Презентація "Лепбук"

Про матеріал
Презентація містить інформацію про лепбук: що таке лепбук, історія його виникення, як створити і використати лепбук на уроці.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Знайомтесь – «Лепбук»

Номер слайду 2

Лепбук, що це?Лепбук (lapbook) -в дослівному перекладі з англійської означає «наколінна книга» (lap -колінний, book- книга). Це така невелика саморобна папка, яку дитина може зручно розкласти у себе на колінах і переглянути весь її вміст. Лепбук - це книжка-розкладачка з кишеньками, дверцятами, віконцями, вкладками і рухливими деталями, в яку поміщені матеріали на одну тему.

Номер слайду 3

Історія виникнення. Вперше використала у своїй домашній школі мати та письменниця з Вірджинії Теммі Дабі. Вона узагальнила досвід використання різноманітних міні книг, автором створення яких була Діна Зайк ще у вісімдесятих роках минулого сторіччя. Саме Діна Зайк запропонувала використовувати так звані foldables – cкладені аркуші паперу, для легкого та ненав’язливого запам’ятовування інформації дітьми. Автор детально описала у своїй книзі різні способи їх створення. Використання таких складених різними способами аркушів паперу, або, як ми їх зараз називаємо, «міні книги», давало можливість дітям, працюючи над їх виготовленням, швидко та надовго запам’ятовувати потрібну інформацію. Ця техніка широко застосовувалась у домашніх школах всього світу. Таммі Даббі зі свого боку запропонувала вкласти ці міні-книжки в одну оригінально оформлену папку. Автор назвала цю саморобну книгу так, тому що вся робота відображається у «книзі», яка може розташуватись на колінах у дитини. Звичайно, американці не винайшли велосипед, адже подібні книжки або книжки-іграшки були завжди, але завдяки американським домашнім школам, лепбук виділився в окремий жанр. Лепбук при такому навчанні є фінальним етапом вивчення певної теми. Тобто дитина, вивчивши тему, оформлює отримані знання у вигляді лепбука, куди вміщує все, про що він дізнався.

Номер слайду 4

Мета використання. Побудова навчальної діяльності на основі взаємодії дорослих з дітьми, орієнтованої на інтереси і можливості кожної дитини. Розвиток допитливості, пізнавальної мотивації та навчальної активності. Розвиток уяви, творчої ініціативи, у тому числі мовленнєвої. Можливість вибору дітьми матеріалів, видів роботи, учасників спільної діяльності. Створення умов для участі батьків у спільній навчальній діяльності.

Номер слайду 5

Завдання. Навчальні:1. Закріплення набутих знань з певної тематики.2. Розвиток партнерських взаємин з дорослим і дітьми.3. Розвиток умінь в узагальнювати, систематизувати інформацію.4. Поповнення і систематизація знань дітей, шляхом залучення їх в ігрові, пізнавально-розвиваючі заняття.5. Вчити класифікувати, узагальнювати та робити висновок.6. Формування основ безпечної поведінки в побуті, соціумі, природі.7. Надання кваліфікованої консультативної та практичної допомоги батькам. Розвиваючі:1. Розвивати дитячу самостійність та і ініціативність.2. Розвивати пізнавальні та інтелектуальні здібності дітей.3. Розвивати пам'ять, увагу, мислення, уяву. Виховні:1. Виховувати організованість у спільній діяльності.2. Виховувати дружелюбність.

Номер слайду 6

Переваги використання. Допомагає за власним бажанням організувати отриману інформацію з вивченої теми. Сприяє кращому розумінню та запам’ятовуванню матеріалу. Зручний спосіб повторення та узагальнення вивченого. Дошкільник вчиться самостійно аналізувати та робити висновки. Лепбук можна створити на будь-яку тему. Створення лепбука є одним з видів спільної діяльності дорослого і дітей. Дитина вчиться самостійно обирати та впорядковувати інформацію, яку вона додасть у лепбук. Дитина більш зацікавлена у навчанні, коли воно «оживає», до нього можна торкнутись. Виготовляти лепбук можна індивідуально або групою, обираючи посильні завдання для кожної дитини. Лепбук добре підходить для занять в групах, де одночасно навчаються діти різних вікових груп. Можна вибрати завдання кожному і зробити таку колективну книжку. Лепбук може бути змістовним елементом розвивального середовища класу. До виготовлення лепбуків можна залучати батьків, що сприятиме глибшій співпраці школи та родини. Врешті-решт – це просто цікаво!

Номер слайду 7

Види лепбуків. Навчальні.Ігрові. Привітальні. До свята (Новий рік, день матері, Великдень, день козацтва). Автобіографічні ( день народження, похід в кіно, відпочинок).

Номер слайду 8

Технологія виготовлення. Основа лепбука складається з будь-якої картонної папки формату А4 або А3, які робляться з двостулковими, що відкриваються в протилежні сторони «дверцятами». Лепбук можна зробити з цупкого паперу, в який вклеюються кишеньки, книжки-розкладачки, віконця і інші деталі з наочною інформацією з теми лепбука. Обкладинка оформляється по темі, щоб і без напису було видно, що в ній зібрано, обклеюється кольоровим папером і прикрашається на свій розсуд.

Номер слайду 9

МАТЕРІАЛИ: Для створення лепбуку використовуються прості матеріали, які є у кожному домі або у кожній групі дитячого садка.1. Цупкий папір, картон для основи.2. Кольоровий папір.3. Ножиці.4. Клей.5. Кольорові олівці, фарби, фломастери, маркери, ручки.6. Скотч звичайний та двосторонній.7. Картинки

Номер слайду 10

Послідовність роботи. КРОК 1. Постановка проблеми. Формулювання теми. На початковому етапі можна поставити проблему, яка дозволить вам вийти на потрібну вам тему. Тема повинна бути цікавою дитині і доступною (відповідати віку). Тему для папки можна вибрати будь-яку, як і її складність. Це може бути тема, над вивченням якої ви працюєте впродовж тижня, місяця, або тема дослідження, проекту. Можливо, вона буде знайомою дітям, або зовсім новою, глибоко дослідженою дітьми або такою , що потребує глибшого вивчення.

Номер слайду 11

КРОК 2. Складання плану. Розбийте тему на підтеми, на дрібніші частини інформації. Адже лепбук – це не просто книжка з картинками. Це навчальний посібник. Тому потрібно продумати,план того, про що ви хочете в цій папці розповісти, щоб повністю розкрити тему. Ці частини інформації можна буде використовувати, як тему дня під час тематичного тижня, або як підтему під час роботи над проектом. Ця частина роботи є дуже важливою, так як вона цілком виконується педагогом і саме від вибору окремих підтем залежить яку кількість інформації засвоїть дитина, наскільки різнобічною та цікавою та потрібною для дитини буде вона. Завдання вчителя розділити тему так, щоб вона була доступною та цікавою дітям, відповідала їх віковим особливостям, містила певний обсяг інформації, не була обтяжливою для засвоєння. На скільки ж саме частин ділити інформацію? Це залежить від самої теми, від віку, індивідуальних особливостей дітей . Цілком можливо, що розпочавши роботу над лепбуком, у дітей можуть виникнути питання, які буде доцільно вивчити досконаліше, що в свою чергу приведе до створення нових підтем.

Номер слайду 12

КРОК 3. Створення макета. Продумайте основу для лепбука. Вона може бути у вигляді стандартної книжечки з двома розворотами, картонної папки формату А3 або А4 з кількома розворотами, книжки-гармошки, фігурної папки. Форма основи лепбука залежить від обраної теми та творчості педагога. На основі розташовуються різноманітні міні-книжки, кармани тощо.

Номер слайду 13

Номер слайду 14

КРОК 4. Продумайте наповнення лепбука. Доберіть до кожної підтеми той тип міні-книги, який найкраще підходить для викладу інформації. Види міні-книг: Багатошарова міні-книга. Виготовляється з паперу різної довжини, складеного та з’єднаного між собою. Можна використовувати папір різних кольорів. Шари можуть складатися вгору або вниз, зліва направо, або навпаки. Багатошарову книгу краще використовувати для пов’язаного між собою списку для викладу інформації.

Номер слайду 15

Книга-вкладка. Використовується для списку подібних речей або прогресії від меншого до більшого. Вона може мати від трьох і більше вкладок. До них можна переходити зверху, по бокам або знизу для більшої універсальності. Книга- гармошка. Виготовляється з цілого або склеєних між собою аркушів.Її доцільно використовувати для зображення послідовності, ряду подій тощо.

Номер слайду 16

Книга - віяло. Для її виготовлення використовують аркуші паперу певної форми, що з’єднуються між собою. Книга-мушля

Номер слайду 17

Книжка з пелюсток. Ця книжка використовується для демонстрації частин цілого, утворення числа, складу тощо. Книга-конверт. Цікава та проста книга. Складається з чотирикутного аркуша паперу, складеного кутами в центрі, таким чином ви отримуєте чотири секції, тому інформація з чотирьох частин найкраще підходить для цієї міні-книги.

Номер слайду 18

Книга з зачиненими дверцятами. Це міні-книжка ідеально підходить для словника, розв’язування прикладів, читання складів. Кількість «дверцят» та їх розмір можливо змінювати відповідно до вашої теми. Вони можуть відкриватись з однієї або обох сторін, зверху або знизу, або навіть в усі сторони . Книга – сірникова коробка. Використовується для словника та пов’язаних зним понять.

Номер слайду 19

Книга-круг. Легка у виготовленні книга. Вона має вигляд круга, складеного на 4 частини. Використовується для невеликої кількості інформації. Книга-колесо. Використовуються для позначення невеликих процесів. Особливо цікава дітям через рухомість колеса.

Номер слайду 20

Конверти для інформації.

Номер слайду 21

КРОК 5. Збір інформації та матеріалу. Це можуть бути прислів'я, загадки, ігри з теми, вірші, оповідання, ігрові вправи і інша інформація. Ось на цьому етапі включаються батьки, як учасники освітнього процесу. Підготуйте необхідний матеріал та приступайте до роботи. Крім міні-книг є багато речей, які ви можете вкласти у лепбук. Ви можете вкласти їх в кишеньки. Це можуть бути:паперові ляльки різного розміру, у різному вбранні;пазли куплені або власноруч розрізані кольорові картинки;настільні ігри;дидактичні ігри;логічні ігри, лабіринти, кросворди;ігри на уважність;розмальовки, штриховки;реальні предмети ( листівки, шматочки тканини, листя тощо).

Номер слайду 22

Крок 6. Всі творчі роботи збираємо та оформляємо в папку.

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Переваги використання лепбука для педагогів:сприяє організації матеріалу з теми, що вивчається;сприяє оформленню результатів спільної проектної діяльності і може бути формою представлення підсумків проекту або тематичного тижня;сприяє організації індивідуальної та самостійної роботи з дітьми.це прекрасний і чудовий спосіб подати всю наявну інформацію в компактній формі.

Номер слайду 25

В результаті роботи з лепбуком у дітей розвиваються універсальні вміння, такі як:вміння планувати майбутню діяльність;домовлятися з однолітками;розподіляти обов'язки;шукати потрібну інформацію, узагальнювати її, систематизувати;самостійно давати пояснення на виникаючі питання;приймати власні рішення, спираючись на свої знання і вміння;використовуючи усне мовлення, висловлювати свої думки і бажання.

Номер слайду 26

Поради вчителю щодо ефективноговикористання лепбука. Хоча немає правильного чи неправильного способу виготовлення лепбуку, є декілька порад для того, щоб отримати кращий навчальний ефект від його використання. Не намагайтесь зробити все за дитину. Дитина повинна створювати лепбук, щоб засвоїти інформацію, а не просто бути зайнятою роботою. Сплануйте та складіть список тієї інформації, яку, на вашу думку, має дізнатись та відтворити у лепбуці дитина. Кожен пункт може бути використаний у міні книгах в межах лепбука. Дайте дитині можливість самостійно малювати, робити позначки, друкувати, укладати матеріал. Дослідження вчених довели, що існує зв'язок між мозком і рукою, інформація краще запам’ятовується, якщо вона записана власноруч. Дайте дитині свободу у виготовленні лепбука. Пам’ятайте, що це робота дитини. Нехай вона організовує та прикрашає його так, як вони того хочуть. Чим більше ви будете прагнути досконалості, тим менше дитина буде отримувати задоволення від роботи. Дитина повинна полюбити навчання як процес.

Номер слайду 27

Орієнтовний зміст лепбука «Я люблю Україну»Пазли «Мапа України». Державна символіка. Дидактична гра «Одягни ляльку». Національні страви українців. Рослини-символи України. Одяг різних регіонів України. Лікарські рослини. Тварини Червоної книги України. Рослини Червоної книги України. Видатні українці. Розмальовки «Розмалюй візерунок» (візерунки різних регіонів України). Українська хата в різних регіонах. Афоризми відомих українців. Картини для складання описових розповідей.

Номер слайду 28

Варіанти оформлення лепбука

Номер слайду 29

Номер слайду 30

Дякую за увагу!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Поїзд Валентина Савівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Майданій Тетяна Степанівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
23 лютого 2020
Переглядів
8972
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку