?
12. Чи хвилює вас майбутнє?
13. Чи прагнете ви до того, щоб вас поважали ваші найближчі друзі, батьки?
14. Чи здатні ви керувати собою, стримувати себе у конфліктних
ситуаціях?
15. Чи здатні ви до ризику?
16. Чи прагнете ви виховувати в собі силу волі або інші якості?
17. Чи досягаєте ви того, щоб до вашої думки прислуховувались?
18. Чи вважаєте ви себе цілеспрямованою людиною?
19. Чи вважають (вважали) вас батьки людиною, яка здібна до самоосвіти, саморозвитку?
20. Чи вважають (вважали) вас людиною, яка здібна до самоосвіти, саморозвитку вчителі?
21. Чи вважають (вважали) вас людиною, яка здібна до самоосвіти, саморозвитку друзі?
Опрацювання результатів здійснюється за допомогою шкали, яка
наводиться нижче.
Шкала визначення рівнів розвитку здібностей до самоосвіти і саморозвитку
Рівень розвитку - сума балів
1-й — дуже низький -21-28
2-й — низький- 29-32
4-й — трохи нижче середнього- 37-40
5-й — середній -41-44
6-й — трохи вище за середній -45-48
7-й — вище за середній -49-52
8-й — високий -53-56
9-й — дуже високий -57-63
Отже, Ви одержали більш точні уявлення про рівень розвитку ваших здібностей до самоосвіти й саморозвитку. Не засмучуйтеся, якщо цей рівень у вас невисокий, його можна підвищити, якщо Ви готові попрацювати над собою.