Презентація "Квадратний тричлен"

Про матеріал
засвоїти означення квадратного тричлена та його коренів, вивести формулу розкладання квадратного тричлена на лінійні множники, навчитися використовувати знання при розв’язуванні завдань
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема уроку: Квадратний тричлен. Мета уроку: засвоїти означення квадратного тричлена та його коренів, вивести формулу розкладання квадратного тричлена на лінійні множники, навчитися використовувати знання при розв’язуванні завдань

Номер слайду 2

Означення: Квадратним тричленом називають многочлен виду 𝑎𝑥2+𝑏𝑥+𝑐 ,  де x- змінна, а, в і с – деякі числа, причому а≠0.  

Номер слайду 3

2𝑥2−3𝑥+5;𝑥2+7𝑥;𝑥2−5;3𝑥2. Приклади квадратних тричленів

Номер слайду 4

Означення: Коренем квадратного тричлена називають значення змінної, при якому значення квадратного тричлена дорівнює нулю. Приклад: Число 2 є коренем х2−6х+8 Перевіримо, 22−62+8=0 

Номер слайду 5

𝑎𝑥2+𝑏𝑥+𝑐 D=𝑏2−4𝑎𝑐 D<0, коренів не маєD=0, має один корінь. D>0, має два кореніКількість коренів квадратного тричлена залежить від дискримінанту відповідного квадратного рівняння

Номер слайду 6

Приклади: Знайдіть корені квадратного тричлена

Номер слайду 7

Розглянемо такі приклади:4х−12х2−9=4(х−3)(х−3)(х+3)=4х+3 х2−16х2+8х+16=(х−4)(х+4)(х+4)2=х−4х+4 Скоротити дроби: А якщо такий дріб:=?

Номер слайду 8

Теорема (про розкладання квадратного тричлена на лінійні множники)Якщо дискримінант квадратного тричлена 𝑎𝑥2+𝑏𝑥+𝑐 додатний, то даний тричлен можна розкласти на лінійні множники: 𝒂𝒙𝟐+𝒃𝒙+𝒄 = 𝒂(𝒙−𝒙𝟏)(𝒙−𝒙𝟐), де 𝑥1 і 𝑥2 - корені квадратного тричлена  

Номер слайду 9

Доведення теореми. Оскільки числа 𝑥1 і 𝑥2 є коренями квадратного рівняння 𝑎𝑥2+𝑏𝑥+𝑐=0 , то за теоремою Вієта:𝑥1 + 𝑥2=−𝑏𝑎𝑥1 ∙ 𝑥2 = 𝑐𝑎 Тоді 𝒂(𝒙−𝒙𝟏)(𝒙−𝒙𝟐)= 𝑎 𝑥2−𝑥1+𝑥2𝑥+𝑥1𝑥2=𝑎𝑥2+𝑏𝑎𝑥+𝑐𝑎=𝑎𝑥2+𝑏𝑥+𝑐. 

Номер слайду 10

Якщо D=0, 𝑥1 = 𝑥2, то𝒂𝒙𝟐+𝒃𝒙+𝒄=𝒂(𝒙−𝒙𝟏)𝟐 Якщо дискримінант квадратного тричлена від’ємний, то даний тричлен не можна розкласти на лінійні множники

Номер слайду 11

Приклад: Розкладіть на множники квадратний тричлен 𝑥2−14𝑥−32 Розв’язання: 𝑥2−14𝑥−32=0𝑥1 =-2 , 𝑥2=16. Отже, 𝒂𝒙𝟐+𝒃𝒙+𝒄 = 𝒂(𝒙−𝒙𝟏)(𝒙−𝒙𝟐)𝑥2−14𝑥−32=(𝑥+2)(𝑥−16)  

Номер слайду 12

Розкладіть на множники квадратний тричлен 𝑥2+17𝑥+30; 3𝑥2−7𝑥+2. 

Номер слайду 13

Приклад: Скоротіть дріб 6𝑎2−𝑎−19𝑎2−1 6𝑎2−𝑎−1=0 Отримуємо: 𝑎1=−13,  𝑎2=12.6𝑎2−𝑎−1=6𝑎+13𝑎−12=3𝑎+13∙2𝑎−12=3𝑎+12𝑎−1. Тоді отримуємо: 6𝑎2−𝑎−19𝑎2−1=(3𝑎+1)(2𝑎−1)(3𝑎+1)(3𝑎−1) = 2𝑎−13𝑎−1. Відповідь: 2𝑎−13𝑎−1 

Номер слайду 14

Скоротити дріб:x2+x−56x2−7x 1)2)

Номер слайду 15

Логічні вправи та завдання підвищеного рівня складності для учнів, які мають достатній та високий рівні знань.1) Розкладіть на множники тричлен: х2 – 2ху - 63у2; 2) Знайдіть пропущений вираз:

Номер слайду 16

1. Який многочлен називають квадратним тричленом? 2. Які числа називають коефіцієнтами квадратного тричлена?3. Що таке корені квадратного тричлена? Підведемо підсумки:4. Чи є квадратним тричленом даний многочлен?𝑥2−4𝑥+3;𝑥2−2𝑥3+2;−3𝑥3+𝑥−5;4𝑥3−3𝑥2+2. 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Левадній Сергій Павлович
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Корнєєва Валентина Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Голуб Галина Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
До підручника
Алгебра 8 клас (Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С)
До уроку
§ 3. Квадратні рівняння
Додано
27 травня 2020
Переглядів
3578
Оцінка розробки
4.9 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку