Методичні рекомендації щодо використання коректурних таблиць як стимулу пізнавальної активності дошкільників, ефективного засобу інтелектуального і мовленнєвого розвитку дітей.
Дорослий оголошує запитання або завдання, діти виконують його, пояснюють свої дії; дорослий може прокоментувати відповідь, судження (надати додаткову інформацію, оцінити виконання, уточнити деякі факти тощо). Основне завдання – завдяки уважному слуховому сприйняттю і зосередженому розгляданню таблиці знайти правильну відповідь і назвати правильне слово (слова).
Запитання чи завдання представлені на картках за допомогою символічних знаків, які діти мають самостійно «прочитати». Дати відповідь на запитання чи виконати завдання, використовуючи спеціальні фішки (геометричні фігури, дрібні предмети, якими діти накривають картинки-відповіді) а потім прокоментувати результат виконання завдання. Суть розумових дій полягає в тому, щоб не лише знайти в таблиці правильну відповідь,а й виконати додаткові завдання – накрити, розфарбувати, зіставити зі схемою, моделлю, символом, тощо.
Діти працюють з розлінованою, але не заповненою коректурною таблицею-рамкою і набором предметних картинок-карток, заповнюючи клітинки згідно з усними завданнями дорослого або символічними вказівками на форму (колір, букву, число, величину тощо) . Такі завдання розвивають здатність орієнтуватися на таблиці, вправляють у розумінні й правильному вживанні прийменників («між», «за» «перед», «під» тощо), просторових прислівників («вище», «нижче» «справа», «зліва») і прикметників (червоний, круглий, великий тощо).
Використані джерела: “Калейдоскоп інформаційно-ігрової творчості дітей” методичні рекомендації щодо використання коректурних таблиць /Н.Гавриш, О.Безсонова/ Коректурі таблиці як стимул пізнавальної активності дошкільників “Вихователь-методист” 12/2012 ст.60 Коректурні таблиці як засіб стимулювання креативності дітей “Вихователь-методист” 09/2012 ст.34