Презентація "Ліквідація кріпацтва та реформи 1860 -1870 р.р."

Про матеріал
Дана презентація допоможе учням вчитися встановлювати причинно-наслідкові зв'язки, працювати з джерелами інформації, цікавитися історією своєї Батьківщини.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Завдання уроку З”ясувати причини селянської реформи 1861 року в Наддніпрянській Україні; охарактеризувати її основні положення та особливості здійснення; з′ясувати позитивні і негативні риси, визначити характер і значення реформи; ознайомитися з реформами 60-х – 70-х рр. ХІХ ст. в Наддніпрянській Україні; Вчитися встановлювати причинно – наслідкові зв”язки, працювати з джерелами інформації; Цікавитися історією своєї Батьківщини

Номер слайду 3

План уроку 1.Українські землі напередодні реформи 1861р. 2.Селянська реформа 1861р. в Наддніпрянській Україні. 3.Реформи 60-х – 70-х рр. ХІХ ст.

Номер слайду 4

Прояви кризи феодальних відносин в Російській імперії. Занепад поміщицьких маєтків Посилення експлуатації селян Панування екстенсивних методів господарювання Наростання соціального напруження в суспільстві Посилення процесу відставання Росії від європейських держав - лідерів Гальмування розвитку капіталістичних процесів – стримування формування ринку вільної робочої сили,розвитку підприємництва  

Номер слайду 5

Цар Олександр ІІ. Малий герб Російської імперії.

Номер слайду 6

“ Я дізнався, панове, що між вами поширились чутки про намір мій скасувати кріпосне право. Щоб запобігти усяким необґрунтованим чуткам в такому важливому питанні, я вважаю за потрібне оголосити вам, що я не маю наміру зробити це тепер. Але, звичайно, ви й самі знаєте, що існуючий порядок володіння душами не може лишатися незмінним. Краще скасувати кріпосне право зверху, ніж чекати того часу, коли воно саме собою почне ліквідовуватися знизу. Прошу вас, панове, подумати про те, як би здійснити це. Передайте слова мої дворянству для обмірковування.” Олександр ІІ 1. Чому, на вашу думку, Олександр ІІ визнає, що кріпосне право рано чи пізно треба скасувати?

Номер слайду 7

Оголошення царського маніфесту 19 лютого 1861 року.

Номер слайду 8

На основі уривка навчального фільму “Неповна воля” визначте: Який орган було створено для підготовки реформи? Хто з відомих українських громадських діячів входив до комітету? Які були підходи до розв”язання аграрного питання дворянськими комітетами України? Коли було проголошено про скасування кріпосного права?

Номер слайду 9

Причини селянської реформи Занепад феодально – кріпосницької системи та селянських господарств; Праця кріпаків була малоефективною та малопродуктивною; Розвиток товарно – грошових відносин; Занепад кріпосницької мануфактури та потреба у вільнонайманій праці; Економічна відсталість Росії в порівнянні з європейськими країнами; Поразка Росії в Кримській війні.

Номер слайду 10

Правовий статус особисто вільних селян Пережитки кріпацтва в правовому статусі селян після реформи Селяни здобули особисті та майнові свободи; Поміщики втратили будь – які права на селян; Селяни отримали право укладати угоди, займатися торгівлею, промисловістю, володіти майном; Селяни мали право брати участь в органах місцевого самоврядування, переходити в інші стани, навчатися, проходити службу; Селяни стали вільними; Селяни сплачували подушний податок до 1866 р.; Відбували рекрутчину; До 1904 року до селян застосовували тілесні покарання; Протягом 9 років після оголошення реформи селянин не мав права відмовитися від наділу, а значить залишити село; Селяни залишалися “нижчим станом”.

Номер слайду 11

Селянські наділи Чи могли поміщики звільнити селян без землі? Селяни чорноземних районів отримували 3 – 5 десятин землі; Селяни нечорноземних районів отримали 4 – 7 десятин землі. Селяни виділені земельні наділи повинні були викупити. На Лівобережжі та Степовій Україні селяни втратили 30% землі, яку забрали на користь поміщикі. На Правобережжі селяни отримали більші розміри земельних ділянок і для них було відмінено тимчасовозобов”язуючий стан.

Номер слайду 12

Номер слайду 13

20 % суми платив селянин 80% вартості наділу сплачувала держава Виплатив – став власником Селянин повертав борг державі на протязі 49 років з нарахуванням 6 % річних. Не виплатив – залишився “тимчасово зобов’язаним.” Викупна операція

Номер слайду 14

Викупна операція В основу викупної операції були покладені розмір повинностей селян в поміщика. Держава взяла на себе проведення викупу землі. Селяни повинні були протягом 49 років повернути борг державі. Стягнення з селян викупних платежів припинилися лише у 1906 році.

Номер слайду 15

Розміри викупних платежів, нарахованих на селян українських губерній. Губернії Сума викупних платежів за 49 років, млн.крб У скільки разів викуп перевищував ринкову ціну землі? Чернігівська 54,6 4,5 Полтавська 49,4 5,6 Київська 110 3,7 Подільська 101 2,5 Херсонська 33,2 5,8 Таврійська 3,5 7,4 На основі даних таблиці: Охарактеризуйте викупну операцію. Наскільки справедливою були викупні операції?

Номер слайду 16

Державні селяни Були власниками своєї землі; Користувалися економічними пільгами; розвивали господарства фермерського типу; Після реформи 1861 р. наділи були вдвічі більші, ніж селян-кріпаків; Сплачували менші платежі.

Номер слайду 17

“Плюси” та “мінуси” селянської реформи 19 лютого 1861 року. Позитивні риси селянської реформи: Негативні риси селянської реформи: Удосконалення форм землеволодіння. Особисте звільнення селян і перетворення їх на верству власників. Формування товарно – грошових відносин у сільському господарстві. Впровадження нових досягнень агротехніки й тваринництва. Поглиблення спеціалізації регіонів. Поява вільної робочої сили, що стимулювало фабрично – заводське виробництво. Збереглись феодальні пережитки у вигляді поміщицького землеволодіння. Масові міграції українських селян в пошуках вільних земель. Селяни не отримали землю у повну власність. Зберігалось малоземелля селян. Залишались “тимчасово зобов’язані” відносини до 1881 року.

Номер слайду 18

Закріплення Чому назва документального фільму називається “ Неповна воля”? Які реформи були прийняті в 60-х – 70-х рр. ХІХ ст. в Наддніпрянській Україні

Номер слайду 19

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 10
Оцінки та відгуки
  1. Глодовська Людмила Олесандрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Свентозельська Олена Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Борова Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Тетяна Штагер Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Коваленко Марина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Каліщук Ольга Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Тітаренко Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Зимня Ганна Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Неклеса Світлана Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Новік Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 7 відгуків
ppt
До підручника
Історія України 9 клас (Гісем О.В., Мартинюк О.О.)
Додано
22 лютого 2019
Переглядів
31024
Оцінка розробки
5.0 (10 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку