Презентація створена до уроку розвитку мовлення у 5 класі. Робота містить теоретичний матеріал, текст переказу, пам"ятку, запитання до тексту, ілюстративний матеріал. Презентація допоможе учителю в підготовці і проеденні уроку.
РМ Контрольний письмовий докладний переказ розповідного тексту художнього стилю.
Номер слайду 2
Види переказів. Докладний переказ. Вибірковий переказ. Переказ із творчим завданням. Стислий переказ. Переказ — вид письмової роботи в школі, в якій оцінюється рівень сприйняття, осмислення, передачі змісту і художньо-стилістичних особливостей тексту.
Номер слайду 3
Щоб добре написати переказ необхідно уважно прослухати текст і визначити його тему. Також потрібно виділити його основну думку. Обов’язково варто все записати в чернетці. Іноді суть тексту відображається в його назві, на це варто також звернути увагу. Далі необхідно скласти детальний план тексту. Для цього виділяються мікротеми кожної частини і даємо назви. Коли в чернетці записуються назви розділів тексту, слід залишати трохи місця для запису ключових слів і фраз. Після другого прослуховування тексту необхідно заповнити порожні місця для запису ключових моментів тексту. Уважно слухайте текст під час другого прочитання, зверніть увагу на його тип (розповідь, опис, міркування), його стилістичні особливості, художні засоби, що використовуються автором. Пам’ятка. Як писати переказ
Номер слайду 4
Ми живемо у великому місті. Ми – це я, мама і татко. Я дуже люблю свою родину. Татко у мене працює інженером на заводі, мама– науковець, а я… Я звичайний учень звичайного п’ятого класу звичайної міської школи. А ще в селі живуть мої дідусь і бабуся, яких дуже люблю і з нетерпінням чекаю поїздки до них, бо в їхній оселі проживає ще один мешканець – величезний собака Дік. З ним товаришуємо давно, ще з мого дитинства. Я не раз просив своїх батьків, щоб купили мені собаку, але мама була категоричною:– Ніяких тварин у квартирі!Подарунок
Номер слайду 5
Після її слів я завжди дуже засмучувався, навіть тихенько плакав у кімнаті, але ніщо не могло змінити маминого ставлення до перебування хоч якоїсь тваринки у нашій квартирі. Татко лише зітхав. Я відчував, що він міг би стати моїм союзником, але ж мама була проти!
Номер слайду 6
… Сонечко збудило мене своїми променями, та я не поспішав вставати з ліжка. Сьогодні у мене день народження, і можна ще трішки поніжитися. Я прислухався. Чомусь напрочуд тихо було у квартирі: не метушилася мама на кухні, татка теж не було чути. От тільки…Тільки якесь незрозуміле шарудіння у коридорі. Я тихенько відчинив двері, і до моїх ніг прикотилося маленьке цуценя. А з кухні з посмішками дивилися на мене мої батьки. Я схопив цуценя на руки і від радості не знав, чи сміятися, чи плакати. Оце подарунок!
Номер слайду 7
Запитання до тексту1. Де живе хлопчик?2. З ким він живе? Хто його батьки?3. Чому хлопчик із задоволенням відвідує дідуся і бабусю в селі?4. Про що мріяв хлопчик?5. Чому його мрія не могла здійснитися?6. Чи засмучувався хлопчик від маминих слів?7. Яка незвичайна подія трапилася у день народження хлопчика?8. Як ви думаєте, зрадів він такому подарункові?
Номер слайду 8
Визначити тему тексту. Визначити основну думку тексту. Розповідь хлопчика про заповітну мрію. Мрії повинні здійснюватися
Номер слайду 9
Колективне складання плану1. Розповідь хлопчика про його сім’ю.2. Відвідини дідуся і бабусі.3. Мрія хлопчика.4. Мамине ставлення до тварин.5. Несподіваний подарунок.
Номер слайду 10
Ключові слова і фрази. Я звичайний учень звичайного п’ятого класу звичайної міської школи. Ми живемо у великому містісобака Дік. Я не раз просив своїх батьків, щоб купили мені собаку. Ніяких тварин у квартирі!Тихенько плакав у кімнатіСьогодні у мене день народження. До моїх ніг прикотилося маленьке цуценя. Оце подарунок!
Номер слайду 11
Напишіть відповідно до плану чорновий варіант тексту. Намагайтеся зробити його докладним і розгорнутим. Коли чернетка готова, слід уважно її перечитати. Виправити всі недоліки тексту: повтори, тавтології, невідповідності. Прочитайте написане ще раз і виправте синтаксичні та пунктуаційні помилки. Акуратним розбірливим почерком перепишіть переказ. Перечитайте чистовий варіант, будьте уважні при перевірці, постарайтеся знайти всі можливі описки. Завдання