Презентація "Культурне життя України на сучасному етапі"

Про матеріал
Матеріал містить коротку характеристику культурних процесів доби постмодернізму на прикладі літератури, образотворчого мистецтва та кінематографу.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Культурне життя України на сучасному етапі Підготувала: вчитель історії Нікопольського ліцею № 10 НМР Людмила Кушнір

Номер слайду 2

Мета: дидактична: з’ясувати сутність понять теми; охарактеризувати основні напрями постмодернізму в українській культурі; виявити особливості сучасного українського мистецтва та літератури. розвивальна: сприяти формуванню навичок культурологічного аналізу, вмінню обґрунтувати власну думку щодо проблемних питань та систематизувати фактичні дані, аналізувати та оцінювати їх достовірність та достатність для прийняття правильних рішень.

Номер слайду 3

виховна: виховувати толерантне ставлення до культурних надбань народів світу, прививати любов до Батьківщини, гордість за власну культуру; залучати до естетичного осягнення цінностей матеріальної та духовної культури. методична: продемонструвати методику впровадження в навчальний процес презентації.

Номер слайду 4

Ключові поняття теми Постмодернізм Абстрактне мистецтво Інсталяція Колаж Асамбляж Бестселер Шоу-бізнес Еклектика Кіч

Номер слайду 5

План Характерні риси культури кін. ХХ - поч. ХХІ ст.ст. Постмодерністські риси української літератури Постмодернізм українського живопису Вітчизняний кінематограф на сучасному етапі.

Номер слайду 6

1. Характерні риси культури кін. ХХ - поч. ХХІ ст.ст. Сучасна культура філософічна (марксизм, фрейдизм, екзистенціалізм). Існує безпосередній зв’язок творчості з політикою. Виникають нові синкретичні види мистецтва. В культурі переважають візуальні види мистецтва. Відсутній панівний стиль у мистецтві, існує безліч течій. Інтенсивно оновлюються виражальні засоби художньої мови. Прагнення до автентичності на тлі глобалізації

Номер слайду 7

2. Постмодерністські риси української літератури До визначальних рис постмодернізму слід віднести: поєднання різних стильових тенденцій, часткову опозиційність до традиції, універсальність проблематики, позачасовість і позапросторовість зображення, епатажність, зміну функцій автора та героя, культ незалежної особистості, потяг до архаїки, міфу, колективного позасвідомого, прагнення поєднати істини різних націй, культур, релігій, філософій, іронічність, пародійність

Номер слайду 8

Стиль Представники апокаліптицизм О. Ульяненко дитячо-підліткова альтернатива С. Жадан, Л. Дереш, І. Карпа, Т. Малярчук, С. Поваляєва, Н. Сняданко, С. Пиркало, С. Андрухович екзистенціалізм з елементами психоаналізу С. Процюк міфологізм В. Герасим'юк необароко Ю. Андрухович, поетичні групи Бу-Ба-Бу та ЛуГоСад неомодернізм В. Медвідь, Є. Пашковський, К. Москалець, О. Ульяненко, Г. Пагутяк неопозитивізм Р. Іваничук, Ю. Мушкетик неоромантизм І. Павлюк неофутуризм Юрій Завадський пародійність О. Ірванець постмодернізм Ю. Андрухович, Ю. Іздрик, Т. Прохасько рокова ритміка В. Неборак фемінізм О. Забужко, Є. Кононенко, Л. Таран, Н. Тубальцева футуризм С. Жадан

Номер слайду 9

Літературно-мистецькі об'єднання «Бу-Ба-Бу» (бурлеск — балаган — буфонада): Юрій Андрухович (зб. «Небо і площа», «Середмістя», «Екзотичні птахи і рослини»), Віктор Неборак (зб. «Бурштиновий час», «Літаюча голова») та Олександр Ірванець (зб. «Тінь великого класика», «Вогнище на дощі»)

Номер слайду 10

Юрій Андрухович

Номер слайду 11

А також: «Пропала грамота» — гурт, який об’єднав Семена Либоня, Юрка Позаяка, Віктора Недоступа (зб. «Пропала грамота»). Їхня поезія «вибухово авангардна», спрямована на епатаж, що досягається, зокрема, й «низькою» мовою творів. «ЛуГоСад» — це львівські поети Іван Лучук, Назар Гончар, Роман Садловський, які вважають себе неоавангардистами, заперечуючи класичні канони поезії

Номер слайду 12

Феміністична течія О. Забужко (зб. «Травневий іній», «Диригент останньої свічки», «Автостоп»), Л.Таран (зб. «Оборот душі», «Колекція коханок»), Л.Голоти (зб. «Жінки і птиці», «На чоловічий голос»), І. Жиленко (зб. «Вечірка у старій винарні», «Пори року»), Л. Гнатюк («Миттєва слабість», «Незбагненна печаль», «Я перестала розуміти світ»).

Номер слайду 13

Оксана Забужко

Номер слайду 14

Щоб сприймати модерну лірику початку XXI ст., треба, на думку сучасного поета Петра Мідянки, «мати відчуття не тільки мови, а й слова… В поезії рівень «зрозуміле-незрозуміле» не головний. Тут важить чуттєве начало, а не раціональне».

Номер слайду 15

3. Постмодернізм українського живопису Імпульси постмодернізму відчутні у проявах необароко, неокласицизму, неофольклоризму тощо. Водночас у надрах сучасної культури виникає безліч кризових моментів. Замість єдиної світоглядної основи мистецтва спостерігається різнобарв’я стилів (еклектика), співіснування різних духовних світів.

Номер слайду 16

Олександра Ройтбурд. «Прощавай, Караваджо!»

Номер слайду 17

Оптичне мистецтво (оп-арт) Олега Шупляка

Номер слайду 18

О. Гнилицький. «Небо. Олегівська»

Номер слайду 19

Арсен Савадов (з серії “Донбас. Шоколад”). Фотографія

Номер слайду 20

Олег Тістол. “Море” (поп-арт)

Номер слайду 21

Колаж Асамбляж

Номер слайду 22

Інсталяція “Книги”

Номер слайду 23

4. Вітчизняний кінематограф на сучасному етапі Фестивалі Київський міжнародний кінофестиваль Молодість Міжнародний фестиваль короткометражних фільмів Wiz-Art Київський кінофестиваль Одеський міжнародний кінофестиваль Міжнародний Інтернет-Фестиваль Незалежного Кіна SpaceLiberty

Номер слайду 24

Телесеріали (“Роксолана”) Історичний жанр («Вогнем і мечем», «Чорна рада», «Молитва за гетьмана Мазепу» , «Голод-33», «Нескорений», «Залізна сотня», «Мамай» ). Короткий метр («Подорожні») Фільми про Помаранчеву революцію Фільми жахів («Штольня»).

Номер слайду 25

Всесвітньо відомі актори пов'язані з Україною і українцями

Номер слайду 26

Запитання для повторення: Які риси розвитку культури притаманні Україні? Які історичні фільми ви знаєте? Яких акторів сучасної української сцени ви знаєте?. Визначте перспективи розвитку сучасного образотворчого мистецтва з огляду на глобалізаційні процеси. Охарактеризуйте літературний процес сучасної України.

Номер слайду 27

Домашнє завдання Скласти конспект, назвавши характерні риси та представників: 1.Українська музика та виклики сьогодення. 2. Творчі пошуки в скульптурі та архітектурі.

Номер слайду 28

Теми доповідей: Інтеграція сучасної української культури до загальноєвропейського та світового культурного простору. Українська діаспора в Росії. Донбас культурний: сучасний період. Всесвітньо відомі українці (на вибір).

Номер слайду 29

Рекомендована література: Основна: Кордон М. В. Українська та зарубіжна культура: курс лекцій. – К. : ЦУЛ, 2002. – 508 с. Історія української та зарубіжної культури: навч. посібник / [Б.І. Білик, Ю.А. Горбань, Я.С. Калакура та ін.]. – К. : Вища школа: Т-во «Знання», КОО, 1999. – 326с. Історія української та зарубіжної культури ХХ ст. / за ред. Мєднікової Г.С. – К. : Т-во «Знання», КОО, 2002. – 214 с. Українська та зарубіжна культура: навч. посібник / за ред. М.М. Заковича. – К. : Знання, 2001. – 550 с. Шевнюк О.Л. Культурологія: навч. посібник / О.Л. Шевнюк. – К. : Знання-Прес, 2004. – 353 с. Художня культура України: навч. посібник / [Л.М. Масол, С.А. Ничкало, Г.І. Веселовська та ін.]. – К. :Вища школа, 2006. – 239 с. Українська та зарубіжна культура: Навч. посібник. / М.М.Закович, І.А.Зязюн, О.М. Семашко та ін.; За ред. М.М.Заковича. – К.:Т-во «Знання», КОО, 2000. – 622 с.

Номер слайду 30

Додаткова:   Садохин А.П., Грушевицкая Т.Г. Мировая художественная культура: учебное пособие для вузов. – М. : ЮНИТИ-ДАНА, 2001. – 559 с. Українська культура : історія і сучасність : Навч. посібник / За ред. Черепанової С.О. – Львів : Світ, 1994. – 496. Онопрієнко В.І. Історія української науки XIX – XX століть: навч. посібник /Міжн. Фонд «Відродження». – К. Либідь, 1998. – 301 с.  

ppt
Додав(-ла)
Кушнір Людмила
Додано
25 листопада 2022
Переглядів
1959
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку