«Я-концепція» вчителя – це почуття його власної гідності, прийняття себе як суб'єкта педагогічної діяльності, самоповага, висока професійна самооцінка, відповідальність за себе і власне майбутнє, потреба в самоактуалізації.
Я - концепція система уявлень людини про саму себе, що включає усвідомлення своїх фізичних, інтелектуальних, природних властивостей; самооцінку; суб'єктивне сприйняття себе і оточуючих,
Номер слайду 5
Позитивна Негативна Я - концепція
Номер слайду 6
Когнітивний компонент Структура Я - концепції Оцінний компонент Поведінковий компонент всі знання людини про себе, будь-які рольові, статусні, психологічні характеристики самооцінка самоставлення, оцінка своїх якостей, здібностей, свого образу готовність діяти в певній ситуації певним чином
Номер слайду 7
Критерії позитивної Я – концепції: чітке уявлення про свої сильні та слабкі сторони, здібності та вміння; почуття власної цінності, ефективності; високий рівень самоповаги; здатність досягати успіхів в діяльності; активна життєва позиція, вміння долати перешкоди, а не уникати їх.
Номер слайду 8
Оцінні компоненти Я Мій рівень домагань може бути як і високим, так і низьким Я можу бути запальним, але і пригніченим Не завжди можу критично подивитись на себе В мене мінлива, нестійка самооцінка Моя самооцінка часто залежить від моїх емоцій
Номер слайду 9
Поведінкові компоненти Я В мене нестійка поведінка Я висловлюю протест Не завжди є віра у власний успіх Я чекаю допомоги і підтримки Я самостверджуюсь
Номер слайду 10
Про що ми повинні пам’ятати? Основні провідні потреби вчителя – у самоствердженні, спілкуванні з колегами, особистісній автономії Прагнуть визнання оточуючими самостійності і принципової рівності із ними Негативізм по відношенню до тих правил, що декларують. Найважливішою вимогою до вчителя є його ставлення до учнів. Саме така повага вчить дітей поважати себе і інших.
Номер слайду 11
«Я-концепція» вчителя – це почуття його власної гідності, прийняття себе як суб'єкта педагогічної діяльності, самоповага, висока професійна самооцінка, відповідальність за себе і власне майбутнє, потреба в самоактуалізації.