Презентація " Кримська війна 1853-1856 рр. та реформи 60-70-х рр."

Про матеріал
Виховні можливості теми. Спрямування на розвиток умінь учнів аналізувати, робити виснови, відстоювати власну думку
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Кримська війна 1853-1856 рр. та реформи 60-70-х рр.19 ст. Вчителька історії Катерина БОРСУК

Номер слайду 2

 "Мій боже милий, знову лихо!.. Було так любо, було тихо; Ми заходились розкувать Своїм невольникам кайдани. Аж гульк!.. І знову потекла Мужицька кров! Кати вінчанні, Мов пси голодні за маслак, Гризуться знову"

Номер слайду 3

Головні дійові особи Кримської війни. БЛИЗЬКИЙ СХІД БАЛКАНИРОСІЙСЬКА ІМПЕРІЯОСМАНСЬКА ІМПЕРІЯВЕЛИКАБРИТАНІЯФРАНЦУЗЬКА ІМПЕРІЯСАРДИНСЬКЕ КОРОЛІВСТВО

Номер слайду 4

26 вересня 1854 р. - 8 вересня 1855 р. - оборона Севастополя В боях брали участь сформовані в Україні бойові частини: Волинський, Житомирський, Кременчуцький, Одеський, Подільський,Полтавський , Чернігівський постачання російської армії: паливом,продовольством, рекрутами, великою кількістю коней і волів. ПОЛКИ

Номер слайду 5

Вправа «Аналіз мапи»

Номер слайду 6

Під час війни своїми подвигами прославилося багато солдатів і матросів – українців, зокрема А. Гіденко, Д. Горленко, І. Даниленко, І. Демченко, Ф. Заїка, П. Кошка. Селяни прикордонних губерній змушені були нести цілодобові караули на кордоні. Особливо велику роль у забезпеченні рос. армії боєприпасами відігравали Шосткинський казенний пороховий завод та Луганський ливарний завод. Завод у Шостцізбільшив обсяги вир-ва за роки війни вшестеро й 1855 давав близько половини всього пороху, що вироблявся в Рос. імперії; Луганський з-д цього ж року виготовив снарядів учетверо більше, ніж перед початком війни, – вагою бл. 90 тис. пудів

Номер слайду 7

Праворуч гармати, ліворуч гармати,Хай ядра та кулі як град —Гармати позаду! Так, їх не злякати,Пройшли ці шість сотень крізь чад,Крізь пекло саме, крізь диявола зуби. Хоч коні й герої від куль та гармат. У пащі пекельній спіткали погубу…

Номер слайду 8

Ніколи не стихне ота канонада,Не згасне атаки заграва кривава,Їм барди присвячувать будуть балади. Героям цим слава, навіки їм слава!Ніколи тепер не забуде народ. Легкої бригади хоробрих , . . .

Номер слайду 9

Масовий селянський рух у Київській губернії, спрямований проти національної і соціальної політики російського уряду в Україні. Привід: маніфест Миколи ІІ про створення ополчення на Півдні Київщини.лютий 1855 р. – перші заворушення у Васильківському повіті. На придушення "козаччини" уряд кинув регулярні війська і поліцію, селяни змушені здатися. Поразка у Кримській війні ще більше загострила кризу кріпосницької системи

Номер слайду 10

Рух,що поширився навесні 1856р.серед селян на чутки про те ,що царський уряд закликає переселитись до Криму і переселенцям будуть давати землю та волю. Найбільших розмірів рух набув у Катеринославській і Херсонській губерніях. Влада залучила для придушення руху військову силу

Номер слайду 11

Поразка у Кримській війні + криза феодально-кріпосницької системи + ??? + ??? = Курс на проведення реформ. Вправа «Історична формула»

Номер слайду 12

Номер слайду 13

ліквідацію особистої залежності селян від поміщиків; створення органів селянського самоврядування; наділення селян землею та визначення за неї повинностей; викуп селянських наділів,до укладення викупної угоди селяни мусили відпрацьовувати панщину і платити оброк, маючи статус тимчасовозобов’язаних;селянська громада несла відповідальність за викупні операції та сплату податків селянами за принципом кругової поруки. СКАУВАННЯ КРІПОСНОГО ПРАВА

Номер слайду 14

ВПРАВА «ВИСНОВОК»

Номер слайду 15

Сприяла утвердженню товарного капіталістичного виробництва;Селяни залишилися нижчим станом: сплачували подушний податок (до 1866 р.), відбували рекрутчину, підлягали фізичним покаранням. Збереглися залишки феодального ладу: протягом 9 років після реформи селяни не могли відмовитися від наділу й залишити село, був ускладнений вихід із селянської громади, більша частина землі залишилася у власності поміщиків. Результати й наслідки реформи

Номер слайду 16

Земська реформа 1864 р.: Утворено земства – виборні органи місцевого самоуправління, у віданні яких були питання: місцевого господарства, оподаткування, початкової освіти, будівництва доріг, охорони здоров’я.

Номер слайду 17

замінила існуючі раніше станові міські управління міськими думами та управами, які обиралися на основі майнового цензу і опікувалися комунальними проблемами. Міська реформа 1870 р.:

Номер слайду 18

введено відкритий, незалежний, безстановий суд, єдину систему судових закладів, змагальний процес за участю адвоката і прокурора, запроваджено інститут присяжних. ЗНАЧЕННЯ: сприяння демократизації судочинства, захисту гідності,здоров’я, майна. Судова реформа 1864 р. :

Номер слайду 19

запроваджено єдину систему початкової освіти;створено мережу класичних чоловічих та жіночих гімназій та реальних училищ;відновлено автономію університетів. Освітня реформа (1864 р.):

Номер слайду 20

створено державний банк;введено єдиний державний ревізійний центр;акцизне обкладання спиртних напоїв;збільшено податки на товари масового споживання. Фінансова реформа (1860–1864 рр.):

Номер слайду 21

вводилась загальна військова повинність (строк служби 6 років, на флоті – 7);держава була поділена на 15 військових округів (в Україні -3 Київський, Харківський та Одеський);переозброєно армію за новітніми технологіями;створена мережа військових навчальних закладіві. Військова реформа 1874 р.:

Номер слайду 22

ЦЕНЗУРНА РЕФОРМА 1865 року. ВПРАВА «ОЗВУЧИТИ»

Номер слайду 23

Заклали підґрунтя для переходу від феодально-станового устрою Російської імперії до буржуазно-представницького. Сприяли економічному й політичному розвитку держави. Законодавчо визначили й закріпили громадянські права населення. Відбулася певна демократизація суспільства. Були непослідовними, обмеженими: зберігали недоторканною поміщицьку власність на землю та самодержавну владу. Результати й наслідки реформ

Номер слайду 24

Опрацювати параграф 15 . Виконати вправу «МОЯ ДУМКА»Підтвердіть або спростуйте думку “ Реформа 1861 року вивільнила селян від особистої залежності,а з іншого боку, виштовхувала їх заради оплати викупних платежів і податків на товарний ринок робочої сили “Домашнє завдання:

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кирюша Олексій Володимирович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
14 грудня 2024
Переглядів
279
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку