Розвиток мовлення. Лист. Адреса * Ознайомитися з видами листів та основними правилами листування, структурою листа, його мовним оформленням, вимогами до написання адреси на поштовому конверті; * з’ясувати значення слів адреса і адрес, адресат і адресант; * формувати уміння аналізувати тексти запропонованих листів та писати власні, підписувати конверт відповідно до вимог; розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення та зв’язне мовлення, творчі здібності учнів; виховувати мовленнєву культуру та інтерес до наслідків власної праці.
Запам’ятайте: Адресат – той, хто отримує лист, телеграму. Лист не знайшов адресата. Адресант – той, хто адресує, надсилає лист. Адресант повинен чітко підписуватися. Адрес – письмове ювілейне вітання особі чи установі. Ювілярові вручили вітальний адрес. Адреса – місце проживання особи або розташування установи, напис на конверті, телеграмі. Правильно пишіть адресу.
Правила листування 1. Вчасно відповідати на листи. 2. Писати на якісному папері. 3. Дбати про почерк, охайність в оформленні листа. 4. Уживати звертання. Звертаючись до старших на Ви, писати це слово з великої букви. 5. Дотримуватися композиції листа (початок, основна частина, кінцівка) 6. Слідкувати за мовленнєвим оформленням і грамотністю. Пам’ятайте: по тому, як ви пишете (говорите), судять про ваш рівень розвитку освіти, виховання. 7. У кінці листа потрібно ставити розбірливий підпис, дату. 8. Після закінчення листа, якщо ви щось забули написати, користуйтеся постскриптумом (Р.S)