Презентація "Криза Римської республіки. Диктатура Цезаря"

Про матеріал
Презентація до уроку з історії для 6 класу "Криза Римської республіки. Диктатура Цезаря". Матеріал можна використовувати під час дистанційного навчання.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Криза Римської республіки. Диктатура Цезаря.

Номер слайду 2

Знайдіть слова, які стосуються історії Риму періоду республіки. Поясніть значення цих слів.

Номер слайду 3

З якими подіями в історії Риму пов`язані зображення?Які причини цих подій?Які наслідки вони мали?132

Номер слайду 4

Назвіть території, які були завойовані Римом у ІІ ст. до н.е.

Номер слайду 5

Проблемне питання. Рим із невеличкої громади-поліса перетворився на величезну державу, якій належала половина світу, чи відповідала республіканська форма такому становищу?

Номер слайду 6

Прочитате стор. 189 та назвіть причини диктатури Сулли. ДИКТАТУРА СУЛЛИ82-79 рр. до н.е. ПРОСКРИПЦІЇ (від латин. «згідно із записом») — страта осіб, зазначених у списку. Напис на могилі Сулли: «тут лежить людина, яка більш ніж інші смертні, зробив добро своїм друзям и зло своїм ворогам»Як ви розумієте цей напис?За правління Сулли значно зміцніли позиції аристократії. Трибуни були позбавлені будь-якої влади. Єдиним державним органом залишився сенат, оплот аристократії.

Номер слайду 7

в кінці І ст. до н.е. Війни з Понтійським царством. Повстання рабів. Громадянська війна в ІспаніїСутички між населенням в самому РиміСенат та виборні посадові особи не могли утримувати спокій у державіСтворення найманої армії, успішні завойовницькі війни, придушення повстань рабів посилили владу полководців. 

Номер слайду 8

Перший тріумвірат60-54 рр. до н.е. Марк Ліциній Красс. Гай Юлій Цезар. Гней Помпей. Тріумвірат (від слова «тріум» – три та «вір» – муж) – союз трьох впливових політичних діячів і полководців, що мав на меті захоплення верховної влади в державі

Номер слайду 9

Помпей став командувати військом, яке стояло в Іспанії. Крассу доручили воювати на сході з Парфією. Цезаря поставили намісником у Галлії, яку він підкорив ціною великих зусиль.

Номер слайду 10

Після загибелі Красса у війні з Парфією сенат наділив Помпея надзвичайними повноваженнями, водночас скасував повноваження Цезаря в Галлії і зобов’язав його розпустити військо. Як ви вважаєте, якими будуть дії Цезаря? Цезар підкориться сенату, але втратить авторитет та армію. Цезар сам розпустить армію та буде шукати союзників у боротьбі з сенатом. Цезар не підкориться сенату, армія рушить на Рим. Цезар зрозуміє, що сенат сильніше, він відмовиться від армії та влади(оберіть картку відповідного кольору)

Номер слайду 11

«ЖЕРЕБ КИНУТО» – з цими словами 10 січня 49 р. до н.е. Цезар переходить річку Рубікон громадянська війна в Римі

Номер слайду 12

Номер слайду 13

48 р. до н.е. Гай Юлій Цезар проголошений диктатором на 10 років (за блискучі перемоги)Одночасно займав посади: Народний трибун. Консул. Цензор. Претор. Верховний понтифік Риму. З 44 р. до н.е. довічний диктатор. Титул «Батько Вітчизни»

Номер слайду 14

Гай Юлій Цезар став першим, чиє зображення почали карбувати на римських монетах. Храм Юлія1. Провів адміністративну та податкові реформи2. Число членів сенату збільшив до 900. В сенаті він займав перше місце і перше слово. Сенат втратив усяку державну ініціативу і тільки приймав до відома те, що постановив всемогутній диктатор. Не мали значення також народні збори.3. Розпочав широку колонізацію Італії. Він викупив багато земель і розселяв на них ветеранів своїх армій та безземельних селян.4. Розпочав велике будівництво в Римі.5. У 45 році до н. е. за наказом Юлія Цезаря було проведено реформу календаря.6. Цезар ввів реформу дорожнього руху.7. Проповідував гасло «милосердя та злагода» – дарував помилування ворогам, запобігав перед плебсом8. Прийняв закони проти розкоші (заборонялось носити пурпурний одяг та перли)Реформи Юлія Цезаря

Номер слайду 15

Цезаря вбили 15 березня 44 року до н. е., на засіданні сенату. Якими, на вашу думку, були причини вбивства першої людини в державі?

Номер слайду 16

Залишилося всього чотири дні до відбуття, коли вороги вбили його (Цезаря) в сенаті, через заздрість до щастя Цезаря та його безмежної сили, чи, як вони самі говорили, через піклування про відновлення державного ладу батьків. Бо вони добре знали Цезаря і побоювалися, що, коли він підкорить і ті народи, проти яких він збирався йти, він, без сумніву, стане царем. Я думаю, що приводом до вбивства Цезаря стало це слово, бо між «царем» і «диктатором» є лише різниця в назві, насправді ж, будучи диктатором, Цезар був наче царем. Коли злочин був здійснений вбивцями у священному місці над особою священною та недоторканною, розпочалася метушня в усьому місті; в цьому хаосі деяких з сенаторів було поранено, інших — убито.(Аппиан Гражданские войны. — М., 1994. — С. 145.)Працюємо з історичний джерелом. Питання1. Що, на думку римського історика Аппіана, стало причиною, а що приводом до вбивства Цезаря?2. Якими мотивами керувалися, на думку автора, убивці Цезаря?

Номер слайду 17

Римляни віддали диктатору найвищі почесті – тіло Цезаря спалили на форумі. Тисячі римлян, вдячних Цезарю за щедрість, кидали у поховальне багаття свою зброю і коштовності. Ніхто з убивць Цезаря не пережив його більш, ніж на три року, всі вони померли не своєю смертю.

Номер слайду 18

Обговорення проблемного питання. Рим із невеличкої громади-поліса перетворився на величезну державу, якій належала половина світу, чи відповідала республіканська форма такому становищу?

Номер слайду 19

Виправте помилки. До складу триумвірату, дуумвірату, який виник у 60,70 році до н.е. входили Красс, Сулла, Марій, Помпей, Цезар, Спартак.

Номер слайду 20

У таблиці коротко представте власні враження від уроку{F5 AB1 C69-6 EDB-4 FF4-983 F-18 BD219 EF322}Плюс (+)Мінус (-)Цікаво (!)Усе, що сподобалось: інформація, форми роботи, емоції, користь. Усе, що не сподобалось: було надто складним чи нудним, незрозумілим. Усе, що викликало інтерес: нові факти, думкикоментаркоментаркоментар

Номер слайду 21

Домашнє завдання: Прочитати відповідний параграф. Скласти кросворд «Римська республіка»Робота з контурною картою. Підготуватись до практичного заняття: прочитати біографію та додаткові цікаві матеріали щодо особистості Цезаря. (розміщені на онлайн платформі школи)

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Борова Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
30 січня 2022
Переглядів
2055
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку