Презентація. Контрольний диктант за І семестр

Про матеріал

Тема. Контрольний диктант за І семестр

Мета:

оцінити рівень орфографічної та пунктуаційної грамотності: правильно писати слова на вивчені орфографічні правила та слова, визначені для запам'ятовування; ставити розділові знаки відповідно до опрацьованих правил пунктуації; виявити орфографічні й пунктуаційні помилки, на ліквідацію яких слід звернути особливу увагу;

удосконалювати вміння застосовувати теоретичні знання на практиці;

розвивати орфографічну пильність, слухову пам'ять;

розвивати навички якісного оформлення роботи; здатність сприймати незнайомий текст, розуміти його, запам'ятовувати фактичний зміст, тему й основну думку тощо;

виховувати почуття патріотизму.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Епіграф до уроку: Борітеся – поборете, Вам Бог помагає! За вас правда, за вас слава І воля святая! Т.Шевченко

Номер слайду 3

Пояснення домашнього завдання (на вибір) 1. Скласти картки-опитувальники для однокласників з теми «Двоскладні й односкладні речення». 2. Скласти узагальнювальну таблицю за матеріалами вивченого розділу «Двоскладні й односкладні речення».

Номер слайду 4

Урок №16 Тема. Аналіз контрольної роботи та контрольного диктанту. Повторення вивченого про словосполучення й речення. Мета:          проаналізувати виконання контрольної (тестової) роботи та рівень орфографічної й пунктуаційної грамотності учнів у диктанті: правильне написання слів на вивчені орфографічні правила та слів, визначених для запам’ятовування; розділових знаків відповідно до опрацьованих правил пунктуації; зробити роботу над орфографічними й пунктуаційними помилками, допущеними в диктанті; привести засвоєні учнями поняття у струнку систему, яка передбачає розкриття та засвоєння зв’язків і відношень між її елементами; перевірити і встановити рівень оволодіння основами теоретичних знань; повторити і більш глибоко осмислити навчальний матеріал; удосконалювати вміння застосовувати теоретичні знання на практиці; розвивати орфографічну пильність, слухову пам'ять; виховувати почуття патріотизму.

Номер слайду 5

Епіграф до уроку: Тут народились ми й живемо, Тут щастя випало рости. Палку любов в серцях несемо. Ми — українці, я і ти! Н.Красоткіна

Номер слайду 6

Розподільний диктант Згрупувати прості і складні речення. 1.Забудеш рідний край — тобі твій корінь всохне. (П.Тичина) 2.В дитинстві відкриваєш материк, котрий назветься потім — Батьківщина. (Л. Костенко) 3.Можеш вибирати друзів і дружину, Вибрати не можна тільки Батьківщину. (В. Симоненко) 4.В своїй хаті своя й правда, і сила, і воля. (Т. Шевченко) 5.Дзвін щабель, пісні, походи,воля соколина,тихі зорі, ясні води —моя Україна.(В. Сосюра) 6.Нема на світі України, Немає другого Дніпра. (Т. Шевченко) 7.Свою Україну любіть. (Т. Шевченко) * Визначити тип простого речення (у складі складного).

Номер слайду 7

Самостійна робота: Зробіть повний синтаксичний розбір речень. І варіант 1. Той монастир (не)давно збудували (Ліна Костенко). 2. Дивиш..ся і (не)надивиш..ся; дишеш..ся і (не)надишеш..ся тим чистим, г..рячим і пахучим повітрям (Леся Українка). ІІ варіант 1. Коли зважуєш..ся на сей крок у жит..і, чого(ж) стояти на колінах (Леся Українка). 2. Куди (не) глянеш.. (в)даль оцю окресну — тут (с)(покон)віку скрізь лилася кров… (Ліна Костенко) ІІІ варіант 1. (Не)сумуй одна, (не)журись одна (А. Малишко). 2. Поховайте та вставайте, кайдани порвіте і вражою злою кров..ю волю окропіте (Т. Шев­ченко). ІV варіант 1. Здобуд..мо освіту, побач..м більше світу (Нар. творч.). 2. Ранком вив..ли їх (на)двір, ро..ставили лавами (Панас Мирний). V варіант 1. Його сховали на горище, і ранок змив його сліди (А. Малишко). 2. Посієш.. вчасно, збереш.. рясно (Нар. творч.). VІ варіант 1. Люблю мандрувати по рідній країні (І.Муратов). 2. Пахне в’ялою травою, квітами (О.Донченко).

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Визначте види речень. Знай край, та не падай. Знати птицю по пір'ю, а молодця - по промовах. Легко забути те, що не знаєш. Краще багато знати, ніж багато мати. Мало самому знати, треба передати іншим. Про що не знаєш - не берись судити. Чого замолоду не навчився, того й під старість не будеш знати. Народна мудрість

Номер слайду 10

“Коректор” Поставити, де потрібно, тире. Бджола жалить жалом, а людина словом. Один розум добре, а два краще. Птиця створена для літання, людина для праці. Ранні пташки росу п’ють, пізні слізки ллють. Пташка радіє весні, а дитя матері. Око бачить далеко, а розум ще далі.Дощ дає силу землі, а похвала умільцю. Праця чоловіка годує, а лінь марнує. Сталь гартується в огні, а людина в труді. (Нар.твор.). На молодому місяці хата світиться, на молодому місяці ходять сни. Один про кров, другий про сонце, а третій про білу квітку мого життя (А.Малишко).

Номер слайду 11

Творча робота Напишіть твір-мініатюру на тему «Символи моєї Батьківщини» з використанням різних видів односкладних речень. І ряд - «Рушник», ІІ ряд - «Хліб-сіль», ІІІ ряд - «Калина»

Номер слайду 12

Закінчіть речення: Я дізнався ... Я навчився ... Я зрозумів, що можу ... Мені сподобалося ... Для мене стало новим ... Мене здивувало ... У мене вийшло ... Я придбав ... Мені захотілося ... Мене надихнуло ...

Номер слайду 13

Пояснення домашнього завдання §… опрацювати. 1-й рівень. Написати твір-мініатюру «Герої моєї країни». 2-й рівень. Виписати з вправи №… підручника . 3-й рівень. Виконати вправу за підручником… Зробити синтаксичний розбір речень. Весна. Теплінь. Жайворонки в небі (І.Цюпа). Майбутнє ясне й прекрасне. Любіть його, прямуйте до нього, працюйте для нього, наближайте його (М.Чернявський).

ppt
Додано
10 квітня 2018
Переглядів
8411
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку