Презентація " Корекційні вправи для роботи з аутистичними дітьми"

Про матеріал
Матеріал може бути використаний батьками,логопедами та вихователями загальноосвітніх дошкільних закладів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Корекційні вправи для роботи з аутистичними дітьми  Вправи для розвитку функціональних сфер

Номер слайду 2

Імітація1. Наслідувати ходу тварин2. Наслідувати різні положення тіла3. Послідовно наслідувати декільком простим діям4. Імітувати силу звуку й зміни темпу

Номер слайду 3

Сприйняття. Тут включені вправи, у яких, у першу чергу, звертається увага на аудіовізуальне сприйняття, і які добре зарекомендували себе в роботі з дітьми різних рівнів розвитку. Гра в доміно: Послідовно розкласти фігури Читати окремі слова 

Номер слайду 4

Груба моторика. Мета: досягти більш свідомого сприйняття власного тіла й відношення до оточення; розвивати довільний контроль й регуляції за власними рухами й поводженням у цілому; створити моторні передумови для розвитку навичок з інших функціональних сфер. Нижче наведені вправи з розвитку грубої моторики спрямовані в першу чергу на подолання порушення тонусу, поганий контроль за рівновагою тіла, швидкістю й силою переміщень; загальну незручність, труднощі організації рухів.1. Кинути м'яч через спину2. Кинути м'яч так, щоб він високо підстрибнув3. Слонова хода4. Біг з картоплиною5. Балансування на балці6. Біг зі складними перешкодами7. Ударити биткою по предмету, підвішеному на рівні плечей8. Пробігти, зображуючи тачку9. Тягти важкий предмет10. Перетягання каната11. Стрибки «Петрушки»12. Стрибки з качалкою13. Гра в «Класики»

Номер слайду 5

Дрібна моторика. Розвитку дрібної моторики сприяють, насамперед, вправи, що спонукують до цілеспрямованого використання рук і пальців. Оскільки різні функціональні зони перебувають у взаємодії, тому дані вправи ставлять вимоги до інших функцій: до готовності імітувати, сприймати, володіти тілом, а особливо до координації руки й ока. Представлені тут вправи відповідають наступним цілям:- контроль і регуляція за рухами рук і пальців.- самостійне захоплення (хапання рукою);- цілеспрямоване оперування предметами;- координоване використання рук.1. Загвинтити гайку на болт2. Вирізати серветку3. Розвісити білизну на мотузці4. Закріпити кнопки на корковій дошці

Номер слайду 6

Координація рук і очей. Більшість вправ з розвитку дрібної моторики націлені на те, щоб навчити дитину маніпулювати й правильно поводитись із предметами. Координація очей і рук означає, що ці навички активно взаємодіють із функцією сприйняття. Т. ч. вправи на сприйняття, тонку моторику й координацію рук і очей перебувають у тісному взаємозв'язку. Наведені вправи відносяться, в основному до двох видів діяльності: малюванню й оперуванню предметами. Перші готують дитину до навчання письму; другі особливо важливі для придбання робочих навичок.1. Відрізати відзначені смужки паперу2. Вирізати прості малюнки без допомоги3. Нагвинтити 3 гайки на болти однакового розміру4. Нагвинтити 3 гайки різного розміру на відповідні болти5. Шнурівка6. Обводити за пунктирною лінією великі букви7. З'єднати крапки в кола й чотирикутники8. З'єднати крапки в діагональні лінії й хрести9. Намалювати прості геометричні фігури (за допомогою шаблона й без нього)10. Домалювати прості геометричні фігури до предметів11. Писати різні слова12. Домалювати відсутні деталі13. Розташувати на корковій дошці 12 кнопок за зразком14. Писати цифри15. Провести лінію по лабіринті16. Малювати просту фігуру людини без допомоги17. Малювати предмети однакової категорії

Номер слайду 7

Мовлення. Мета: розвиток наступних навичок:- вимовляти прості звуки;- говорити односкладові пропозиції- задавати питання;- описувати дії;- робити повідомлення;- уміти вести бесіду. Можна використовувати такі вправи:1. Назвати 3 прості геометричні фігури (коло, трикутник, квадрат)2. Назвати призначення предметів домашнього побуту3. Відповідати односкладовими пропозиціями на прості питання щодо часу доби4. Порахувати без допомоги до 5…5. Назвати кольори6. Розповісти з невеликою допомогою про недавно пережиту подію7. Описати без допомоги 4-5 деталей картинки8. Правильно використати слова «учора», «сьогодні», «завтра»9. Перелічити дні тижня 

Номер слайду 8

Самообслуговування. Цей блок містить вправи, які допоможуть аутичним дітям придбати навички, за допомогою яких вони будуть менш залежні від допомоги інших осіб. Найважливішими сферами, у яких повинна бути досягнута самостійність є: прийом їжі; користування туалетом; догляд за тілом; вдягання й роздягання. Відпрацьовування навичок з названих функцій щодо догляду за собою повинно бути включено в щоденне тренування вдома й у ДНЗ, школі. Вправи підібрані з урахуванням специфічних особливостей аутичних дітей. 1. Швидке вдягання2. Самостійне готування їжі3. Користування краном і душем

Номер слайду 9

Пізнавальна діяльність. Для розвитку пізнавальної діяльності слід підбирати вправи виходячи із принципу універсальності, можливості застосувати їх для розвитку когнітивних функцій у різних дітей.1. Знайти предмет, відмінний від інших2. Усвідомити плин доби3. Скласти фігуру людини4. Сортувати продукти харчування за їхніми властивостями5. Упорядкувати картинки6. Реагувати на питання7. Орієнтація на аркуші паперу

Номер слайду 10

Соціальні відносини. Придбання соціальних навичок передбачає засвоєння позитивних або просоціальних зразків поводження й зниження специфічних аутистичних проявів і інших проблем поводження. За допомогою цих вправ досягається розвиток нових навичок і вмінь, які сприяють подальшій соціалізації дитини1. Виконувати домашню роботу 2. Удосконалювання гри на уяву 3. «Що мені потрібно?»4. Самостійно малювати5. Самостійно малювати, дотримуючись письмових вказівок6. Відрізняти свої речі від речей інших членів родини7. Відповідати на телефонний дзвінок8. Самостійно додержуватися письмових вказівок

Номер слайду 11

Вправи на ауторелаксацію та саморегуляцію. Вправа „Верба – тополя”Дитина стоїть і виконує завдання керівника. Їй пропонується розставити ноги на ширину плечей, злегка нахилити корпус, опустити голову, опустити руки вздовж тулуба. Вона – плакуча верба, гілки якої (руки) плавно розгойдуює вітерець. Виконуючи це завдання, треба розслабитися. Потім просять дитину плавно підняти руки вгору, прогнутися, вирівнятися, зробити глибокий вдих. Поставити п’ятки разом і носки нарізно. Тепер вона – струнка, гнучка тополя, яка не боїться ні вітрів, ні бурі – вона сильна і могутня.

Номер слайду 12

Вправа „Дерево”Дитина стає рівно і натискає п’ятами на підлогу, руки стискає в кулаки, міцно заціпивши зуби. Учитель говорить, звертаючись до нього: „Ти – могутнє міцне дерево, в тебе сильне коріння, й ніяких вітрів ти не боїшся. В складних життєвих ситуаціях, коли на душі важко й хочеться плакати – стань сильним і могутнім „деревом”, скажи собі, що ти сильний, у тебе все вийде, і все буде добре. Це поза впевненої людини”.

Номер слайду 13

Вправа „Обличчя засмагає” (ауторелаксація)Дитина сидить у зручній позі й затулює очі. Їй пропонується уявити себе відпочиваючою на пекучому літньому пляжі. Сонце своїми променями приємно пестить обличчя: ось два промінчика розправляють зморшки чола; спускаючись, вони оббігли навколо очей й забралися на кінчик носа; знову піднялися до очей і перестрибнули на щоки, покружляли на них; попестили вуста й підборіддя і побігли далі, пестити інших відпочиваючих. Пропонується дитині, ледве помітним дотиком кінчиками своїх пальців повторити мандри промінчиків, виконуючи поглажувальні рухи.

Номер слайду 14

Страхотерапія. Малювання на тему „Мій страх” (ізотерапія)Дитину просять подумати, чого вона найбільше боїться, й намалювати свій страх. Це може бути абстрактний малюнок або зображення конкретного об’єкта страху. Коли виконання малюнку закінчено, дитина коротко пояснює, чого вона боїться, що вона зобразила. Після цього її просять розірвати аркуш із малюнком на дрібні шматочки й повідомляють, що тепер вона перемогла свій страх, що її тривоги більше не існує.

Номер слайду 15

Малювання з теми „Чарівні люстерка” (ізотерапія)Дитині пропонується намалювати себе у трьох дзеркалах, але не простих, чарівних: у першому – маленьким та переляканим; у другому – великим та веселим; у третьому – сильним, який нічого не боїться. Після задаються питання: яка людина найпривабливіша? На кого ти зараз схожий? У яке дзеркало ти частіше дивишся? 

Номер слайду 16

Гра «Прогулянка всліпу»Дитина заплющує очі, а інша людина стає її поводирем (Будь-який сюжет). Як правило, у будь-якої дитини є щасливі предмети, які мають значення амулету, талісману. З метою посилення почуття захищеності і безпеки їх треба використовувати. Наприклад, улюбленому олов’яному солдатику можна відвести роль рятувальника, захисника дитини.   

pptx
Пов’язані теми
Логопедія, Методичні рекомендації
Інкл
Додано
25 січня 2020
Переглядів
2168
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку