Презентація. Контроль і оцінювання навчальних досягнень учнів

Про матеріал
Контроль і оцінювання навчальних досягнень учнів. Принципи та підходи. Види контролю навчальних досягнень. Сучасні підходи до оцінювання: формувальне оцінювання, компетентнісний підхід. Цифрові інструменти для моніторингу успішності.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Контроль і оцінювання навчальних досягнень учнів. Принципи та підходи

Номер слайду 2

Види контролю навчальних досягнень. Попередній. Поточний. Періодичний. Тематичний. Підсумковий. Повторний. Самоконтроль. Взаємоконтроль

Номер слайду 3

Попередній контроль. Місце в навчальному процесі: перед вивченням нового матеріалу. Мета: виявити рівень знань, умінь, способів дій, які мають стати фундаментом для засвоєння нового матеріалу, нової теми.

Номер слайду 4

Поточний контроль. Місце в навчальному процесі: у ході вивчення, закріплення і застосування навчального матеріалу. Мета: встановити рівень розуміння і первинного оволодіння змістом поурочної теми.

Номер слайду 5

Періодичний контроль. Місце в навчальному процесі: пясля вивчення однієї або декількох тем (розділів) програми. Мета: встановити, яким обсягом знань володіють учні з тих чи інших проблем стосовно вимог програми.

Номер слайду 6

Тематичний контроль. Місце в навчальному процесі: пясля вивчення однієї теми програми. Мета: виявити рівень оволодіння системою основних, більш узагальнених знань з теми.

Номер слайду 7

Підсумковий контроль. Місце в навчальному процесі: в кінці семестру та навчального року. Мета: з’ясувати навчальний рівень досягнень кожного учня.

Номер слайду 8

Повторний контроль. Місце в навчальному процесі: в кінці семестру та навчального року. Мета: спрямований на створення умов для формування умінь та навичок.

Номер слайду 9

Принципи оцінювання знань, умінь та навичок учнів. Позитивний підхід. Оцінка орієнтується на рівень досягнень і прогрес учня, не наголошуючи на рівні його невдач. Академічна оцінка має бути позитивною або не треба ставити її взагалі. Чітке визначення результатів навчання. Визначення очікуваних результатів навчання має відповідати критеріям SMART (конкретність, можливість перевірки, досяжність, відповідність цілям і завданням, достатність часу на вивчення). Багатовимірність. Оцінюватися мають одночасно всі визначальні складники поведінкової компетентності учнів: знання і вміння їх застосовувати; емоційно - ціннісне ставлення до себе, інших людей і навколишньої дійсності; сформованість конкретних умінь і навичок здорової і безпечної поведінки; фактична поведінка в реальних життєвих ситуаціях.

Номер слайду 10

Принципи оцінювання знань, умінь та навичок учнів. Урахування індивідуальних стилів навчання. Оцінка результатів має здійснюватися з урахуванням домінантних стилів навчання учнів (візуального, слухового, тактильного), а також з урахуванням різних видів компетентностей (мовної, логічної, музичної, просторово-візуальної, кінестетичної, внутрішньо-і міжособистісної). Адекватність інструментів. Система інструментів оцінювання (методів і процедур) має відповідати навчальним завданням, об'єктам і суб'єктам оцінки, стилям навчання учнів і функціям оцінювання. Дотримання балансу суб'єктів оцінювання. Сучасна концепція оцінювання передбачає, що тільки 20 % оцінювання здійснює вчитель, 50 % — сам учень і 30 % відбувається через взаємооцінювання.

Номер слайду 11

Сучасні підходи до оцінювання:компетентнісний підхідформувальне оцінювання

Номер слайду 12

Формувальне оцінювання. У формувальному оцінюванні вчитель втрачає свою монополію на оцінювання. Інструменти оцінювання, критерії мають розроблятися учнями у співпраці з педагогом і застосуватися щодо робіт одне одного або власної роботи. Об’єктом формувального оцінювання є особистісний розвиток учнів, їхній навчальний поступ, процес здобуття навчального досвіду як основи компетентності (зокрема, опанування наскрізних умінь, визначених у Державному стандарті базової середньої освіти).

Номер слайду 13

Компетентнісний підхід. Одна з головних відмінностей компетентнісного підходу - зміни в системі оцінювання результатів навчання. Знання та вміння виступають не самі по собі, а як показники компетенцій учня, причому значимість їх неоднакова. У контексті компетентнісного підходу формувальне оцінювання відбувається постійно, на кожному уроці і під час позаурочної навчальної діяльності (проєктна діяльність, виконання домашнього завдання) у різних формах (оцінювання вчителем, взаємооцінювання, самооцінювання).

Номер слайду 14

Компетентнісний підхідІнструментарієм вимірювання та оцінювання компетенцій, крім традиційних методів контролю, є: портфоліо, контекстні завдання,педагогічні тести, проекти, кейс- вимірювачі. До контекстних відносять завдання, які зустрічаються в тій чи іншій реальній ситуації. Їх контекст забезпечують умови для застосування тарозвитку знань при вирішенні проблем, здатних виникати в реальному житті. Кейс - сукупність матеріалів, що розглядають практичні проблеми.

Номер слайду 15

Цифрові інструменти для моніторингу успішності

Номер слайду 16

1. Loop. Відмінність цього додатку від інших полягає в тому, що його мета – не просто перевірити, а супрводжувати навчальний процес. Наприкінці уроку вчитель може запропонувати зробити завдання в цій програмі і швидко відреагувати на відповіді окремих учнів.2. Google Форми. Через цей інструмент вчитель може створити різного типу завдання навіть із додаванням зображень та відео з You. Tube і подивитись відповіді в загальній електронній таблиці.3. Socrative. Онлайн-сервіс для створення і проведення тестувань в навчальних закладах на заняттях. Реєстрація для учнів не потрібна, достатньо ввести код, наданий викладачем. За допомогою опитування в режимі реального часу викладачі та студенти можуть візуалізувати дані для прийняття рішень щодо майбутнього навчання.4. Mentimeter Інструмент має безліч можливостей для створення інтерактивного контенту. Підходить до використанння як на уроках, так і на семінарах, мастер-класах та воркшопах.5. Plicker. Зручний застосунок для швидкої оцінки знань учнів прямо на уроці. Телефон потрібен лише вчителю. Для учнів вчитель робить роздруківки, які потім сканує і виводить результати.6. Flipgrid. За допомогою цього додатку ви можете оцінити учнів за допомогою відео, попросивши їх створити короткі резюме формату 3-2-1 – 3 речі, які я пам’ятаю, 2 питання, які я маю, і одна річ, яка мені здалася цікавою тощо. Flipgrid – це простий спосіб створювати та ділитися відео.

Номер слайду 17

7. IXLАдаптивна навчальна платформа для вчителів, які створюють навчальні ігри для своїх учнів. Найбільше підходить для англійської та математики.8. KahootІгрова платформа дозволяє створювати, відтворювати та ділитися навчальними іграми за лічені хвилини. Для входу учням непотрібна реєстрація, лише код.9. Google Class. За допомогою цього інструменту викладачі можуть швидко створювати й упорядковувати завдання, надавати результати перевірок і легко спілкуватися зі своїми студентами. Викладачі можуть створювати й збирати завдання в режимі онлайн, переглядати, хто вже виконав завдання, а хто – ні, а також надавати результати перевірок у реальному часі кожному учню.10. Voice. Thread. Voice. Thread дозволяє викладачам та студентам обговорювати документи, презентації, зображення, аудіофайли та відео, використовуючи численні методи. Студенти можуть додавати аудіо-, текстові чи відеовідповіді для медіацентричного оцінювання.11. Padlet. Онлайн-дошка, яку можна використовувати для надання учням більшої автономії і самостійності, наприклад, у справі перевірки домашнього завдання. На дошці учні можуть публікувати примітки, посилання, відео тощо. 12. Dotstorming. Простір для групового мозкового штурму та прийняття рішень у реальному часі. На початку створюєте дошку, запрошуєте учасників, додаєте ідеї і голосуєте.

Номер слайду 18

13. Ed. Puzzle. Безкоштовний сервіс для створення відеофрагментів з текстовими примітками до них, питаннями чи завданнями. Можна брати відо з таких джерел, як You. Tube, Vimeo, Khan. Academy, TED-Ed, Learn. Zillio та інших. На основі одного відео можна створити інтерактивну вікторину з відкритими запитаннями чи кількома відповідями на вибір. 14. Go. FormativeІнструмент підходить для перевірки знань та їх актуалізації. Надає вчителю можливість створювати опитування і перевіряти знання в режимі реального часу. 15. Pear Deck. Слугує для створення інтерактивних презентацій, слайди яких містять зображення, текст і відеоконтент. Цей інструмент дозволяє вчителю під час активної сесії взаємодіяти з аудиторією, створюючи завдання по ходу демонстрації презентації. До роботи з презентацією учасники приєднуються через акаунти Google.

Номер слайду 19

Дякую за увагу!

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Презентації
Додано
21 жовтня
Переглядів
398
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку