Головні герої та їх характеристика. Павлусь – добрий хлопчик, який познайомився із царицею ельфів. Лелія –найстарша ельфа. Вона гарна та добра. (“…вона така гарнесенька: очиці ясні, кучері довгі, сріблясті, сама в білих, прозорих шатах, на голівці малесенька золота корона, ще й крильцята має хороші та барвисті, як у метелика, котрі так і міняться різними барвами, немов та веселка. В рученятах у дівчинки довге стебло, квітка білої лелії, і пахне вона на всю хату”. “Лелія усміхнулась, та так любо, аж в хаті ясніше стало і місячна смужка порожевіла”).
Головні герої та їх характеристика. Панночка − В її образі показано людей, які не цінують того, що в них є, і не помічають свого щастя. Мар’яна – сусідка Павлуся. В її образі показано тих, хто важко працює і не має багатства, але при цьому не втрачає почуття краси і вміє бути щасливими за будь-яких обставин, цінуючи кожен момент життя і найдрібніші, на перший погляд, речі. «Моя люба Мар’яночка краща мені, як сестричка,– як на неї подивлюся, мов до сонечка всміхнуся. А дівчинонька Мар’яна щовечора і щорана мене підливає, поле, доглядає. Ще сонце не сходить, а вже моя господиня з хати виходить. Вийде, моє серце, ухопить відерце, біжить до криниці, набере водиці, щоби було чим поливати квіточки в квітниці»; «Мар’яні вдень не до гуляння,– на роботі з ранку до смеркання».
… таке маленьке, немов якась дівчинка малесенька; от він і заспокоївся. Дивиться на ту дівчинку, а вона така гарнесенька: очиці ясні, кучері довгі, сріблясті, сама в білих, прозорих шатах, на голівці малесенька золота корона, ще й крильцята має хороші та барвисті, як у метелика, котрі так і міняться різними барвами, немов та веселка. В рученятах у дівчинки довге стебло, квітка білої лелії, і пахне вона на всю хату. Павлусь глянув на дівчинку і якось зразу здогадався, що це Лелія, — а він же так хотів її побачити. Чий це опис?
Поміркуй Прочитай діалог Павлуся та Лелії. Знайди в цьому уривку фантастичне.−То нічого, — сказала Лелія і знову усміхнулась, потім торкнула Павлуся своєю квіткою, і раптом Павлусь відчув, як він сам зробився квіткою, тільки не лелією, а рожевим маком. Пригадай інші приклади фантастичного у творі.
Знайди у тексті казки епізоди, де описуються умови, у яких виготовляються штучні квіти, які сподобалися Павлусеві. Чи так само хлопчик захоплювався красою тих квітів, коли побачив, як вони народжуються? А ти колись задумувався, як з’являються на світ речі, якими ти користуєшся або яких прагнеш?
Перенесись у садочок Мар’яни. Опиши його, спираючись на текст. Як дівчинка ставиться до білої лілеї? Чому в неї інше ставлення до квітки, ніж у панночки? Підтвердь свою думку текстом. А як лілея з її саду говорить про Мар’яну? Чи буває дівчинці сумно? Чому? Що її розважає в такі хвилини?