Презентація "Країни Передньої Азії. Розпад Османської імперії. Латинська Америка""

Про матеріал
Матеріали до уроку У матеріалах вміщено тему уроку, предметні компетентності, карти, схеми, ілюстрації,завдання для самоперевірки в умовах дистанційного навчання чи закріплення на уроці, лаконічно розкрито питання: розпад Османської імперії, модернізація Туреччини (реформи Кемаля Ататюрка), Іран у міжвоєнний період та особливості його модернізації, основні аспекти близькосхідної проблеми, протиборство демократичних сил і диктаторських режимів у країнах Латинської Америки.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Країни Передньої Азії. Розпад Османської імперії. Основні аспекти Близькосхідної проблеми. Латинська Америка. Всесвітня історія10 клас. Розділ V. §16(П. Полянський, 2018)Автор: Яременко Ніна Володимирівна,вчитель історії Білоцерківського ліцею “Мала академія наук” Білоцерківської міської ради Київської обл.

Номер слайду 2

Близький Схід - об'єднує країни (16)Західної Азії та Північно-Cхідної Африки. ТуреччинаІран. Палестина. СиріяІзраїль

Номер слайду 3

Знати тенденції економічного та суспільного розвитку країн Азії та Латинської Америки. Розуміти поняття: «етатизм», «латифундія», «сіонізм», «хунта» вплив суперечностей Версальсько-Вашингтонської системи на розвиток країн Азії й міжвоєнний період; витоки та сутність Близькосхідної проблеми. Уміти визначити особливості модернізаційних процесів у країнах Азії та Латинської Америки, проаналізувати економічне та суспільне життя населення в країнах Азії та Латинської Америки з позицій протистояння демократії та авторитаризму; висловлювати аргументовані судження про громадсько-політичну діяльність Кемаля Ататюрка Історичні компетенції

Номер слайду 4

Знати сутність. Латифундія (від латин. latus — широкий і fundus — земля, маєток) — велике приватне земельне володіння, маєток. Хунта (від іспан. Junta — об’єднання) — невелика група, що прийшла до влади внаслідок державного перевороту та керує країною до створення законного уряду; дорадча чи адміністративна рада в Латинській Америці. Сіонізм (від назви гори Сіон поблизу Єрусалима) — політичний рух за повернення євреїв з вигнання до Палестини, створення там національної держави. У наш час стосується переважно розвитку сучасної Держави Ізраїль. Етатизм (від фр. état — держава) — абсолютизація ролі держави в суспільстві, що передбачає її активне втручання в економічну, політичну й інші сфери життя суспільства.

Номер слайду 5

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Мета. Збереження цілісності Туреччини. Лідер. Мустафа Ататюрк1919 р. - скликання в Анкарі меджлісу - Великих. Національних Зборів Туреччини, який ухвалив Декларацію незалежності. Події1921 р. - звернення М. Кемаля по допомогу до радянської Росії, укладення договору про дружбу; отриманняфінансової та військової допомоги від Росії.1922 р. - розгром кемалістськими військами грецькоїармії. Антанта змушена була підписати перемир’я і визнати уряд Кемаля. Результатита наслідки1923 р. - проголошення Туреччини республікою, обрання її першим президентом М. Кемаля. Перегляд на Лозаннській конференції кабальних умов. Севрського договору 1920 р.; визнання незалежності Туреччини. Розпад Османської імперії

Номер слайду 6

Ухвалення конституції 1924 р., що закріпила республіканський устрій і проголосила основні демократичні свободи. Відділення релігії від держави, а школи від церкви;зрівняння у правах жінок та чоловіків. Відміна багатоженства. Запровадження європейських звичаїв та одягу, судочинства, латинського алфавіту. Запровадження прізвищ (Кемаль отримав від меджлі-су прізвище Ататюрк — батько турків). Реформи Кемаля Ататюрка. МОДЕРНІЗАЦІЯ ТУРЕЧЧИНИ

Номер слайду 7

Основна увага приділялась розвитку національної промисловості. Запровадження в державному секторі економіки елементів планування. Намагання ліквідувати залежність Туреччини від іноземного капіталу шляхом заохочення національних товаровиробників. Заборона профспілок (крім державних), опозиційнихпартій і організацій. Швидкі темпи розвитку. Туреччина почала посідати провідні позиції в Азії. Реформи Кемаля Ататюрка. Результати і наслідки. МОДЕРНІЗАЦІЯ ТУРЕЧЧИНИ

Номер слайду 8

Таблиця “Реформи Кемаля Ататюрка

Номер слайду 9

3. Модернізація ІРАНУ

Номер слайду 10

Іран у міжвоєнний період. Сусіди: на півночі – Росія, на сході – Британська Індія Значні запаси газу й нафти. ПСВ – окупація Росією та ВБр. Більшість населення сповідували іслам (відіграв важливу роль в об'єднанні багатоетнічного населення в єдиний народ1935 ПЕРСІЯІРАНГеополітичне становище. Економічне становище. Релігійне становище

Номер слайду 11

Іран у міжвоєнний період. Населення – 10 млн. осіб80% - у сільській місцевості¼ - кочове скотарство. Напівколонія Великої Британії та ФранціїІРАН1921 Державний переворот(Реза –хан, молоді іранські офіцери)Військова диктатура(Ахмад-шах, останній представник. Каджарської династії)Британія вивела свої війська з Ірану

Номер слайду 12

1925 – державний переворот1935 ПЕРСІЯІРАНПроголосив себе шахом під імям Реза-шах ПехлевіПровів реформи. Змінив назву країни – символ намірів реформувати традиційне східне суспільство для посилення опору іноземній присутності

Номер слайду 13

Реза-шах ПехлевіДокладав багато зусиль для розвитку промисловостіПовністю контролював економіку країниІран розраховував лише на власні сили(загальноіранська залізниця (1927-1938) споруджена без зарубіжної допомоги)

Номер слайду 14

Яке значення мали реформи Реза-шаха Пехлеві для модернізації країни?

Номер слайду 15

4. Витоки Палестинської проблеми19201. Отримання Великою Британією мандату на управління Палестиною.2. Дозвіл переселятися до Палестини єврейському населенню (англійці розраховували використовувати суперечності між арабами та євреями у власних цілях).3. Арабо-єврейське протистояння набуло надзвичайної гостроти; британці спробували обмежити переселення євреїв, але це не мало успіху.

Номер слайду 16

Витоки Палестинської проблеми19374. Пропозиція Британії розділити Палестину, що перебувала під управлінням Англії, на дві держави — арабську та єврейську; однак до початку Другої світової війни палестинська проблема так і не була вирішена.

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Латинська Америка: особливості економічнихі політичних процесів у регіоні

Номер слайду 19

Латинська Америка - об’єкт колонізації Іспанії та Португалії. Населення: білі нащадки переселенців, негри-раби, індіанці, метиси (нащадки білих та індіанців), мулати (нащадки білих та негрів).

Номер слайду 20

„Найбільша роль у регіоні належала Бразилії, Аргентині та Мексиці, але вони, як і інші країни, перебували в економічній залежності від США.„Існування різких соціальних контрастів між життям місцевих олігархів та більшістю населення. Країни Латинської Америки були аграрно-сировинними (Бразилія спеціалізувалася на вирощуванні кави, Аргентина - виробництві вовни та м’яса, Перу - на виробництві бавовни та видобутку срібла); суттєва залежність від зовнішніх ринків.„ „Основа сільського господарства - латифундії (великі земельні володіння); високі прибутки поміщиків; орієнтація латифундистів на іноземний капітал.

Номер слайду 21

„ Важке становище в регіоні під час світової економічної кризи 1929-1933 рр.„Напівколоніальна залежність деяких держав (особливо Центральної Америки) від США, які активно втручалися у внутрішні справи цих країн.„Перебудова латифундій наприкінці 1930-х рр. (поширення оренди, найманої праці), але при цьому збереження залежності економіки країн регіону від виробництва кількох експортних продуктів.„ „Збереження панування англійського капіталу в Бразилії, Аргентині та Уругваї.

Номер слайду 22

Намагання США та західноєвропейських країн не допустити економічної незалежності регіону; активна експлуатація мінеральнихресурсів Латинської Америки.„ „Проникнення в економіку Аргентини та Парагвая в передвоєнні роки німецького капіталу, але його позиції не були особливо міцними.

Номер слайду 23

Особливостісуспільно-політичногожиття країн. ЛатинськоїАмерики. Військові перевороти й громадянські війни. Традиції зосередження виконавчої влади в руках латифундистів і військових зумовили слабкість законодавчої та судової гілок влади. Традиційно сильний вплив католицької церкви. Партії не відігравали визначальної ролі в політичному житті країни. Типовим було сильне, незалежне місцеве правління.Єдність, цілісність, стабільність та авторитет держави були важливішими за свободу слова, зібрань, інші демократичні свободи.

Номер слайду 24

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№Зміст запитання1. Чому Туреччина опинилася у таборі переможених після Першої світової війни?2. Назвіть лідера турецьких націоналістів, який закликав до боротьби проти антантівської окупації країни3. Чому восени 1919 р. на турецькій території висадились грецькі й італійські війська, а британські війська ввійшли до тогочасної столиці м. Стамбул?4. Чому турецький султан налаштував проти себе більшість населення?5. Якими були дії меджлісу навесні 1920 р. ?6. Яка подія стала причиною визнання міжнародним співтовариством незалежності Туреччини?Перевірте себе

Номер слайду 25

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№Зміст запитання7. Яка подія стала завершенням понад 600-річної історії османської імперії?8. У Туреччині офіційно діяла система етатизму. Що таке “етатизм”?9. Які ознаки поєднував у собі режим Ататюрка?10. У якому році Персія стала Іраном?11. Чому в роки Першої світової війни Персія була окупована Росією та Великою Британією?12. Напівколонією яких країн була Персія після війни? 13. Чому Британія вивела свої війська з Ірану?14. Яким чином Реза-шах-Пехлеві прийшов до влади?15. Хто допомагав Ірану розбудовувати промисловість?Перевірте себе

Номер слайду 26

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№Зміст запитання16. Яке значення мали реформи, проведені Рези-шахом Пехлеві?17. Чому за часів Римської імперії євреїв було вигнано з Палестини?18. Який народ проживав на території між річкою Йордан і Середземним морем після вигнання євреїв?19. Чому наприкінці ХІХ ст. євреї поверталися до Палестини?20. Значну частину переселенців становили прихильники сіонізму. Що таке “сіонізм”?21. Які події поклали край турецькому пануванню на Близькому Сході?22. Віра євреїв у підтримку якої країни дозволила їм масово виїжджати до Палестини?Перевірте себе

Номер слайду 27

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№Зміст запитання23. Чому “Декларація Бальфура” була суперечливим документом?24. Чому в Палестині не настав мир?25. Чому на 1932-1938 рр. припадає найбільша хвиля еміграції євреїв до Палестини?26. Чому більшість населення країн Латинської Америки симпатизувало саме Німеччині?27. Чому чимало Латиноамериканських країн почали приєднуватися до Антанти?28. Чому в Латинській Америці поширеним явищем були військові перевороти?29. Чому у більшості Латиноамериканських країн до влади приходили різні хунти?Перевірте себе

Номер слайду 28

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№Зміст запитання30. Як назвали неповторну державну модель, створену особливостями суспільно-політичного життя країн Латинської Америки?31. Які зміни відбулися в політичному житті Аргентини, Бразилії, Чилі в 30-х роках ХХ ст.?32. Які методи застосовували латиноамериканські уряди, щоб відвернути увагу громадськості від внутрішніх проблем?33. Як у Латинській Америці називають велике приватне земельне володіння?34. Як називається невелика група, що прийшла до влади внаслідок державного перевороту та керує країною до створення законного уряду?Перевірте себе

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 6
Оцінки та відгуки
  1. Велика Тетяна Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Полянська Анна Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Іванько Яніна
    Чудова презентація! Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Фролова Тетяна Миколаівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Гронюк Ганна Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Чебан Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 3 відгука
pptx
Додав(-ла)
Яременко Ніна
До підручника
Всесвітня історія (рівень стандарту, академічний рівень) 10 клас (Полянський П.Б.)
Додано
22 лютого 2023
Переглядів
11970
Оцінка розробки
5.0 (6 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку