Тренінгова вправа «Мотивація самостійного творчого пошуку»

Про матеріал

Мета: створити психолого-педагогічні умови для розвитку мотивації – показника розвитку мотивації майбутнього вихователя до казко творчості. Необхідний час: в залежності від педагогічної ситуації.

Перегляд файлу

 

 

Тренінгова вправа 
«Мотивація самостійного творчого пошуку»

 

Мета:  створити  психолого-педагогічні умови  для  розвитку  мотивації
  показника  розвитку  мотивації майбутнього вихователя до казко творчості

Необхідний час: в залежності від педагогічної ситуації. 

Матеріали: папір, олівець чи ручка, дошка, крейда. 

Вироблення та прийняття правил роботи. 

Орієнтовні  правила:  кожен  із  учасників  висловлює  власну  думку, 
наводить приклади із власного досвіду. 

Очікування учасників: на папері учасники пишуть свої очікування 
від  тренінгу,  зачитують  і  прикріпляють  на  плакаті  або  очікування 

  1. Принципи  успішної  організації  тренінгової  вправи:  активності 
    учасників  тренінгу;  мотивації  до  творчої  діяльності;  креативності; 
    постійного  зворотного  зв’язку;  активізації  дослідницької  позиції 
    учасників;  оптимізації  пізнавальних  процесів;  партнерського 
    Дайте відповіді на питання: 
    Назвіть найголовніші фактори, що мотивують вас до казко творчості 
    у навчальновиховному процесі. 
    Які чинники блокують Вашу казкотворчість у навчальному процесі? 
  2. Чи  існує  необхідність  майбутньому  вихователю постійно 
    перебувати у творчому пошуку? 
  3. У  Вас  особисто  сформована  позитивна  стійка  мотивація  до 
    Чи  знаєте  Ви  приклади  негативної  мотивації  до  майбутньої 
    творчої діяльності серед Ваших однокурсників? Чим вона обумовлена?  
    Мотивація  теперішнього.  Яку  роль  вона  відіграє  у  Вашій 
    підготовці як майбутнього фахівця? 

 

  1. Мотивація  майбутнього.  Яку  роль  відіграє  вона  у  Вашій 
    підготовці як майбутнього фахівця? 
  2. Існують  змістові  якості  мотивів,  пов’язані  з  характером 
    навчальної  діяльності  (усвідомленість,  самостійність,  узагальненість, 
    дієвість,  домінування  в  загальній  структурі  мотивацій,  ступінь 
    поширення на декілька навчальних предметів);  які  з них домінують у 
    Існують  динамічні  якості  мотивів,  пов’язані  з 
    психофізіологічними  особливостями  людини  (стійкість  мотиву,  його 
    сила  й  вираженість,  здатність  переключитися  з  одного  мотиву  на 
    інший,  емоційне  забарвлення  мотивів).  А  які  особливості  Ваших 
    якостей? 
    Підведення  підсумків.  Кожен  із  учасників  висловлює  думку  про 
    результативність тренінгу щодо особистих очікувань. 

 

 

 

Тест-анкета «Самооцінка здатності до самоосвіти і саморозвитку особистості» (О. П. Сергеєнкова)

Методика дозволяє здобути точні уявлення не лише про рівень
здібностей майбутніх педагогів до самоосвіти й саморозвитку, а й
включає принципи й правила саморозвитку, порядок розробки програми саморозвитку. Можливості саморозвитку особистості, ефективність цього процесу багато в чому залежать від того, на які принципи і правила: спирається людина  на них у своїй життєдіяльності; у процесі праці
і безперервного самовдосконалення виробляє їх сама для себе, що носять універсальний характер, мають загальнолюдську цінність.

Інструкція: «Уважно ознайомтеся з питаннями тесту-анкети. Виберіть один із запропонованих варіантів відповіді: «ні», «частково,
періодично», «так». Визначте кількість балів за кожну відповідь, відповідно до ціни обраного варіанта: «ні» — 1 бал; «частково, періодично» — 2 бали; «так» — 3 бали. Додайте набрану вами кількість балів  за усі відповіді і співвіднесіть цю суму балів зі шкалою визначення  рівнів розвитку здібностей до самоосвіти і саморозвитку».

1. Чи читали ви і чи знаєте щось про принципи, методи, правила
самоосвіти, самовиховання, саморозвитку особистості?

2. Чи маєте ви серйозні і глибокі прагнення до самоосвіти, самовиховання, саморозвитку своїх особистісних якостей, здібностей?

3. Чи відмічають ваші друзі, знайомі ваші успіхи в самоосвіті,
самовихованні, саморозвитку?

4. Чи відчуваєте ви прагнення глибше пізнати себе, свої творчі
здібності?

5. Чи маєте ви свій ідеал і чи спонукає він вас до самоосвіти,
самовиховання, саморозвитку?

6. Чи часто ви задумуєтесь про причини своїх промахів, невдач?
7. Чи здатні ви до швидкого самостійного оволодіння новими
видами діяльності, наприклад, до самостійного вивчення проблем?

8. Чи здатні ви і далі вирішувати складне завдання, якщо перші дві
години не дали очікуваних результатів?

9. Чи ведете ви щоденник, де записуєте свої ідеї, плануєте своє
життя (на рік, на найближчий місяць, тиждень, день), і чи аналізуєте, що із запланованого виконати не вийшло і чому?

10. Чи ваші друзі вважають вас людиною, здатною до переборення труднощів?
11. Чи знаєте ви свої сильні і слабкі сторони?

12. Чи хвилює вас майбутнє?

13. Чи прагнете ви до того, щоб вас поважали ваші найближчі друзі, батьки?

14. Чи здатні ви керувати собою, стримувати себе у конфліктних
ситуаціях?

15. Чи здатні ви до ризику?

16. Чи прагнете ви виховувати в собі силу волі або інші якості?

17. Чи досягаєте ви того, щоб до вашої думки прислуховувались?

18. Чи вважаєте ви себе цілеспрямованою людиною?

19. Чи вважають (вважали) вас батьки людиною, яка здібна до самоосвіти, саморозвитку?
20. Чи вважають (вважали) вас людиною, яка здібна до самоосвіти, саморозвитку вчителі?

21. Чи вважають (вважали) вас людиною, яка здібна до самоосвіти, саморозвитку друзі?

Опрацювання результатів здійснюється за допомогою шкали, яка
наводиться нижче.

Шкала визначення рівнів розвитку здібностей  до самоосвіти і саморозвитку
Рівень розвитку - сума балів
1-й — дуже низький -21-28
2-й — низький- 29-32
4-й — трохи нижче середнього- 37-40
5-й — середній -41-44
6-й — трохи вище за середній -45-48
7-й — вище за середній -49-52
8-й — високий -53-56
9-й — дуже високий -57-63

Отже, Ви одержали більш точні уявлення про рівень розвитку ваших здібностей до самоосвіти й саморозвитку. Не засмучуйтеся, якщо цей рівень у вас невисокий, його можна підвищити, якщо Ви готові  попрацювати над собою.

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Шух Вікторія
    Після ознайомлення з тренінговою вправою "Мотивація самостійного творчого пошуку" та прохоходження тесту "Самооцінка здатності до самоосвіти і саморозвитку особистості" я не лише здобула точні уявлення про свій рівень здібностей до самоосвіти й саморозвитку, як майбутнього вихователя, але й ознайомилася з принципами та правилами саморозвитку, порядком розробки програми саморозвиту. Цей тест визначив, що я маю високий рівень розвитку здібностей до смоосвіти і саморозвитку, але ще є до чого рости та потрібно працювати над собою. Дуже дякую за тренінг! Було цікаво та пізнвально.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Хомук Аліна
    Цей тест допоміг мені зрозуміти, де мені потрібно допрацювати, щоб мати високий рівень розвитку моїх здібностей до самоосвіти та саморозвитку. Щиро вдячна за допомогу♥️
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Цицюк Олена
    Тест допоміг мені одержати більш точні уявлення про рівень розвитку моїх здібностей до самоосвіти та саморозвитку.Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додав(-ла)
Замелюк Марія
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
21 вересня 2018
Переглядів
2235
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку